
Toyota: Svolávací akce v Evropě se týká až 1,8 mil. vozů z let 2005-2009 (oficiální informace)
Toto je tiskové prohlášení Toyota Motor Europe, které zveřejňujeme v plném znění:
Přesný počet vozů, kterých se problém týká, je stále v šetření, ale může se jednat až o 1,8 milionu automobilů.
Seznam svolávaných modelů, včetně časových intervalů výroby, je v následující tabulce.
Seznam svolávaných modelů Toyota v Evropě | |
Model | Výroba |
AYGO | únor 2005 – srpen 2009 |
iQ | listopad 2008 – listopad 2009 |
Yaris | listopad 2005 – září 2009 |
Auris | říjen 2006 – 5. ledna 2010 |
Corolla | říjen 2006 – prosinec 2009 |
Verso | únor 2009 – 5. ledna 2010 |
Avensis | listopad 2008 – prosinec 2009 |
RAV4 | listopad 2005 – listopad 2009 |
Svolávací akce se netýká žádných modelů značky Lexus, ani žádných dalších modelů značky Toyota.
„Politikou automobilky Toyota je vždy stavět zákazníka na první místo, a to za všech okolností,“ uvedl Tadaši Arašima, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.
„Chápeme, že současná situace vzbuzuje obavy, což je nám velice líto. Rádi bychom naše zákazníky ujistili o tom, že k inkriminované závadě akceleračního pedálu může dojít jen ve velmi vzácných případech. Ohlášená svolávací akce je preventivním opatřením, jehož cílem je zaručit všem našim zákazníkům maximální možnou bezpečnost.“
U některých mechanizmů pedálu akcelerátoru ve výše uvedených modelech může v ojedinělých případech dojít k mechanickému uvíznutí pedálu v částečně sešlápnuté poloze, případně se pedál může do klidové polohy vracet zpomaleně. K této situaci dochází proto, že některé mechanizmy pedálu akcelerátoru se časem opotřebují. V důsledku tohoto postupného opotřebení v kombinaci s některými provozními podmínkami a prostředím může dojít k nárůstu tření v mechanizmu pedálu. Občas pak může docházet k tomu, že pedál klade vyšší odpor při sešlapávání, vrací se jen pomalu do klidové polohy, příp. v nejhorším případě zůstává zaseknutý v částečně sešlápnuté poloze. Toyota již zjistila, jak tento problém vyřešit, a v současnosti probíhá konečné hodnocení tohoto řešení a jeho potvrzování. Jakmile budou protiopatření potvrzena, Toyota sdělí všem zákazníkům i dalším zainteresovaným stranám podrobnosti nápravných opatření a způsob jejich provedení.
U jednotlivých modelů prodávaných na evropských trzích již byly provedeny změny ve výrobním procesu, kde se nyní používají jiné komponenty. Tato opatření proběhla v rámci politiky neustálého zvyšování kvality. Z těchto důvodů není důvod ani potřeba zastavovat v Evropě výrobu. Na území Evropy bylo hlášeno jen několik málo výskytů této závady a Toyota Motor Europe neví o žádné nehodě, která by touto závadou byla způsobena. Toyota vyvíjí maximální snahu situaci co nejrychleji vyřešit ke spokojenosti svých zákazníků.
Přestože se závada vyskytuje jen velmi zřídka, Toyota doporučuje všem zákazníkům, kteří mají jakékoli obavy, aby se obrátili na nejbližšího prodejce vozů Toyota o radu ještě před zasláním pokynů v rámci svolávací akce.