Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius+: Vyhlazení vrásek pro sedmimístný hybrid

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Toyota neustále inovuje svoje modely. Někdy více, někdy méně. Stranou zájmu tentokrát nezůstalo hybridní MPV Prius+.

Hlavním důvodem, proč je tohle auto v rodině Priusů, je pochopitelně marketing. I když svého známějšího, menšího a staršího sourozence v mnohém připomíná. Ono kladné znaménko má ve svém názvu pouze evropská verze, americká nese písmenko v, a japonská α. Od výstavní premiéry v Ženevě 2011 uplynula už poměrně dost dlouhá doba, je tedy čas na drobné stylistické změny. A nejsou zas tak nevýrazné, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Maska chladiče trochu zdrsněla, mřížka v ní je aktuálně tmavá místo dřívější chromované. Hlavní světla mají ještě o něco komplikovanější tvary než dříve, směrem k masce se protáhla. Bezprostředně na ně navazují větrací otvory v nárazníku, které vedou svisle dolů a obsahují i diody pro denní svícení, ale už zde nejsou směrová světla. Střední část nárazníku je nyní lakována tmavou kovovou barvou a na jejím horním okraji se nachází další chladicí štěrbina. Toyota opět vyznává jednotný styling aktuálních modelů. Z bočního pohledu zůstalo vše při starém, vzadu najdeme prakticky jen novou grafiku koncových světel a opět černý spodek nárazníku, který doznal i tvarových úprav kvůli aerodynamice, jedná se vlastně o difuzor. Zákazníci mohou také volit z dvou nových barev karoserie: Dark Sherry a Attitude Black.

A jak vypadá interiér modernizované verze? Největší změnou jsou dva širší výdechy ventilace ve středu palubní desky pod digitálními přístroji místo dřívějších tří menších. Nový displej palubního počítače s úhlopříčkou 4,2 palce se ovládá tlačítky na volantu. Kromě tradičních údajů (hodin, spotřeby paliva, ujeté vzdálenosti a dojezdu) zobrazuje i informace o hybridním systému a radí řidiči, jak jezdit ekonomicky. Za to ho odměňuje známkami. Změnila se povrchová úprava některých ovladačů. Systém Toyota Touch 2 s bezdrátovým připojením a zadní kamerou je nyní standardem. Lze jej rozšířit o navigaci včetně nezbytných dopravních informací, zobrazování 3D objektů a dalších online služeb, jakož i hlasového čtení SMS zpráv. Výbava byla dále rozšířena o elektrické nastavení sedadel a přední loketní opěrku. V nabídce bude i parkovací pomocník, asistent rozjezdu do kopce a nouzové brzdění, při kterém se rozsvítí všechna varovná světla.

Toyota však zapracovala i na ovladatelnosti a podvozku, konkrétně tlumičích. Více informací však zatím nesdělila, takže netušíme, zda jsou tak výrazné jako v případě Yarisu. Zlepšilo se také odhlučnění prostoru pro zadní pasažéry. Připomeňme, že Prius s doplňkovým plusem zůstává jediným sedmimístným hybridem na evropských trzích.

Systém s kombinovaným výkonem 100 kW splňuje emisní normu Euro 6. Zážehový čtyřválec objemu 1,8 l nabízí sám o sobě 73 kW a podporuje jej v činnosti elektromotor se 60 kW. Ten je napájen lithium-iontovými články. Zrychlení z klidu na 100 km/h mu tak trvá 11,3 s a na dálnici se rozjede na více než dostatečných 165 km/h. Kombinovaná spotřeba dle evropských norem činí 4,1 l/100 km, takže hodnota ostře sledovaných emisí CO2 spadla pod hranici 100 g/km, je ještě o čtyři gramy menší.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
3. 11. 2014 10:08
srovnani
Vážená redakce, proč tam aspoň nedáte nějakou fotku před změnou, ať máme srovnání? Díky.