Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Turecká rallye v cíli: Ogier vyhrál, Citroën má double

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 15. 9. 2019 • 09:16
74
Zobrazit náhledy (74)
Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019 Turecká rallye 2019

Obhájce titulu Francouz Sébastien Ogier (Citroën C3 WRC) vyhrál Tureckou rallye, která byla jedenáctým podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Druhý skončil jeho týmový kolega Fin Esapekka Lappi. Francouzská značka získala první dvě místa v cíli naposledy koncem dubna 2015 v Argentině.

Vedoucí jezdec šampionátu Estonec Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) měl v sobotu problémy s elektronikou motoru svého vozu a do soutěže se v neděli vrátil s penalizací. Závěrečný den čekaly na účastníky čtyři rychlostní zkoušky v celkové délce 38,62 kilometrů. Soutěž uzavřela tradičně Power Stage, což je bonusově bodovaná rychlostní zkouška pro nejrychlejších pět jezdců v cíli. 

Lappi vyhrát nechtěl

Již v cíli sobotní etapy říkal Esapekka Lappi, že hodlá respektovat boj o titul, který vede Sebastien Ogier. Fin sice ztrácel po třinácti rychlostních zkouškách na první místo pouhých 0,2 sekundy, ale již tehdy avizoval, že počítá s tím, že dojede druhý. A také to v neděli na trati rychlostních zkoušek vypadalo. Zkušenější Ogier byl vždy rychlejší a situace vyřešil sám Lappi na předposledním měřeném testu, kde se roztočil a ztratil 20,7 sekundy. Nehodlal riskovat ani v závěrečné Power Stage a do cíle celé soutěže si na druhém místě přivezl manko 34,7 sekundy.

Ogier vstupoval do turecké soutěže s mankem čtyřiceti bodů na lídra šampionátu, ale aktuálně tři podniky před koncem snížil svou ztrátu na sedmnáct bodů. „Při příjezdu do Turecka jsem říkal, že si nemůžeme dovolit žádné chyby. Zdejší terény nabízejí mnoho míst, na kterých se lze snadno dopustit chyby. Povedlo se nám vyvarovat se většímu zaváhání. Věděli jsme, že potřebujeme vyhrát a potřeboval to také tým. Hodně jsme se zlepšili, ale stále máme na čem pracovat,“ řekl Ogier v cíli.

180p270p360p540p720p1080p

Lappi, který přestoupil pro letošní rok k Citroënu, navázal druhým místem na stejné letošní úspěchy ze Švédska a Finsku. „Přiznávám, že jsem jel poslední den hodně opatrně. Vpředu bylo rozhodnuto, zezadu nebyl žádný tlak. Jinými slovy nic moc zábava na této nejrozbitější trati v šampionátu. Neřeknu nic objevného, když budu konstatovat, že jsem s tímto výsledkem spokojený,“ prohlásil Lappi.

Nevzal si žádnou rezervu

Na prvních devíti místech průběžného pořadí nedošlo poslední den k žádné změně. Jedinou úpravou prošla desátá příčka, o kterou přišel Polák Kajetan Kajetanowicz (Volkswagen Polo GTI R5) vinou zlomené poloosy. Na ní se tak dostal Brit Gus Greensmith (Ford Fiesta R5), ale měl namále. Havaroval poté, co projel cílem předposlední zkoušky. Poškození zadní části jeho vozu se však neukázalo tak závažné a Greensmith si dojel pro jeden mistrovský bod v absolutním pořadí. 

O jednu příčku za ním skončil český jezdec továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký (Škoda Fabia R5 evo), který obsadil druhou příčku v kategorii WRC Pro 2. Průběžné pořadí tohoto hodnocení v mistrovství světa vede i nadále Fin Kalle Rovanperä (Škoda Fabia R5 evo), jenž musel odstoupit první den po dvou defektech a v soutěži pokračoval s penalizací.

180p270p360p540p720p1080p

Vedoucí muž světového šampionátu Ott Tänak měl v závěru prvního dne defekt, který ho odsunul na osmé místo. V sobotu dopoledne ho vyřadily z boje o špičkové umístění technické potíže. V soutěži pokračoval poslední den s úmyslem získat body za zvlášť hodnocenou poslední zkoušku (Power Stage). „Nevzal jsem do auta žádnou rezervu, aby bylo auto na váhovém limitu. Vsadili jsme všechno na středně tvrdou směs a nakonec nám to vyšlo. Alespoň jsme tak minimalizovali bodové ztráty, které nás tady potkaly,“ konstatoval Tänak. Estonec tak prodloužil svou neuvěřitelnou sérii, kterou drží od Argentiny 2017. Počínaje tímto podnikem totiž dokázal ve dvaatřiceti rallye světového šampionátu v řadě vyhrát vždy alespoň jednu rychlostní zkoušku.

Konečné pořadí Turecké rallye: 1. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C3 WRC) 3:5:12,1; 2. Lappi, Ferm (Fin./Citroën C3 WRC) +34,7; 3. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:04,5; 4. Suninen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta WRC) +1:35,1; 5. Sordó, Del Barrio (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) +2:25,9; 6. Latvala, Antilla (Fin./Toyota Yaris WRC) +2:59,1; 7. Meeke, Marshall (Brit./Toyota Yaris WRC) +3:53,3; 8. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupé WRC) +5:34,8; 9. Tidemand, Andersson (Švéd./Ford Fiesta WRC) +7:22,9; 10. Greensmith, Edmondson (Brit./Ford Fiesta WRC) +15:18,7; 11. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5 evo) +15:48,1; 13. Kajetanowicz, Szczepaniak (Pol./Volkswagen Polo GTI R5) +15:48,3; 13. Bulacia Wilkinson, Cretu (Bolívie, Arg./Škoda Fabia R5) +17:28,2; 14. Andolfi, Inglesi (It./Škoda Fabia R5) +25:02,1; 15. H. Solberg, Minorová-Petrasko (Nor., Rak./Škoda Fabia R5) +30:19,3; 16. Tänak, Järveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +39:10,2; … 18. Rovanperä, Halttunen (Fin./Škoda Fabia R5 evo) +43:09,1.


Výsledky jsou neoficiální

180p270p360p540p720p1080p


Průběžné pořadí MS (po 11 z 14 rallye):


Jezdci: 1. Tänak (Est./Toyota Yaris WRC) 210; 2. Ogier (Fr./Citroën C3 WRC) 193; 3. Neuville (Bel./Hyundai i20 Coupé WRC) 180; 4. Mikkelsen (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) 94; 5. Meeke (Brit./Toyota Yaris WRC) 86; 6. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 84; 7. Suninen (Fin./Ford Fiesta WRC) 83; 8. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 80; 9. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC) 78; 10. Sordó (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) 72; 11. Loeb (Fr./Hyundai i20 Coupé) 39; 12. Rovanperä (Fin./Škoda Fabia R5) 16; 13. Greensmith (Brit./Ford Fiesta R5) 9; 14. Guerra (Mex./Škoda Fabia R5) 8; 15. Breen (Ir./Citroën CE WRC) 6; 16. Bulacia Wilkinson (Bolívie/Škoda Fabia R5) 6; 17. Tidemand (Švéd./Ford Fiesta WRC) 6; 18. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5 evo) 5; 19. Bonato (Fr./Citroën C3 R5) 4; 20. Ostberg (Nor./Citroën C3 R5) 4; 21. Loubet (Fr./Škoda Fabia R5) 2; 22. Veiby (Dán./Citroën C3 R5) 2; 23. Sarrazin (Fr./Hyundai i20 R5) 2; 24. Berqvist (Švéd./Ford Fiesta R5) 1; 25. Tuohino (Fin./Ford Fiesta WRC) 1; 26. Triviňo (Mex./Škoda Fabia R5) 1; 27. Fourmaux (Fr./Ford Fiesta R5) 1; 28. Heller (Chile/Ford Fiesta R5) 1, 29. Gryjazin (Rus./Škoda Fabia R5) 1; 30. Katsuta (Jap./Toyota Yaris WRC) 1.


Značky: 1. Hyundai Shell Mobis WRT 314; 2. Toyota Gazoo Racing WRT 295; 3. Citroën Total WRT 259; 4. M-Sport Ford WRT 184. 


Vedení v soutěži: Tänak 97; Ogier 33; Neuville 20; Latvala 11; Lappi 10; Sordó 9; Evans 8; Meeke 5; Suninen 5; Mikkelsen 4.


Vyhrané RZ: Tänak 61, Neuville 34, Ogier 21; Latvala 21; Mikkelsen 17; Meeke 16, Evans 7; Lappi 7; Sordó 7; Loeb 6; Suninen 6; Huttunen 1. 


Výsledky jsou neoficiální

180p270p360p540p720p1080p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku