Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota v Paříži

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Japonská jednička se pustila do ochrany životního prostředí. Uvádí menší a ještě menší modely a rozšiřuje rodinu hybridů, jež sama svého času protlačila na svět.

U Toyoty trochu chyběla záplava sebevědomí a světových novinek, na které jsme si zvykli z minulých autosalónů. Jedinou sériovou novinkou je ekonomický a malý přepravníček a tak zbylo hodně prostoru na velkorysou prezentaci plánů do budoucna s hybridní technologií a vodíkovým pohonem. Nechyběl ani koncept, avšak rovněž zelený, a to jak přeneseně, tak doslova.

Vyřešit městskou mobilitu se pokusí Verso-S, volný nástupce legendárního Yarisu Verso, který na méně než čtyřmetrové délce postavil téměř dokonalý, vysoký kvádr ve stylu kei-cars a tím pohodlně ubytoval nejen pět dospělých, ale i jejich zavazadla. Jen s elegancí je poněkud na štíru, ovšem to se mu snadno odpustí, zejména když ji vyvažuje moderní technikou.

Již z Detroitu je známý futuristicky tvarovaný malý koncept FT-CH, který přenáší hybridní technologii do nižších sfér; je o plného půl metru kratší, než prius. Kosmický design se sice ve stávající podobě sériové produkce těžko dočká, ale něco podobného bychom si ve městech, kde má hybridní technologie největší smysl, představit dokázali.

Toyota iQ, často právem kritizovaná za neuvěřitelně strohý interiér, dostává pro modelový rok 2011 jeho hodnotnější provedení pro vyšší modely. Do Cygnetu mu samozřejmě chybí hodně, ale faktor útulnosti stoupl výrazně.

Ladislav Čermák
Diskuze (0)