Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Triumph představuje zcela nový 1200 Scrambler a rovnou ve dvou verzích

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Triumph pokračuje v rozšiřování rodiny svých moderních klasiků. Novinka v podobě modelu 1200 Scrambler zamíří na trh ve dvou verzích a doplní menší devítistovku Street Scrambler.

Triumph patří mezi výrobce s nejširší nabídkou motocyklů, jejichž vzhled je inspirován stroji ze čtyřicátých až sedmdesátých let dvacátého století. Nyní svou úspěšnou rodinu modelů Modern Classic rozšiřuje o další dva přírůstky.

Nově přijíždějí Scrambler 1200 XC a Scrambler 1200 XE. První z této dvojice má být univerzálním společníkem pro jízdu na silnicích i mimo ně, zatímco ten druhý je díky svému podvozku více zaměřen na výlety do terénu.

Základem nových zástupců značky Triumph je trubkový rám, v němž je uložen kapalinou chlazený paralelní SOHC dvouválec o objemu 1200 cm3. Ten u obou verzí disponuje nejvyšším výkonem 66,2 kW (90 k) při 7400 min-1 a točivým momentem 110 N.m při 3950 min-1. Tyto hodnoty míří k zadnímu kolu prostřednictvím šestistupňové převodovky a řetězu.

Podvozek modelu Scrambler 1200 XC využívá vpředu stavitelnou 45mm upside-down vidlici Showa se zdvihem 200 mm, zatímco u modelu Scrambler 1200 XE je použita stavitelná 47mm upside-down vidlice Showa se zdvihem 250 mm. Zadní vidlice z hliníkové slitiny je odpružena dvojicí stavitelných tlumičů značky Öhlins se zdvihem 200 mm, resp. 250 mm.

Kontakt s povrchem zemským zajišťují kola s drátěným výpletem, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 90/90 R21 vpředu a 150/50 R17 vzadu. Brzdový systém patří k současné špičce a u obou verzí využívá vpředu kotouče o průměru 320 mm v kombinaci s radiálními čtyřpístkovými brzdiči Brembo M50. Zadní kolo pak brzdí jeden kotouč o průměru 255 mm v kombinaci s dvoupístkovým třmenem Brembo.

Za klasickým designem se vedle moderní techniky motoru i podvozku ukrývá i záplava elektroniky s nastavitelnými asistenčními systémy, možností volby z pěti jízdních režimů a multifunkčním TFT displejem sdruženého přístroje. Samozřejmostí je zde kompletní LED osvětlení a novinkou, kterou se Triumph pyšní jako první na světě je do elektroniky motocyklu integrované ovládání GoPro kamery.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)