Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus představil svůj první elektromobil, UX300e nabídne 204 koní a dojezd 400 km

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 11. 2019 • 23:27
26
8
Zobrazit náhledy (26)
Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e Lexus UX 300e

Prémiová divize Toyoty má bohaté zkušenosti s hybridy, na právě probíhajícím čínském autosalonu v Guangzhou však představila svůj vůbec první tradiční elektromobil, kterým je prémiový crossover UX300e.

Značky Toyota a Lexus se dají označit za průkopníky na poli hybridů, klasickému elektromobilu se však obě poměrně dlouhou dobu bránily. Nyní však Lexus v rámci své globální strategie elektrifikace „Lexus Electrified“ představil svůj první čistě elektrický model, kterým je crossover US300e.

Pod kapotu prémiového crossoveru se nastěhoval elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) s točivým momentem 300 Nm. Lithium-iontová baterie o kapacitě 54.3 kWh je uložena v podlaze a podle automobilky zajistí až 400 kilometrů. Údaj však vychází z optimističtější testovací metodiky NEDC, takže v realističtějším režimu WLTP bude jistě o něco nižší.

Lexus bohužel nezmiňuje parametry jako akcelerace z 0 na 100 km/h nebo maximální rychlost. V tiskové zprávě však zmiňuje excelentní výkony na silnici, bryskní akceleraci a díky bateriím uloženým v podlaze i nízké těžiště, což by mělo společně s upravenými tlumiči příznivě ovlivnit ovladatelnost vozu. Aerodynamiku vozu pak zlepšuje speciální design kol a zakrytí podvozku.

Malým zklamáním však mohou být nabíjecí výkony/ rychlosti. Při připojení na nabíječku se střídavým proudem totiž UX300e nabíjí rychlostí nanejvýš 6.6 kW. U rychlonabíječky se stejnosměrným proudem pak využijete maximální výkon 50 kW. Spolehlivost a dlouhodobou životnost by pak mělo pohlídat několik monitorovacích systémů, které například zabrání přebití baterie.

180p270p360p540p720p

Uvnitř elektrického UX se toho prý mnoho nezměnilo. Automobilka samozřejmě upravila možnosti voliče jízdních režimů a pádla pod volantem nově nabízejí čtyři možnosti rekuperativního brzdění. Úpravou prošla zvuková izolace a přibyl systém Active Sound Control (ASC), který má vydáváním „ambientních“ zvuků vytvářet přirozený dojem z jízdy.

Společně s prvním elektromobilem představil Lexus i mobilní aplikaci, díky které budou moci majitelé UX300e sledovat stav baterie, nabíjení nebo zbývající dojezd na dálku. Aplikace navíc dokáže zobrazovat zbývající čas do plného nabití, umožní nastavit odložené nabíjení a nechybí ani možnost dálkového ovládání funkcí typu klimatizace, vyhřívaných sedadel nebo odmlžení oken.

Na evropském a čínském trhu by se mělo čistě elektrické UX300e objevit v roce 2020, na japonský trh pak dorazí z kraje roku 2021.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Průkopník
| 25. 11. 2019
Alebo p. Mára žil doteraz v lese.
Re: Tato podivná japonská značka...
| 24. 11. 2019
Přesně, samý divný auta. Že bych o cokoliv o nich kdy stál... Fakt už radši Škodovku nebo Hyundai.
Tato podivná japonská značka...
| 23. 11. 2019
...mi vždy byla a je naprosto buřt. ;-)
Průkopník
| 23. 11. 2019
Nízké těžiště díky bateriím v podlaze, systém zabraňující přebití baterie, 50 kW nabíjení ... hm, Lexus je opravdový průkopník :-)
Avatar - _Karel_
Re: Tradiční ???
| 22. 11. 2019
Napsal to tradiční zkušený novinář Mára.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku