Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota FT-86 Open: Kabriolet GT 86 ohlášen do Ženevy

Michal Fokt
Diskuze (4)
Toyota plní sliby a chystá ukázat světu otevřenou verzi zadokolkového kupé GT 86. Studie bude k vidění již v březnu na ženevském autosalonu.

Toyota GT 86 a její dvojče Subaru BRZ vyvolaly u petrolheadských komunit na celém světě obrovské nadšení. Je tu ovšem ještě jeden faktor, jenž tahle auta trošku handicapoval ve srovnání s dosavadní ikonou dostupných sporťáků, kterým je Mazda MX-5 - chybějící možnost sundat střechu. Je totiž všeobecně známo, že jízda v kabrioletu zážitky umocňuje na druhou...

Toyota si je téhle situace velmi dobře vědoma a odpověď přijde brzo. Již za dva měsíce se v Ženevě představí koncept FT-86 Open, což je právě netrpělivě očekávaná verze se stahovací střechou. Jak ukazuje první oficiální náčrt, bude zachováno uspořádání 2+2, ideální na odložení tašky, otázkou ovšem je, zda vůz dostane pevnou nebo plátěnou skládací střechu. Vzhledem k filozofii modelu je ale pravděpodobné, že půjde o látkovou, která je výrazně lehčí a prostorově méně náročná.

Můžete sice vcelku oprávněně namítat, že nejlepší otevřené auto je takové, které bylo za tímto účelem navrženo a kabrio verze z variant kupé nebo sedan jsou do jisté míry kompromisem, ale při dnešních schopnostech konstruktérů určitě není třeba mít z ničeho obavy.

Vzhledem k jarní premiéře konceptu se dá očekávat, že v říjnu na autosalonu v Tokiu bude představena produkční verze a na jaře 2014 by se měl rozeběhnout celosvětový prodej. Rok není tak dlouhá doba, je ovšem otázkou, jestli z hlediska zákazníků nebude jistější vydržet ještě další rok, s čím přijdou Mazda, Alfa Romeo a další... Každopádně máme teď dost důvodů být pořádně napnutí.

Michal Fokt
Diskuze (4)
1. 2. 2013 22:42
Moc pěkné,
ale dle cenové politiky Toyoty v EU to zabijí cenou.
Avatar - šmoula nešika
1. 2. 2013 22:17
Re: Pěkné
Tak tak. Spyder se mi moc líbil, jenže ona to byla tak trochu naleštěná bída, technika GM včetně motorů, které byly možná až moc slabé a navíc jejich zvuk jen těžko mohl připomenout staré alfy... A nakonec 159 přišla s podobným vzhledem, přesto nezastínila legendu jménem 156... MX-5 je legenda s trochu metrosexuálním designem, má ho p. redaktor Jungmann. Malé Peugeoty jsem krom 205 GTI neměl nikdy v lásce a cé-céčka tuplem. Měla velký, tlustý a nepraktický zadek... Ale furt krása proti CC Micře. Frantíci teď budou asi preferovat plátěný hard-top (Citroen DS3 Cabrio, Fiat 500... ).
Krok Toyoty udělat kupé a kabriolet považuji za správný. V nabídce měla Celicu a MR2 - auta mladých, nadupanou Supru, 2000 GT. Asi už Japonci pochopili, že ne každý se chce chlubit Priusem a zavedli technologii i do normálních modelů. Stejně tak odhodili nudný nebo příliš výstřední design a zavedli křivky, které člověk ocení až na druhý pohled.
Avatar - 3_diamanty
1. 2. 2013 15:57
Re: Pěkné
:yes: :yes: :yes:

skoda ze taketo auticka vymieraju... kedysi sme tu mali barchettu, spider od brery, mazda MX5 ma uz tiez svoj vek.... je skoda ze taketo auta koncia... nevravim ze su to bohvieake lacne a prakticke auta .... ale ak by automobilky sa nehnali le nza luxusom a cim silnejsimi motormi ale ponukali by aj nejake male sikovne sympaticke kabria tak by taketo auta urcite prezili a bolo by ich viac... lenze dnes chce kazdy byt najlepsi najsilnejsi najimidzovejsi a tak nam bohuzial pekne male sikovne kabria vymieraju... som zvedavy ci opat bude aj P208CC podobne ako bola 206CC a 207CC ale ak by nebol nebudem prekvapeny.... bohuzial dnesny svet uz tymto autam nepraje... hnanie sa za eko normami za co najnizsou spotrebou a kdejakymi inymi uchylkami sposobuje ze pekne auta maju problemy....
Avatar - šmoula nešika
1. 2. 2013 11:28
Pěkné
Co víc dodat. Jen ať je takových malých cabrioletů víc.