Tokio živě: Mercedes-Benz láká Japonce na diesely
Vystavuje zde jediný dovážený dieselový osobní vůz schválený pro provoz na japonských silnicích – model E 320 CDI. Japonce láká i na hybridní vznětové agregáty BLUETEC HYBRID.
Diesel v Japonsku? To je jako sushi rostoucí na stromě
Trh s naftovými osobními vozy v Japonsku v podstatě neexistuje. Výjimku představuje Mercedes, který do země dováží svůj E 320 CDI – tedy jediný dovážený naftový osobní vůz schválený k provozu na tamních silnicích. A právě poslední generaci tohoto vozu mají šanci vidět návštěvníci tokijského autosalonu.
Doba se mění a Japonci také
Japonci vozy s dieselovými motory považovali za hlučné a neekologické. Ovšem s pokrokem, který udělaly naftové motory v posledních letech, evropské automobilky věří , že jejich popularita poroste i v Japonsku. Zatímco v současnosti představuje podíl dieselů mezi všemi nově registrovanými osobními vozy méně než 0,1 procenta, experti odhadují, že v roce 2015 to bude už 15 %. Dokazuje to i zájem automobilek o tento segment – v současnosti vozy se vznětovými agregáty prodává Honda a Mercedes, brzy se přidá Nissan, Hyundai a Subaru.
Ekologie kam se podíváš
Zajímavým kouskem na stánku Mercedesu je také vůz třídy B, který využívá palivové články. A nejde jen o závan daleké budoucnosti. Tento vůz by měl jít do výroby už v roce 2010. V Tokiu je k vidění i koncept F 700 a modely vybavené motory BLUETEC HYBRID. Ty kombinují vznětový agregát s elektromotorem. Více jsme o těchto novinkách, které se objevily už ve Frankfurtu, psali zde.
“Céčka“ jdou na odbyt
Nejstarší světové automobilce se v Japonsku daří. Zvlášť třída C je populární. Od svého uvedení na jaře letošního roku se podařilo v zemi vycházejícího slunce prodat přes 7000 těchto vozidel. V září se tak Mercedes octl na prvním místě mezí importovanými vozidly prémiové kategorie. Na tokijském autosalónu si odbyl svou asijskou premiéru model třídy C kombi.