Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota, Mazda a Lexus se možná podělí o platformu s šestiválci a pohonem zadních kol

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Je to zhruba měsíc, kdy na světlo pronikly informace, podle kterých se v Mazdě pracuje na vývoji nové platformy s řadovými šestiválci a pohonem zadních kol. Podle nejnovějších informací se však zdá, že Mazda by nemusela být jediná, kdo bude z tohoto vývoje profitovat.

Podle japonského webu Best Car by se totiž nová technika Mazdy mohla stát základem i budoucích modelů Toyota a Lexus. Prvním modelem na platformě Mazdy, který by mohl dostat řadový šestiválec a pohon zadních kol, by se mohl stát nástupce sedanu Toyota Mark X, který byl nabízen převážně v Japonsku a na dalších asijských trzích.

Stranou by však neměl zůstat ani Lexus, který by měl novou platformu využít nejprve pro nové sportovní kupé. Jeho název sice zatím neznáme, v portfoliu značky by se však mělo nacházet mezi modely RC a LC. Tím však využití nové platformy v Lexusu zdaleka nekončí.

Podle informací japonského webu by se totiž platforma Mazdy, společně s řadovými šestiválci Skyactiv-X, měla objevit i pod kapotou Lexusu IS a RC. Tyto modely jsou v současnosti postaveny na platformě TNGA, kterou by si měly udržet i v příští generaci. Zhruba v roce 2026, kdy se očekává představení dalších generací, už by ale Lexus mohl vsadit na základ od Mazdy.

Mnohým sice může přijít informace o takto rozsáhlé spolupráci mezi automobilkami Toyota, Lexus a Mazda až příliš divoká, pravdou však je, že v poslední době se nejedná o nic vyjímečného. Ostatně v případě Toyoty si stačí vzpomenout na model Supra, který sdílí své základy s BMW Z4.

Informace o vývoji nové palety benzínových i naftových řadových šestiválců Skyactiv X, které mají pohánět nové prémiové modely s pohonem pouze zadních i všech kol, potvrdila Mazda v květnu tohoto roku. Podobný vývoj je však dost drahou záležitostí, tudíž je jasné, že pro Mazdu by mohla spolupráce s Toyotou a Lexusem znamenat zajímavou příležitost, jak získat část nákladů zpět.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

26. 6. 2019 18:36
Re: To čeho se Evropa postupně vzdává...
Obávam sa, že máš akurát mentálnu retardáciu a nie motor pod kapotou. Sky-X 2.5 neexistuje. Jedine Sky-X 2.0 a ten sa zatiaľ nikde na svete nepredáva.
Avatar - pradeda777
26. 6. 2019 16:00
Re: To čeho se Evropa postupně vzdává...
Mám dlouhodobou spotřebu s tím samým motorem v M140i 8.4 l. Pro 3.0 l 6 vál. motor o výkonu 250kW/500Nm to považuju za malý zázrak..... :-!
26. 6. 2019 12:45
Re: To čeho se Evropa postupně vzdává...
Já taky, ostatně 2.5 Sky-X mám pod kapotou i nyní a ten motor je šperk. :yes: Mazda umí.
26. 6. 2019 06:06
Re: To čeho se Evropa postupně vzdává...
Staré šestiválce možná ne, ale včera jsem jezdil Z4 M40i. Samozřejmě, že když mu naložíš, tak jsi na 13, ale to už je jízda mimo pořadí. Dnes ráno jsem projel klidně tradiční trasu za 7,4 ;-)
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2019 19:37
Re: To čeho se Evropa postupně vzdává...
Lidi nechtějí staré šestiválce, nechtějí prefoukane a užrané benzíny, ale skyactiv x bide žádaný a já jsem reálný kupec.