Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla 2011: Facelift také pro americkou verzi

Toyota Corolla
Toyota Corolla
Toyota Corolla
Toyota Corolla
35 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Aktuální desátá generace Toyoty Corolla je na trhu čtyři roky. Evropská varianta prošla modernizací na jaře, americká je na řadě nyní.

Toyota prodává na všech hlavních trzích pod názvem Corolla z boku shodné sedany, japonské kombi Fielder ponechme tentokrát stranou. Liší se však hlavně přední částí. Ta americká měla až dosud tyto partie ve stylu hatchbacku Auris, nyní je velké logo propojeno jak se spodní částí masky, tak i s oběma jejími boky výraznými mřížkami. Zadní světla přišla o vlnku a mají nyní celistvý tvar, změnila se jejich grafika. Úpravou prošly také nárazníky a víko zavazadelníku včetně místa pro registrační značku.

Američané mají jednoduchou volbu, co se motorizací týče. Jedinou možností je čtyřválec VVT-i objemu 1,8 l s rozvodem DOHC. Ten poskytuje největší výkon 99 kW (135 kW) v 6000 min-1 a točivý moment 173 Nm při 4400 min-1.

Převodovky jsou k mání dvě: buď pětistupňová přímo řazená, nebo čtyřstupňová samočinná ECT s možností sekvenční volby rychlostních stupňů. S manuálem nová Corolla spotřebuje ve městě 8,4 l benzinu na 100 km, na dálnici pak 6,7 l/100 km. U automatu jsou hodnoty dle americké metodiky EPA o něco vyšší: 9, respektive 6,9 l/100 km.

Na podvozku se nezměnilo nic. Vpředu najdeme vzpěry McPherson s rameny ve tvaru písmene L a příčný zkrutný stabilizátor, vzadu vlečená ramena spojená torzní tyčí. Brzdy jsou na přední nápravě kotoučové s vnitřním chlazením, na zadní zůstaly bubny. Posilovač řízení je elektrický a mění svůj účinek v závislosti na rychlosti a otáčkách motoru.

Výbavy budou na výběr dvě: LE a S. Již základní LE nabízí systém Star Safety, který obsahuje například kontrolu stability a trakce, ABS, EBD a brzdový asistent. Airbagů je šest, bezpečnostní pásy mají předpínače a omezovače tahu, přední opěrky hlavy jsou aktivní. Zadní lavice je asymetricky dělená a sklopná, ani u dnešních sedanů nic neobvyklého. Základní audio soustava přehrává i MP3, k dispozici je samozřejmě řada příplatkových komfortních prvků.

V provedení LE jezdí Corolla na patnáctipalcových ocelových kolech, sportovnější S má o palec větší litá. Liší se také například aerodynamickým paketem včetně decentního křídla na zádi, sedadly s lepším bočním vedením, či novým volantem. V interiéru jinak k zásadnějším změnám kromě kvalitnějších materiálů nedošlo.

Prodej inovovaného modelu začne v USA již příští měsíc, tedy v prosinci. Připomeňme, že Corolla se vyrábí již od roku 1966 a aktuální generace je desátá v pořadí.

Vstoupit do diskuze (3)