Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
95
Fotogalerie

Toyota a Suzuki oznamují spolupráci. Jedním směrem poputují motory, druhým hybridní systém

Spolupráce s Volkswagenem Suzuki před lety nevyšla. Navazuje tak partnerství s jiným automobilovým gigantem.

Ve světě stále přísnějších emisních norem a nastupujících nových technologií hledají i ty největší automobilky různé formy spolupráce, aby alespoň trochu ušetřily a získaly prostředky, finanční i technické, pro další léta. Vznikají tak různá společenství, která byste ještě před lety třeba ani nečekali. Toyota tak dnes spolupracuje se Subaru, BMW i PSA. A nyní je doplňuje další partner, tentokrát z domovského Japonska.

Je jím Suzuki, s nímž Toyota řeší možnou spolupráci už od února 2017, kdy obě automobilky ze země vycházejícího slunce podepsaly memorandum o porozumění, které nakonec skutečně vyústilo v partnerství. Obě firmy přitom do něj vnesou to nejlepší, co umějí.

Na straně Toyoty je to jednoznačně hybridní pohon, jehož je už léta velkým propagátorem. Toyota Suzuki na globální úrovni poskytne svůj systém hybridního pohonu. K tomu ale v Evropě ještě přidá dodávky komponentů pro vozidla postavená na podvozkové platformě TNGA. Pro jaké vozy je Suzuki využije, zatím není jasné, Toyota ale konkrétně zmiňuje nabídnutí dílů z Corolly Touring Sports a RAV4.

Suzuki na druhou stranu dodá nově vyvinuté motory pro kompaktní vozidla. Budou vznikat za podpory společností Denso a Toyota, přičemž Toyota si je bude vyrábět ve své polské motorárně ve Valbřichu. Ani zde konkrétní agregáty nejsou jmenovány, nedávné zákulisní zprávy z ženevského autosalonu ale naznačují využití přeplňovaných tříválců od Suzuki. Toyota zatím takový motor nemá, v Evropě je však takové řešení stále využívanější, a tak se mu patrně nevyhne. A proč vyvíjet vlastní techniku, když je tu dostupný motor od jiné značky...

Dohoda se týká také úzké spolupráce na perspektivní indickém trhu, kde má Suzuki silnou pozici. Suzuki tam Toyotě dodá díly pro vozy postavené na podvozkových platformách jeho modelů Ciaz a Ertiga, druhým směrem poputuje hybridní systém pro větší rozšíření tohoto pohonu i na indickém trhu. Suzuki navíc Toyotě pomůže s vývojem kompaktního MPV pro tamější trh, zatímco Toyota mu od roku 2022 bude vyrábět jeho Vitaru Brezza ve svém závodě.

„Prostřednictvím naší nové dohody očekáváme širší využití hybridních technologií, nejen v Indii a Evropě, ale po celém světě. Současně věříme, že rozšíření naší obchodní partnerské spolupráce se Suzuki nám napomůže získat konkurenční výhodu, kterou budeme potřebovat k prosazení se v tomto období hluboké transformace, která nastává jednou za století. Máme v úmyslu posílit konkurenceschopnost obou našich společností prostřednictvím našich silných stránek a učením se jeden od druhého,“ říká k navázané spolupráci prezident Toyoty Akio Toyoda.

Suzuki se tak snaží navázat partnerství s dalším automobilovým gigantem. V roce 2009 podepsal dohodu se skupinou VW Group, dokonce si vzájemně vyměnily akcie, oba partneři se ale rozkmotřili a ze spolupráce nakonec nic nebylo. Suzuki přitom již tehdy mělo zájem o hybridní technologie, Volkswagen mu je ale nedodal, Japonci si navíc stěžovali na to, že Němci podkopávají jejich nezávislost. Tak snad to vyjde tentokrát!