Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luxgen 7: Nové MPV z Taiwanu s motorem 2,2 MEFI Turbo

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Taiwanskou značku Luxgen zná v Evropě málokdo. Loni v srpnu představila první model MPV a letos hodlá své portfolio rozšířit.

Luxgen Motor Co. Ltd. vznikla teprve v lednu 2009 a její název je složeninou anglických výrazů luxury a genius. Koncern, který ji založil, má ovšem za sebou již takřka 60 let existence. Jedná se o společnost Yulon, která se do roku 1992 jmenovala Yue Loong a používala též zkratku YLN.

Ve druhé polovině osmdesátých let vyráběla licenční Nissany Bluebird pod označením Feeling, tehdy se uvažovalo i o jejich dovozu do západní Evropy a pár kusů se snad zde i objevilo. Dnes Yulon spolupracuje kromě Nissanu i s Mitsubishi, nebo čínskou pobočkou amerického General Motors.

MPV Luxgen 7 se prodává na domácím trhu od září 2009. Je poháněn řadovým přeplňovaným čtyřválcem MEFI 2,2 litru o výkonu 125 kW (170 k) v 6000 min-1. Točivý moment dosahuje hodnoty 270 Nm mezi 2500 a 4000 min-1. Pětistupňovou samočinnou převodovku s manuálním ovládáním dodává japonský Aisin.

Hliníkový agregát o hmotnosti 135 kg vyvinula ChungHwa Engine Corp. ve spolupráci s francouzskou LMM (Le Moteur Moderne) a vyladila firma Delphi. Výfukové turbodmychadlo nese pro změnu značku Garrett. Pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro 4. Zkratka MEFI neznamená nic jiného než Multi Electronic Fuel Injection.

MPV je alespoň dle oficiálních fotografií šestimístné se čtyřmi samostatnými sedadly a nouzovou třetí řadou. Jako správný velký van, jehož největším konkurentem je aktuální Toyota Previa, má druhý pár bočních dveří posuvný. V nejvyšší specifikaci nabízí spoustou multimediálních a bezpečnostních systémů vyvinutých ve spolupráci s HTC. Jde zejména o navigaci, kamery Eagle View a Side View, kontrolu opuštění jízdního pruhu LDWS, nebo Night Vision. Minivany by měly kromě domácí továrny v Sanyi vznikat od letošního roku i v čínském Hangzhou.

Druhý produkt, Luxgen 7 SUV, veřejnost poprvé spatřila v prosinci 2009 a již se také vyrábí, pod kapotou má stejný motor, ale s o něco vyšším výkonem 129 kW (175 k). Existuje rovněž ceník, ale zatím se vůz neprodává. Další plány hovoří o třetím modelu Luxgen 7 CEO bez bližších specifikací, o jaký automobil půjde. Výrobce pouze odhalil podobu superluxusního interiéru, z něhož vyplývá, že disponuje značnou délkou.

Luxgen už má za sebou i premiéru na mezinárodních výstavách, zatím se objevil loni v Dubaji. Do tohoto regionu míří i další aktivity společnosti. V posledním čtvrtletí roku 2010 se totiž chystá uvést MPV a SUV na první zahraniční trh – pro nás rovněž exotický Omán.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
22. 5. 2010 00:11
Re: Espace
No pokud si pamatuji tak tam opravdu psali o R Espace minulé generace. Dle obrázků to vypadalo na dost velké auto se třemi řadami sedaček, ale naživo jsem ho neviděl. Ještě se na podzim neprodávalo.
Avatar - hattori_hanzo
21. 5. 2010 23:28
Re: Espace
Víš ty vůbec co je platforma,ty radikále?
21. 5. 2010 21:33
Re: Espace
A nemýliš sa Ty? Toto nie je zrovna malé auto, všimni si, aké široké sú posuvné bočné dvere, čo zasahuje nad koleso, je vlastne akoby navyše voči bežnej šírke dverí.
No ale u nás to neuvidíme, takže polemika je zbytočná.

Ale je zaujímavé spoznať aj niečo pre nás exotické.
Avatar - R32
21. 5. 2010 19:47
Re: Espace
O rozmeroch v článku nieje reč, no keď to už majú od Renaulta tak by som to videl skôr na minulú generáciu Grand Scenic :-! no aj tak sú tam dosť radikálne zmeny karosérie (strecha, posúvne dvere) takže ťa nechcem spochybňovať ale zdá sa mi to nereálne. Nepomýlil si si model? :-!
Avatar - R32
21. 5. 2010 19:37
Re: Design
Dnes je dosť problém spraviť auto ktoré by sa nejakou tou linkou dvoma >:-[] nepodobalo na niečo jestvujúce... No a napríklad Číňanom sa to stáva dosť často >:D >:D >:D