Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Highlander: Modernizované SUV pro USA

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Mezi exotickým FJ Cruiserem a 4Runnerem stojí v americké nabídce Toyoty SUV Highlander.

Druhá generace Toyoty Highlander se v modernizované podobě představila koncem srpna na autosalonu v Moskvě. Nyní o měsíc později automobilka zveřejňuje bližší informace k severoamerickému provedení pro modelový rok 2011.

Modernizovaná Toyota Highlander bude k dispozici ve třech stupních výbavy s označeními Base, SE a Limited. Všechny tři je možné kombinovat s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Paleta pohonných jednotek nabízí zážehové motory 2,7 a 3,5 V6. Ty doplňuje Highlander Hybrid se systémem Hybrid Synergy Drive.

SUV v provedení pro modelový rok 2011 opouští uhlazené linie přídě a dostává agresivnější tvář, která se více podobá Land Cruiseru série 150. Nový je přední nárazník s lichoběžníkovým nasávacím otvorem i mohutná chromovaná maska chladiče. Ta nová má tvar šestiúhelníku, je roztažená do boků a kromě velkého loga Toyoty nese už jen dvě masivní chromované lišty.

Nová světla jsou nižší a protažená více do boků. Díky nim, a díky zarovnané přední hraně kapoty, má Highlander zamračený výraz. Highlander má také upravená zadní světla s větší plochou čirého plastu a nový výrazněji tvarovaný zadní nárazník s chromovanou lištou.

Toyota Highlander Hybrid se od benzinových verzí neodlišuje pouze svou technikou ale i vzhledem. Toto provedení má vlastní robustnější přední nárazník a ještě nižší masku, jejíž výška je prakticky stejná jako u hlavních světlometů.

V rámci modernizace si Toyota pro Highlander připravila i nové odstíny laků karoserie a design litých kol. Ta jsou standardně 17palcová a provedení Limited stojí na 19palcových kolech.

V případě interiéru představují největší novinku modelového roku 2011 tři řady sedadel dodávané standardně pro všechny stupně výbavy spolu s ovládáním manuální klimatizace pro zadní sedadla. Pro verze SE a Limited je nyní součástí základní výbavy satelitní rádio s rozhranním Bluetooth a USB portem, parkovací kamera a 3,5palcový informační displej.

Bohatá bezpečností výbava u všech verzí obsahuje čelní i boční airbagy pro přední sedadla, kolenní airbag řidiče a hlavové airbagy pro všechny tři řady sedadel. Elektronické systémy zastupují ABS, distributor brzdné síly EBD, brzdový asistent, stabilizace VSC a kontrola trakce TRC. Hybridní provedení je vybaveno systémem integrovaného řízení dynamiky vozu (VDIM). Všechna provedení disponují asistentem rozjezdu do kopce (Hill Start Assist) a benzinové motorizace s pohonem všech čtyř kol mají navíc i DAC, což je asistent pro jízdu ze svahu.

Základ v nabídce pohonných jednotek představuje zážehový řadový čtyřválec o objemu 2,7 litru. Tento motor je vybaven systémem variabilního časování a zdvihu ventilů VVT-i a disponuje výkonem 138 kW (187 k). Maximální hodnota točivého momentu je 252 Nm. Spotřeba paliva tohoto motoru je na dálnici dle metodiky EPA 9,4 litru na 100 km. Čtyřválec standardně spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Druhou motorizaci v nabídce představuje 3,5litrový vidlicový šestiválec s výkonem 199 kW (270 k) při 6200 min-1 a točivým momentem 336 Nm při 4700 min-1. Tato pohonná jednotka je spojena s pětistupňovou automatickou převodkou umožňující sekvenční řazení. SUV s pohotovostní hmotností téměř 2 tuny s tímto motorem dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a nejrychleji jede 180 km/h.

Poslední v nabídce je Highlander Hybrid. Pro modelový rok 2011 u něj nahradil doposud používaný šestiválec o objemu 3,3 litru nový motor 3,5 V6. Ten spolupracuje s dvojicí elektromotorů a celkový výkon hybridního pohonného systému je 206 kW (280 k). Podle metodiky EPA má hybridní provedení ve městě i na dálnici stejnou spotřebu 8,4 litru benzinu na 100 km.

Toyota Highlander se vyrábí už ve své druhé generaci. Na trh přišla v roce 2001 (generační obměna v roce 2007) jako lehčí alternativa ke klasickým SUV s offroadovou technikou, jako například Toyota 4Runner. Highlander naproti tomu využívá platformu společnou s osobními auty s pohonem předních nebo všech kol a navzdory SUV designu se jedná v principu silniční auto. Podobnou techniku, včetně hybridního pohonu, využívá mimo jiné Lexus řady RX.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
28. 9. 2010 18:45
Re: ...
Jen byt ceny benzinu v evrope stejny, jako v americe, to bych si hned nechal libit 3,5 litr-btw, 180km/h s 270HP-to ma snad prevodovku z krosky... Amici si pomoci armady hlidaj prisun ropy a vesele slapou na plyn.Zatacek si moc neuzijou, takze zrychleni je alfa a omega. V evrope si misto toho kupujeme auta s 3,5 l -na 100 km, euro5, euro6... Ti se nam akorat smejou, co jsme to za sasky.
Avatar - Glaukos
28. 9. 2010 15:15
Re: ...
To ty fotky, ve skutečnosti vypadá výborně (měl jsem čest s předmodernizovanou verzí)