Toyota Prius Plug-In Hybrid má v EU spotřebu 2,1 l/100 km
Japonská automobilka Toyota zveřejnila parametry sériového Priusu Plug-In Hybrid, který je nejmladším zástupcem rodiny Priusů. Automobil v evropském kombinovaném cyklu spotřebuje 2,1 litru paliva na 100 km, což odpovídá 49 g CO2 vypuštěným na jeden kilometr jízdy.
Plug-in hybridy dosahují v evropském homologovaném cyklu nízkých hodnot spotřeby paliva proto, že k měření nastupují s plnou baterií. Energie spotřebovaná na nabití baterie se navíc do samotného měření nezapočítává.
Prius Plug-In Hybrid čistě na elektřinu ujede 25 kilometrů, dobíjení akumulátorů má trvat asi 90 minut při použití běžné domácí sítě. Toyota odhaduje, že vůz celkově ujede na jednu nádrž paliva 1.241 km (25 km v elektrickém režimu a zbytek v hybridním režimu).
Jakmile se baterie vybijí, je automobil přepnut do hybridního režimu. V takovém případě Prius Plug-In Hybrid dosahuje spotřeby paliva 3,7 l/100 km, což odpovídá 85 g CO2/km. Normovaná kombinovaná spotřeba paliva 2,1 l/100 km platí pro kombinaci čistě elektrického režimu a hybridního režimu.
Pohonná soustava HSD (Hybrid Synergy Drive) zůstala zachována s dalšími Priusy, její celkový výkon činí 100 kW (136 k). Základ tvoří zážehový motor 2ZR-FXE o objemu 1797 cm3, který dává až 73 kW (99 k) a točivý moment 142 Nm. Doplňuje jej elektromotor 3JM s permanentním magnetem o výkonu 60 kW (82 k), jenž nabízí 207 Nm. Lithium-iontové akumulátory mají ve srovnání s prototypy větší kapacitu 4,4 kWh, maximální výkon 27 kW a váží 80 kg. Přenos síly obstarává převodovka E-CVT.
Prius Plug-In Hybrid je o 50 kilogramů těžší než standardní Prius. Zavazadlový prostor má objem 443 l, což je srovnatelná hodnota s výchozím Priusem, jehož zavazadelník je o 2 litry objemnější. Palivová nádrž pak má 45 litrů.
Prodej automobilu na evropských trzích má začít během letošního léta. Ve Velké Británii bude vůz díky vládní dotaci stát méně než 30.000 liber (zhruba 882 tisíc korun).