Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota opět láká na GT86 kabrio, tentokrát s nataženou střechou

David Bureš
Diskuze (5)
Sportovně laděný sedan do Dubaje nedorazil. Místo něho je tu opět kabriolet, u něhož se spekuluje o sériové výrobě.

Organizátoři dubajského autosalonu před několika dny naznačili, že Toyota na této výstavě představí sedan odvozený od kupé GT86. Překvapivá premiéra se nekonala, Toyota se místo toho znovu pochlubí kabrioletem FT-86 Open.

Tento koncept kabrioletu odvozeného od již prodávaného kupé GT86 bude představen nejen v Dubaji, ale také na domácím autosalonu v Tokiu, který startuje 20. listopadu. Automobil poprvé debutoval na letošním autosalonu v Ženevě. Stejný bílý kousek je prezentován i v Dubaji, do Tokia však Toyota přiveze exemplář s červeným lakem Flash. Vnitřek tohoto auta kombinuje modrou, bílou a rudou.

Koncept FT-86 Open používá elektricky ovládanou plátěnou střechu pomáhající s dalším snížením těžiště automobilu. Toyota ani teď neodhalila bližší detaily o vozu, můžeme tak pouze spekulovat o rychlosti stahování střechy, jeho hmotnosti nebo tuhosti. K té japonský výrobce pouze dříve neurčitě uvedl, že GT86 bylo dopředu navrhováno jako auto s možnou konverzí na kabriolet. Koncept by tak měl být dostatečně tuhý.

Pod kapotou pracuje stejný motor jako u kupé – plochý benzinový čtyřválec o objemu 1998 cm3. Jeho výkon tak jako u sériové varianty činí 149 kW (200 koní).

Opětovná prezentace konceptu FT-86 Open naznačuje, že Toyota zvažuje sériovou výrobu tohoto automobilu. Během dalších autoshow bude automobilka jistě sledovat reakce potenciálních zákazníků o tento automobil.

Různé zprávy z letošního roku postupně potvrzovaly a následně vyvracely plány Toyoty na sériovou výrobu konceptu. Zatím poslední zprávy z tohoto října naznačují, že vývoj GT86 kabrio byl pozastaven.

Server What Car s odkazem na nejmenované zdroje tvrdí, že kabriolet byl odložen na neurčito, v následujících dvou letech se ho rozhodně nemáme dočkat. Na druhou stranu projekt může být dle této zprávy rychle obnoven. To naznačuje i zpracování konceptu, který má velice blízko sériové podobě.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - cri-cri
7. 11. 2013 12:19
Re: Stejne bude
Nevím jestli to myslíš ironicky s těmi dvěma, ale jako minulý majitel Fiatu Barchetta bych si dvě Barchetty (pro někoho MX-5) dokázal představit >:D Ono se to nezdá ale Barchetta je vcelku praktické auto a do města jak stvořené (tedy do zacpané Prahy asi né) ;-)
Avatar - plzenaak
7. 11. 2013 09:30
Re: Stejne bude
Nebo místo Oktávky dvě starší Mazdy MX-5. Odvezeš dvě děti v pohodě s větrem ve vlasech, nikdo ti nebude kecat do řízení a manželka bude mít krásný auto na ježdění po nákupech.
Avatar - cri-cri
6. 11. 2013 19:58
Re: Stejne bude
jj, s temi závazky to mi připomělo co řikám mim spolužákům a známým (19-25 let) = vykašli se na vylitanou Fabku ci Octavii 1,9 TDI, ale jdi za stejné prachy (či min) do ojetých "sportaku" jako 406 coupe 3.0 V6, či podobné auta nebo když chceš prostor co tak BMW 740 > (E38), prostě něco pro radost s pořádným motorem a naprosto nepraktické auto >:-[] Za deset let, až budou závazky si takové auto nejspíše nepořídíš a budeš litovat, že jsi blbec jezdil v nudných autech jak ted když už musíš mit tu Octavku
6. 11. 2013 19:41
Re: Stejne bude
Turbo radsej nie. Ked uz, tak kompresor. Ten ma predsa len mensi "lag". Ale uplne najlepsie nech tam daju daku silnejsiu atmosferu...

Inak viezol som sa v BRZ, aj ked bohuzial, len ako spolujazdec. Kolega ma zviezol, ale za volant ma nepustil (parchant jeden). Trochu sme ho prehnali po firemnom okruhu, no parada! Uzasne zabavne auto. Mat o par rokov menej, a nemat zavazky, beriem bez vahania. Lenze ked ma clovek uz partnerku pripadne deti, taketo kupatko ako jedine auto v rodine je predsa len uz male. Ale keby spravili ten 4-dverovy sedan a zostala by mu rovnaka hravost, tak to by som asi neodolal...
Avatar - cri-cri
6. 11. 2013 15:50
Stejne bude
nechapu proč toyota dělá takové drahoty, beztak kabrio bude, když už je i na patentových dokumentech [odkaz] tak by mohli rovnou dat ofic prezentaci. Než odvozený sedan, by mohli časem přidat verzi s turbem, vetši motor tam už asi nedají tak aspon to turbo, ikdyž tam vleze i 6,2 litrova V8 [odkaz]