Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota spustila výrobu autobusů Sora s palivovými články

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 5. 2018 • 17:54
12
Zobrazit náhledy (12)
Toyota Sora Toyota Sora Toyota Sora Toyota Sora Toyota Sora Toyota Sora Toyota Sora
Toyota patří k průkopníkům ve využití palivových článků v osobních vozech a zároveň pracuje na vodíkovém pohonném systému i pro městské autobusy.

Toyota se vývoji pohonného systému s palivovými články pro autobusy začala věnovat ve spolupráci se značkou Hino v roce 2001 a o patnáct let později japonská automobilka představila vozidlo s označením FC Bus, na nějž v letošním roce navazuje model Sora, který již zamířil do výroby.

Označení autobusu Sora představuje akronym složený ze Sky, Ocean, River, Air (Obloha, Oceán, Řeka, Vzduch), zastupujících koloběch vody na planetě Zemi.

Podle oficiálních materiálů automobilky Toyota má být více než 100 těchto autobusů ještě před olympijskými a paralympijskými hrami v Tokiu k dispozici pro linkovými provoz v metropolitní oblasti hlavního města Japonska.

Toyota Sora je dvounápravové vozidlo s celkovou délkou 10.525 mm, šířkou 2490 mm a výškou 3350 mm, jehož interiér má celkovou kapacitu 78 cestujících, z nichž je 22 sedících a 56 stojících. Pozornost si v interiéru zaslouží automatické sklápění neobsazených sedadel, které umožňuje pohodlnější pohyb cestujících ve vozidle a uvolňuje prostor pro invalidní vozíky nebo kočárky.

Bezpečnost provozu autobusu Toyota Sora zvyšuje systém, jehož součástí je osm kamer, sledujících prostor kolem vozidla. Tento systém upozorní řidiče na chodce a cyklisty, pohybující se v těsné blízkosti vozidla.

Jake.auto.cz: Toyota Mirai (přehled článků)

K pohonu autobusu slouží dvojice elektromotorů, z nichž každý disponuje výkonem 113 kW a točivým momentem 335 N.m. Potřebnou energii poskytuje dvojice palivových článků s celkovou kapacitou 235 kWh. Sekundárním zdrojem energie je NiMH trakční baterie sloužící zároveň k ukládání rekuperované energie.

Vodík pro palivové články stlačený na 700 barů je u tohoto autobusu uložen v deseti nádržích o objemu 600 litrů umístěných na střeše. Dojezd na se má pohybovat okolo 200 km a dotankování zabere okolo deseti minut.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku