Toyota FT-86 concept: Toyota oživí kupé s pohonem zadních kol
Toyota FT-86 ideově navazuje na kupé Corolla/AE86 „Hachi-Roku“ (japonsky osm-šest) vyráběné v letech 1983 až 1987. Tento vůz byl součástí šesté generace Corolly (E80), první s pohonem předních kol, kupé však zůstalo u konvenčního uspořádání s hnanou zadní nápravou. To mu také dodnes udrželo značnou oblibu, například v driftovacích šampionátech.
Ačkoliv od té doby Toyota představila několik kupé, k pohonu zadních kol se už nevrátila a dnes ani žádný dvoudveřový vůz se sportovními ambicemi nenabízí. To se změní v roce 2011, už letos ale Toyota láká na studii FT-86 chystanou na tokijský autosalon, která je předobrazem nového sportovního modelu.
Toyota pro nový model slibuje jízdní vlastnosti podobné závodním autům a techniku odvozenou od Subaru. Konkrétně to znamená nízké těžiště podpořené aplikací motoru 2,0 turbo s protiběžnými písty, převodovka je šestistupňová manuální. Brzdy dodala americká firma Advics.
Aerodynamicky tvarované linie jsou výsledkem práce evropského designového studia Toyoty ED2, koncept dostal speciální vínový lak a šedo-bílý interiér s červeným podsvícením. Karoserie s extrémně krátkým zadním převisem má délku 4160 mm při rozvoru 2570 mm, šířka je 1760 mm a výška jen 1260 mm. Interiér má uspořádání sedadel 2+2.
Kromě premiéry studie Toyota FT-86 concept bude tokijský autosalon místem oživení další japonské automobilové legendy – představí se zde sériová verze velkého sportovního modelu Lexus LF-A, který volně navazuje na Toyotu Supra.