Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Třetí značka Toyoty se jmenuje Scion!

Michal Fokt
Diskuze (0)
Avizovaná třetí značka Toyoty, určená pro mladou klientelu, se jmenuje Scion, a první vozy s jejím logem vyjedou v červnu příštího roku.

Avizovaná třetí značka Toyoty, určená pro mladou klientelu, se jmenuje Scion, a první vozy s jejím logem vyjedou v červnu příštího roku.

Japonská automobilka již nějaký ten pátek slibuje, že vytvoří značku pro mladé Američany, a na newyorském autosalonu s ní konečně vyrukovala. Jmenuje se Scion (čtěte si:en), a v současnosti její marketingoví experti intenzivně pracují na průzkumech, které pomohou značce vyprofilovat se tak, aby její image a produkty odpovídaly potřebám Američanů s věkem pod 25 let. Důvodem vzniku nové značky je především značně vysoký průměrný věk kupců vozů Toyota a Lexus, což je brzdou růstu prodejů, protože se lépe nabízí nový model stejné značky spokojenému zákazníkovi, než klientovi konkurence. Zatímco zejména Hondě a Fordu se díky Civiku a Focusu daří v USA již roky oslovovat majitele „čerstvých“ řidičských průkazů, Toyotě se to dosud nepovedlo, a tak jí k tomu má dopomoci právě Scion. Toto jméno znamená v překladu „následník“, nebo „nástupce“, což odpovídá pozici značky coby pokračovatele dobrých vlastností a image Toyoty, a zároveň i nositele nových prvků, v tomto případě zejména mladistvosti.

Svou činnost Scion zahájí v červnu příštího roku, a to v Kalifornii, která byla vždy nositelem módních trendů pro mladé. Odtud se bude po osmi měsících rozšiřovat do ostatních regionů USA, nejprve do států kolem zálivu, pak do jihovýchodní oblasti, střední atlantické a nakonec do severovýchodních regionů. Prodej započne Scion se dvěma modely, přesně rok po spuštění výroby k nim přibude ještě jeden. Příležitost prodávat značku Scion dostanou všichni stávající dealeři Toyoty, ovšem bude záležet na jejich libovůli, zda se k tomu rozhodnou. V případě že ano, bude muset být Scionu vyčleněna speciální část prodejní plochy, na níž bude operovat zvlášť vyškolený prodejce (oblečený patrně v širokých džínách, tílku a s šátkem přes hlavu :)).

Svým novým klientům nabídce Scion kromě atraktivního loga zpočátku dva automobily, známé zatím jako studie pojmenované ccX a bbX. Ten prvně jmenovaný byl představen již v lednu v Detroitu jako koncept Toyota ccX, druhý, vzešel z japonského automobilu Toyota Black Box. Ten je velmi oblíbený mladými lidmi v zemi vycházejícího slunce, prototyp na jeho bázi nese jméno bbX a měl výstavní premiéru na právě skončeném autosalonu v New Yorku, kde se poprvé prezentovala i značka Scion. Této dvojici konceptů se budeme důkladněji věnovat příští týden v magazínu Auto.cz v rubrice Představujeme. Přesně rok po zahájení kalifornského prodeje se objeví třetí automobil Scion, a po plném náběhu jeho výroby by tato značka měla ročně produkovat sto tisíc vozidel.

Otevřená zatím zůstává otázka exportu do ostatních států světa. Scion je sice určen pro USA, ale to byl původně Lexus také, a ten se již velmi dobře zabydlel zejména v Evropě.

Michal Fokt
Diskuze (0)