Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris Hybrid: Po městě bez emisí

Aleš Jungmann
Diskuze (0)
Toyota Yaris Hybrid umí dle uskutečněných měření Toyoty proplouvat městem a jen třetinu času mít zapnutý spalovací motor.

Loňský autosalon v Ženevě přinesl premiéru konceptu Toyota Yaris HSD. Hybridní studie tehdy předznamenávala letní příchod nového Yarisu, nakonec se ale sama vcelku očekávaně dočká sériové výroby. Ta se představí, jak jinak, letos v Ženevě.

Hybrid je snadno rozeznatelný díky novým světlům – přední i zadní lampy mají diodovou techniku a výrazně upravenou grafiku. Zcela nový je také přední nárazník s masivní lichoběžníkovým otvorem, zmenšenou maskou chladiče a zářezy kolem předních mlhovek.

Toyota nově zkouší hybridní downsizing. Pohonný systém HSD byl celkově zmenšen – v Yarisu má menší elektromotor, kompaktnější převodovku i baterie. Zážehový motor se zmenšil z 1,8 na 1,5 litru. Kombinovaný výkon je pěkných 74 kW. Celý systém je asi o 20 % lehčí než pohonné ústrojí v Aurisu Hybrid. Zajímavé je, že model vykazuje vůbec nejnižší emise CO2 (79 g/km) v rámci všech vozů poháněných běžným spalovacím motorem. Hnací ústrojí je optimalizováno tak, aby vždy fungovalo s maximální účinností a zážehový motor se zapojoval co nejméně, navíc lze Yaris Hybrid relativně dlouho provozovat i v režimu s nulovými emisemi.

Automobilka v tiskové zprávě uvádí, že vůz se během tří testovacích jízd (s převažujícím podílem městského provozu) pohyboval v průměru 66 % celkového času a 58 % celkové vzdálenosti u tří testovacích jízd bez zapojení zážehového motoru.

Zavazadlový prostor 286 l se ve srovnání s běžným Yarisem nezměnil. Všechny komponenty jsou totiž chytře rozmístěny v rámci karoserie. Například baterie se podařilo vměstnat společně s nádrží na benzin pod zadní sedadla.

Předprodejní aktivity budou zahájeny letos v březnu. Vlastní vůz se objeví v evropských autosalonech Toyota koncem května 2012.



Aleš Jungmann
Diskuze (0)