Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyotu Celica Cabriolet moc lidí nezná. Za rozumné peníze dvojnásobný zážitek!

Lukáš Prejzek
Diskuze (0)

Kdo se aspoň trochu zajímá o dostupná sportovní auta, zákonitě musí znát Toyotu Celica. A věděli jste, že tohle kultovní kupé v několika generacích dokonce vyměnilo pevnou střechu za shrnovací plátno? Intenzita jízdních zážitků se rázem zdvojnásobí!

Osmdesátá léta přinesla do života mnoha legendárních japonských automobilových modelů novou, revoluční kapitolu: pohon předních kol. Toyota Celica vkročila do moderní doby až spolu se čtvrtou generací na podzim 1985. Přestože v Evropě si každý příznivce tohoto kultovního vozu vybavuje vždy jen svébytné třídveřové kupé s hranatou siluetou a zaoblenými detaily, v Americe se ve stejné době celica prodávala v dvoudveřové verzi se stupňovitou zádí. A aby karosářských variant nebylo málo, nabídku uzavíral atraktivní a dnes už málo známý kabriolet.

A proč je tak neznámý? Nebyl totiž dílem samotné automobilky, ale kupé na kabriolety svého času přestavovala pověřená společnost Karosseriefabrik Voll v německém Würzburgu. Platí to tak i pro dynamicky rudé auto na našich snímcích.

Neokoukatelná kráska

Pro samotné jméno Celica využila Toyota dva zdroje: latinský výraz coelica, vyjadřující slovo božský, a španělský význam výrazu nebeský. A právě k tomuto adjektivu má nejblíže vzácný kabriolet, který před námi právě stáhl střechu. Celica se tak jako jedna z mála tradičních japonských sportovních ikon odhodlala učinit striptýz. A výsledek stojí za to – ani krátce před blížícími se čtyřicetinami se rozhodně nemá za co stydět. Dynamiku vyjadřuje nejen sportovní design se sexy výklopnými hlavními světlomety, ale také rudý pastelový lak.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Lukáš Prejzek
Diskuze (0)

Doporučujeme