Toyota chce vyvinout sporťák menší než GT86
Šušká se o nástupci Supry, který vzniká ve spolupráci s BMW. Nyní je ale také jasné, že se v blízké budoucnosti objeví malé, cenově dostupné kupé na spodním okraji nabídky. Ano, menší a levnější než GT86, které Toyota postavila ve spolupráci se Subaru. Projekt sice ještě oficiální zelenou nedostal, ale šéfinženýr japonské automobilky v této oblasti Tetsuya Tada zvěsti potvrdil.
„Zahájili jsme vývoj malého kupé s pohonem zadních kol, které bude umístěno pod model GT86,“ řekl. „Máme podporu nejvyššího vedení, konkrétně generálního ředitele Akia Toyody.“ Toyoda je znám vášní pro řidičsky zábavné vozy, sám také dokonce občas usedne za malý závodní volant pod přezdívkou Morizo a novému „hachi-roku“ pomohl na svět. Název je přepisem japonského čísla 86, doma se nepoužívají písmena GT. V USA se pak kupé prodává jako Scion FR-S.
Podle Tady mu sám Toyoda řekl, že výrobce potřebuje dva nové modely se zadním pohonem pod a nad GT86. Australskému serveru Car Advice Tetsuya Tada prozradil: „Akio Toyoda mi vždy tvrdil, že rodina našich sportovních aut by měla být tříčlenná s 86 uprostřed.“ Rozhovor se konal v hlavním městě Canberra, na setkání u příležitosti prvního výročí zahájení prodeje GT86 na pátém kontinentu.
Malý model však bude mít zcela nový podvozek. „Sportovní vůz s pohonem zadních kol je velmi obtížné postavit na nové platformě. Ale využijeme zkušenosti z vývoje GT86, naučili jsme se hodně, máme dost zkušeností a odborné znalosti, jak postavit vůz efektivně a úsporně.“ dodal ještě Tada. Zároveň nevyloučil, že automobilka v těchto aktivitách spojí opět síly s jiným výrobcem, ale má to být překvapení. Zmíněný vývoj však nevede on, ale jiný nejmenovaný inženýr. Tetsuya Tada dostal důvěru ve vzkříšení Supry, nicméně připustil, že menší auto je velkou výzvou, ostatní konkurenti se totiž bojí vysokých nákladů.
Přijde na trh nová Celica, či MR2? Pravděpodobnější je první jméno. MR2 měla přece motor před zadní nápravou. Pravda, o jeho umístění zatím nepadlo ani slovo. Čekání však bude dlouhé, určitě několik let. Už teď je jasné, že půjde o jeden z nejlevnějších sporťáků světa. A hlavně, fanoušci, kteří MR2, Celicu a Supru oplakávají, budou mít konečně důvod k radosti.