Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si?
Ferrari 250 GTO, které prokazatelně vyrobila v šedesátých letech automobilka v Maranellu, dnes přijde na desítky milionů amerických dolarů a jen o málo nižší částku je třeba si připravit na 250 GTO, které vzniklo později a mimo automobilku přestavbou některé příbuzného modelu z šedesátých let.
Za hubičku rozhodně nejsou ani moderní ručně stavěné repliky, které do posledního šroubku odpovídají originálu ze šedesátých let, ale jejich stavitelé hrdě přiznají, že jejich dílo vzniklo o desítky let později.
Pokud toužíte po Ferrari 250 GTO, ale nemáte na pořízení originálu nebo „jen“ přesné repliky s maranellskou technikou potřebné miliony a nestačí vám automobilkou licencovaný sběratelský model v měřítku 1:18, pak je zde ještě cesta v podobě repliky postavené na základech nějakého dostupnějšího vozu.
Ve spojených státech amerických není příliš velký problém narazit na auta, která na první vypadají jako Ferrari, ale pod atraktivními italskými liniemi ukrývají Chevrolet Corvette a ještě častěji Datsun Z ze sedmdesátých let. Přesně to je případ tohoto vozu, který má být vydražen v rámci 2017 Lakeland Fall Auction pořádané ve dnech 10. a 11. listopadu společností Carlisle Auctions.
Stavitel tohoto vozu si opravdu pěkně pohrál s usazením laminátové karoserie na Datsun 280Z modelového roku 1978 a výsledkem je auto, které na první pohled vypadá jako Ferrari 250 GTO. Silueta střechy či zachované výklopné zadní okno nebo použitá kola však odhalují, že je to replika.
Na hony vzdálen originálu je pak interiér a pod kapotou je namísto třílitrového vidlicového dvanáctiválce o výkonu 220 kW (299 k) usazen řadový šestiválec o objemu 2,8 litru, disponující nejvyšším výkonem 110 kW (150 k) a spolupracující s manuální pětistupňovou převodovkou.
Cena, za níž se očekává, že bude replika vydražena, uvedena není, ale lze předpokládat, že se bude jednat o zlomek originálu v řádu desítek tisíc amerických dolarů.
Ferrari 250 GTO se představilo v roce 1962 a je poháněno dvanáctiválcem o objemu 3,0 l, osazeným šesti dvojitými karburátory Weber. Tento motor podával výkon 220 kW (299 k) při 7500 min-1 a točivý moment 275 Nm při 5500 min-1.
Dvoumístné kupé, jehož pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 1050 kg je schopno dosáhnout maximální rychlosti přes 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,6 s.
V letech 1962 až 1963 vzniklo 36 vozů takzvané první série a v roce 1964 je doplnily 3 vozy druhé série, lišící se vzhledem karoserie, která je nižší a připomíná model 250 LM, ale s motorem umístěným vpředu.