Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Twingo Gordini RenaultSport na českém trhu za 399.900,-Kč

Diskuze (26)
Po tři desetiletí značka Gordini „spala“. Loni v listopadu Renault překvapil záměrem oživit ji a nyní už je v nabídce i na českém trhu.

Zatímco většina značek v segmentu miniaut nabízí jen běžná auta do města, Renault využívá mezery na trhu a nabízí ostré Twingo RenaultSport. Společně s ním je od května 2010 v prodeji na českém trhu i verze Twingo Gordini RenaultSport, s tradičním modrým lakem a dvěma bílými pruhy.

Oživení Gordini až nápadně připomíná nedávnou obnovu Abarthu pod křídly Fiatu. Gordini posbíral v poválečné Evropě řadu závodních úspěchů, 70. léta ale pro něj znamenala ústup a proměnu v legendu minulosti. Teď se ale karta obrací a vedle Renaultsportů nabídne Renault také modely s logem Gordini. Nová verze Twinga se tak může přímo postavit imagově podobně silnému Abarthu 500.

Twingo Gordini Renaultsport se od běžného RS liší především svým vzhledem. S modrým lakem Malta Blue a dvěma podélnými bílými pruhy ctí tradiční vzhled Gordini. Unikátní design je doplněn černými částmi nárazníků, bílými kryty zrcátek a bílými rámečky kolem předních mlhovek.

Úpravy exteriéru podtrhují 17palcová stříbrno-modrá kola a znáčky Gordini Series před zadními koly, které mají původ v 60. letech. Uvnitř nalezneme sportovní sedadla čalouněná kůži v kombinaci černá-modrá, modré kůží čalouněné výplně dveří, modro-černý kožený volant s vyznačenou svislou osou, modrou řadicí páku s logem Gordini a v neposlední řadě i modro-bílý otáčkoměr a kůží obšitý vrchní díl palubní desky.

Technika se od Twinga RS neliší. Motor 1,6 16V dosahuje výkonu 98 kW při 7100 min-1 a největšího točivého momentu 160 Nm při 4400 min-1. Nejvyšší rychlost je 201 km/h, akcelerace na 100 km/h trvá 8,7 s a sprint na 400 metrů zvládne Twingo s tímto motorem za 16,3 s.

Renault Twingo RS a RS Gordini - Ceny na českém trhu (květen 2010)
Motor1,6 16V
Zdvihový objem [cm3]1598
Válce/ventily4/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]98/6750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]160/4000
Max. rychlost [km/h]201
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,7
Komb. spotřeba [l/100 km]7,0
Cena RS [Kč]349.900,-
Cena RS Gordini [Kč]399.900,-

Výbava zahrnuje automatickou klimatizaci, tempomat, plně odpojitelné ESP, rádio a zatmavená zadní okna. Připlácet není třeba ani za tvrdší podvozek Cup. Když sečtete výbavu, kterou dostanete s Gordini automaticky, dá vám suma 42.100,-Kč. Proti výchozímu Twingu RS je cena vyšší o 50 tisíc Kč, takže reálný příplatek za Gordini-image, kožené čalounění a několik interiérových a exteriérových detailů, činí jen necelých 8 tisíc korun.

Doporučujeme
Renault oživuje Gordini, modré bomby na čtyřech kolech se vracejí

Diskuze (26)
Avatar - Ronault.
5. 5. 2010 11:59
Re: ABARTH vs. Gordini
Vedle jak ta jedle jsi ty, když nechápeš tu hlubokou a procítěnou ironii v kukově příspěvku. Ale nachytat ses nechal přímo ukázkově >:D >:D
5. 5. 2010 11:53
Re: ABARTH vs. Gordini
btw F500 je takový propadák, že kvůli němu v Německu vzrostly ceny i těch starých Fiátků i o tisíce Eur :-! takže myslím, že jsi vedle jak ta jedle
Re: Auto s invaznimi pruhy.
Ty pruhy má ale trenkách.
Jinak jediný bílý pruh, který ho provází celým životem je ten kolem auta s nápisem VB.
4. 5. 2010 16:04
Re: Auto s invaznimi pruhy.
Dalo sa čakať, že ten pako tú svoju blbosť zase vytiahne, však to nie je prvý raz, čo píše o pruhoch na ruských tankoch... :*)
4. 5. 2010 16:03
Re: Auto s invaznimi pruhy.
>:D :yes: