Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Crown Hybrid: královský sedan Toyoty s hybridním pohonem

Václav Pavlečka
Diskuze (7)

Bratr Lexusu LS600h. Tak se jeví technologiemi nabitá nadcházející generace Toyoty Crown hybrid, kterou (zatím jakožto koncept) předvede světu japonská Toyota na tokijském autosalonu. Svátek japonských motoristů začne už za dva týdny.

Méně emisí, více elektroniky – tak velí trend

Japonští automobilisté tíhnou k užívání elektromotorů, ať už u elektromobilů nebo u hybridních vozů. Tomu se samozřejmě přizpůsobují tamní producenti. Výsledkem je například pohodlný a rozměrný sedan Toyota Crown. V něm Toyota používá osvědčený systém THS II, který známe například z Priusu. THS II spojuje klasický spalovací motor s elektromotorem o výkonu 50 kW. Ten snižuje hlučnost vozu, spotřebu i emise například tím, že při rozjezdu a popojíždění ve městě přebírá práci spalovacího agregátu, jež je v těchto situacích velmi nehospodárný.

O výkonech a dalších specifikacích pohonných jednotek pro novou generaci Crownu zatím Toyota oficiálně nepromluvila. Do standardní verze Crownu montuje japonská automobilka na domácím trhu šestiválce DOHC, z nichž ten silnější 3,5 V6 má výkon 232 kW při 6400 ot./min. Maximální točivý moment dosahuje 377 Nm při 4800 ot./min. Slabší motor 2,5 V6 má 158 kW při 6400 ot./min a 260 Nm při 3800 ot./min.

Co se týče elektroniky, která promlouvá do jízdy, v Toyotě Crown bude instalován systém stability VDIM. Ten zahrnuje ABS, TRC, VSC, VGRS a elektrický posilovač řízení – všechny tyto systémy pracují společně tak, aby zasáhli ještě předtím, než vůz dosáhne svých mezních možností. Pro vyšší bezpečnost je automobil sériově vybaven deseti airbagy. Od uvedení první generace Crownu v roce 1955 se změnilo skutečně hodně.

Toyota Crown patří k větším sedanům na japonském trhu. Její vnější rozměry jsou 4840 x 1780 x 1470 mm, rozvor měří 2850 mm. Pohotovostní hmotnost se podle modelu pohybuje mezi 1560 a 1660 kg. K dispozici je také verze s pohonem všech kol.

Václav Pavlečka
Diskuze (7)
12. 10. 2007 20:54
Je to jasne...
....sportovnejsi styl Lexusu Is,reprezentativni styl od Lexusu Ls.Dobry,ted aby to hezky jezdilo a bude z toho hezkej vozejcek u kteryho bych se vubec nezlobil,kdyby se pres noc objevil u mne na zahrade. ;-)
12. 10. 2007 16:42
Re: -
Prechod medzi dverami a palubkou - každý má iný štýl. Niekto volí nadväzujúce a plynulé línie, že nebyť tenkej špáry v mieste A stĺpika, tak si myslíš, že to auto ani nemá dvere. Iní zase jednoznačne určia tak toto je palubka a toto sú dvere. Vec vkusu a vec štýlu. :-)
Avatar - CountachSV
12. 10. 2007 13:40
-
paráda, o moc hezčí než němci, i uvnitř... akorát nechápu ten násilnej přechod mezi dvěřma a palubkou...
12. 10. 2007 11:49
Re: Čistý design
No tak to je známy, to Ufo, nebo jak se to jmenuje. O to víc mě právě zaujalo, jak ta Toyota vypadá zepředu...
12. 10. 2007 09:55
Čistý design
Nemůžu si pomoct, ale to auto se mi líbí. Hlavně z boku vynikají čisté linie. Jan ten předek jako by z oka vypadl Cherry či Huangzhou Jing Ping Ha či jak se ty Číňani jmenujou...