Toyota Crown Hybrid: královský sedan Toyoty s hybridním pohonem
Bratr Lexusu LS600h. Tak se jeví technologiemi nabitá nadcházející generace Toyoty Crown hybrid, kterou (zatím jakožto koncept) předvede světu japonská Toyota na tokijském autosalonu. Svátek japonských motoristů začne už za dva týdny.
Méně emisí, více elektroniky – tak velí trend
Japonští automobilisté tíhnou k užívání elektromotorů, ať už u elektromobilů nebo u hybridních vozů. Tomu se samozřejmě přizpůsobují tamní producenti. Výsledkem je například pohodlný a rozměrný sedan Toyota Crown. V něm Toyota používá osvědčený systém THS II, který známe například z Priusu. THS II spojuje klasický spalovací motor s elektromotorem o výkonu 50 kW. Ten snižuje hlučnost vozu, spotřebu i emise například tím, že při rozjezdu a popojíždění ve městě přebírá práci spalovacího agregátu, jež je v těchto situacích velmi nehospodárný.
O výkonech a dalších specifikacích pohonných jednotek pro novou generaci Crownu zatím Toyota oficiálně nepromluvila. Do standardní verze Crownu montuje japonská automobilka na domácím trhu šestiválce DOHC, z nichž ten silnější 3,5 V6 má výkon 232 kW při 6400 ot./min. Maximální točivý moment dosahuje 377 Nm při 4800 ot./min. Slabší motor 2,5 V6 má 158 kW při 6400 ot./min a 260 Nm při 3800 ot./min.
Co se týče elektroniky, která promlouvá do jízdy, v Toyotě Crown bude instalován systém stability VDIM. Ten zahrnuje ABS, TRC, VSC, VGRS a elektrický posilovač řízení – všechny tyto systémy pracují společně tak, aby zasáhli ještě předtím, než vůz dosáhne svých mezních možností. Pro vyšší bezpečnost je automobil sériově vybaven deseti airbagy. Od uvedení první generace Crownu v roce 1955 se změnilo skutečně hodně.
Toyota Crown patří k větším sedanům na japonském trhu. Její vnější rozměry jsou 4840 x 1780 x 1470 mm, rozvor měří 2850 mm. Pohotovostní hmotnost se podle modelu pohybuje mezi 1560 a 1660 kg. K dispozici je také verze s pohonem všech kol.