Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Yaris je tady. S novým tříválcovým hybridem a unikátním středovým airbagem

David Bureš
Diskuze (107)

Čtvrtá generace malé Toyoty je postavena na nové verzi platformy TNGA. Postavena byla jako kompaktní, ale prostorné auto za dostupnou cenu.

Toyota oficiálně odhaluje novou, doposud Čtvrtý generaci Svého malého hatchbacku Yaris. Na rozdíl od americké varianty, která se stala jen přeznačkovanou variantou Mazdy 2 , jde o zcela svébytný model, se specifickou technikou, která je zcela nová.

Základem Yarisu IV je nová varianta modulární platformy TNGA . Jmenuje se GA-B a je vyvinuta pro malé automobily. To konkrétně znamená některých levnější řešení (torzní Příčka vzadu místo víceprvku) než u variant TNGA pro větší modely (např. GA-C pro kompakty ), samotná filozofie však pokračuje v trendu TÉTO modulární platformy prostřednictvím níži chce Toyota nabídnout zábavně Jezdící automobily. I v případě TNGA GA-B se tak myslelo na snížení těžiště, snížení pozice za volantem nebo zvýšení tuhosti karosérie. Právě tuhost má být nejlepší v rámci segmentu auta.

Video se připravuje ...

Nová architektura takové ovlivnila design vozu. Umožnila prodloužuje rozvor auta, zároveň však zkrátit převisy karosérie. Stejně tak umožnila nižší siluetu.

Design je zcela nový. Oproti předchůdcům je mnohem výraznější, v tomto Ohlédneme je znát snaha Toyoty zaujmout mladší část klientely. Zaujme pak fakt, že navzdory trendům v segmentu B se Yaris mezigenerační zkrátil. Na rozdíl od konkurence tak nepřesahuje čtyři metry, Což se má hodit při parkování v přeplněných městech. Zároveň má však natažení rozvoru o 50 mm znamenat dostatek prostoru uvnitř.

Palubní deska je pak minimalistická, v duchu aktuálních trendů se vetsinou ovládání přesunula do dotykové obrazovky multimediálního systému. Ta je volně stojící, na vrchu středovém tunelu, nadále ji doplňují konvenční tlačítka pro vstup do vybraných částí menu. Nechybí ani konvenční ovladače klimatizace na středovém panelu.

Co se tyče motorů, tak automobilka hovoří o třech pohonných jednotkách. Všechny jsou to benzinové tříválce. Základem je litr, který doplňuje patnáctistovka a hybrid. Poslední jmenovaný Toyota zatím prezentuje nejvíc - jedná se o čtvrté generaci hybridního ústrojí, která využívá zcela nový spalovací motor. Jedná se o 1,5litrový tříválec, pracující v Atkinsonová cyklu , který je odvozeninám od větších čtyřválců ( dvoulitru a 2,5litru), známých z Corolly, respektive z RAV4. Součástí ústrojí jsou pak nově lithium-iontové baterie nahrazující dosavadní niklmetal-hybridové.

Myslelo se Takové na bezpečnost, Yaris byl v roce 2005 Prvním vozem segmentu, který se dočkal pětihvězdičkových hodnocení v nárazových testech Euro NCAP a Toyota chce v tomto výsledku pokračovat Takové u nejnovější generace. Specialitou v tomto směru je unikátní centrální airbag , užít v sériovém malém autě vůbec poprvé, který má pomoci při bočním nárazu.  

Čtvrtá generace Toyoty Yaris se začne prodávám v polovině roku 2020. Nadále se bude vyrábět ve Francii, v továrně Valenciennes.

Vše o autosalonu v Ženevě 2020 se dozví zde >>>

David Bureš
Diskuze (107)

Doporučujeme

17. 10. 2019 22:09
Re: Cena u Hybridu?
Myslím, že je dostatočne dobre známe že pri hybride práve elektromotor nahrádza turbo, ktoré trpí na časte štarty, rôznorodé zaobchádzanie vodiča a celkovo nevhodnosť turba do mestskej premávky. Ja som veľmi rád za to, že Toyota si ide touto cestou už pomaly 20 rokov a môj daily driver je práve HSD.

Myslím si, že človek presvedčený o kvalitách a spoľahlivosti HSD nebude v slušnej výbave rozmýšľať v prípade Yarisu HSD o Corolle s 1.2T bez výbavy. 1.2T je motor do počtu, je to motor aby mohli byť vozidlá Toyoty ponúkané na trhu a voči konkurenciu s marketingovým "už od XY €". Toyota nebyť ľudí čo na toto počúvajú, pozdravujem Škoda Active fans a pod., tak by nič okrem HSD nemali ani v ponuke. Je to proti ich dlhodobým cieľom o uhlíkovej neutralite.
17. 10. 2019 21:59
Re: tech tech
Tak ja som kočiar mal. Síce kompaktnejší, ale tretinu kufra zobral a aj s fúrou veci pre malé dieťa som to dokázal nabaliť tak aby to nepresiahlo operadlá. Na letnú dovolenku ak neberieš moc športovej výstroje sa do malého auta zbalíš aj s rodinou. Horšie je to na zimu ak berieš vystroj na zimné športy + väčší objem oblečenia. Ale stále sa to dá v pohode zbaliť do 400-450 litrov. Dnes by niektoré hatchbaky kufrom stačili, ale napríklad ak porovnám súčasnú Corollu HB a TS, tak do kombíka pod kufor zmestím plnohodnotnú rezervu a do HB nedáš ani dojazdovku. A pri ceste s rodinou sa neplánujem spoliehať na asistenčné služby.
Avatar - lamal
17. 10. 2019 18:34
Re: tech tech
pokial nenosis kočiar tak auto tejto triedy staci pre 4 ludi aj na trasy okolo 500km bez nejakeho problemu... netreba to s tym luxusom prehanat, v cliu 3 sa posadim za seba s 184cm a netlaci ma ani strop ani nohy... pre 4 clennu rodinu s deckami no problem, ak nestaci 288l v kufri tak treba kvoli tomu vacsie auto co je casto krat trochu zbytocne pokial sa jedna o odrastene osoby bez kočíka atd...
Avatar - Mikesus
17. 10. 2019 15:19
Re: Cena u Hybridu?
Technicky je odvozen od 2.0 DFE, tak pochybuju že mu seberou neprimej vstrik.
17. 10. 2019 09:11
Re: pohon
Dôvod nepoznám, ale museli vedieť, že v ďalšej generácii príde nový motor a s tou 1,33 to mohli prečkať, lebo emisné normy by splnila a fleetoví priemer CO2 ich trápiť nemusel. Možnosť je aj to, že ten motor mimo EU zostane v predaji.