Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Tundra Long Bed: na jeleny i do práce

Jan Cacek
Diskuze (19)
V Severní Americe nesmírně populární pick-upy, zvané trucky, byly ještě před pár lety nedobytným hájemstvím domácích koncernů. Pozice pojmů jako Dodge RAM nebo Ford F-Series, se zdála být neotřesitelnou.

V Severní Americe nesmírně populární pick-upy, zvané trucky, byly ještě před pár lety nedobytným hájemstvím domácích koncernů. Pozice pojmů jako Dodge RAM nebo Ford F-Series, se zdála být neotřesitelnou. Jenže v současnosti válcuje chřadnoucí americké koncerny nelítostná japonská konkurence a ta má po úspěších mezi osobními auty spadeno také na ovládnutí lukrativního trhu s pick-upy.

Toyota nyní představila prodlouženou verzi zcela nové Tundry modelového roku 2007, řadící se mezi velké pick-upy, často využívané v komerční sféře. Premiéra proto nemohla proběhnout při lepší příležitosti, než je konference asociace NTEA, sdružující výrobce a prodejce komerčního příslušenství pro pick-upy. Tyto firmy mají vůbec poprvé možnost podrobně se seznámit s novým pick-upem plných pět měsíců před únorovým uvedením na trh, aby byly schopné rovnou nabídnout pracovní příslušenství.

Vlastenecky smýšlející Američany může uklidnit skutečnost, že nová Toyota Tundra má s Japonskem společnou snad jen značku. Vývoj Tundry, návrh designu, výroba motorů a převodovek i konečná montáž jsou totiž výsledkem práce výhradně amerických závodů Toyoty.

Prodloužená Tundra zvaná Long Bed bude k mání jak s krátkou kabinou, nabízející úložný prostor za předními sedadly, tak ve verzi Double Cab, která je postavena na rozvoru 4,19 metru a uveze až šest pasažérů. Předností nové Tundry má být dlouhý (200 nebo 248 cm) a hluboký (56 cm) nákladový prostor, který řadí tento pick-up mezi špičku svého segmentu. Pro obě provedení bude k mání trojice motorů, mezi nimiž nechybí ani zážehový osmiválec o objemu 5,7 litru.

Jan Cacek
Diskuze (19)