Toyota Auris dostane příští rok nový motor 1,33 Dual VVT-i (74 kW)
Toyota ukazuje na nejnovějším čtyřválci, že downsizing nemusí být zákonitě spojován s technikou přeplňování. Nový motor s inteligentním variabilním časováním ventilů dosahuje vysoký měrný výkon, díky němuž jsou absolutní parametry lepší než u jednotky 1,4 VVT-i, kterou nahrazuje. Výkonové maximum se posunulo z velmi dobrých 71 kW k 74 kW, momentová špička 130 Nm při 4400 ot./min se zvýšila a posunula do nižších otáček: 132 Nm při 3800 ot./min.
Konkrétní hodnotu spotřeby paliva zřejmě Toyota zatím asi nemá homologovánu, a tak se musíme spokojit s relativním vyjádřením, že má být nižší o 17 % (!), což by mohlo znamenat kombinovanou hodnotu kolem 5 l/100 km (!).
Agregát je o 54 mm kratší, 127 mm užší a o podstatných 13 kg lehčí než jeho předchůdce. Má tak zástavbové rozměry srovnatelné s menším litrovým tříválcem. Konstrukce s malým vrtáním a velkým zdvihem vedla ke štíhlému bloku a velmi dobrým měrným veličinám. Výsledný zdvihový objem se na rozdíl od předchůdce těsně vejde do škodovkářského pásma povinného ručení.
Pozornost byla věnována snížení ztrát motoru, a to jak na straně vnitřního tření (nové písty s malými třecími plochami a nízkou hmotností), tak použitím inteligentní techniky alternátoru. Nový systém vypínání motoru (ve chvíli kdy je zařazen neutrál) je zajišťován startérem bez řemenového převodu. Samotný start je nyní tišším a výrazně rychlejším procesem.
Nový motor 1,33 Dual VVT-i (74 kW) bude dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nové generace. Její rozměry jsou o 11 % menší a počet součástí o 15 nižší, ozubení mají nové profily zubů. Převodovka se bude vyrábět v polské převodovkárně, motor v motorárně Deeside ve Walesu.