Twingo Gordini RenaultSport na českém trhu za 399.900,-Kč
Zatímco většina značek v segmentu miniaut nabízí jen běžná auta do města, Renault využívá mezery na trhu a nabízí ostré Twingo RenaultSport. Společně s ním je od května 2010 v prodeji na českém trhu i verze Twingo Gordini RenaultSport, s tradičním modrým lakem a dvěma bílými pruhy.
Oživení Gordini až nápadně připomíná nedávnou obnovu Abarthu pod křídly Fiatu. Gordini posbíral v poválečné Evropě řadu závodních úspěchů, 70. léta ale pro něj znamenala ústup a proměnu v legendu minulosti. Teď se ale karta obrací a vedle Renaultsportů nabídne Renault také modely s logem Gordini. Nová verze Twinga se tak může přímo postavit imagově podobně silnému Abarthu 500.
Twingo Gordini Renaultsport se od běžného RS liší především svým vzhledem. S modrým lakem Malta Blue a dvěma podélnými bílými pruhy ctí tradiční vzhled Gordini. Unikátní design je doplněn černými částmi nárazníků, bílými kryty zrcátek a bílými rámečky kolem předních mlhovek.
Úpravy exteriéru podtrhují 17palcová stříbrno-modrá kola a znáčky Gordini Series před zadními koly, které mají původ v 60. letech. Uvnitř nalezneme sportovní sedadla čalouněná kůži v kombinaci černá-modrá, modré kůží čalouněné výplně dveří, modro-černý kožený volant s vyznačenou svislou osou, modrou řadicí páku s logem Gordini a v neposlední řadě i modro-bílý otáčkoměr a kůží obšitý vrchní díl palubní desky.
Technika se od Twinga RS neliší. Motor 1,6 16V dosahuje výkonu 98 kW při 7100 min-1 a největšího točivého momentu 160 Nm při 4400 min-1. Nejvyšší rychlost je 201 km/h, akcelerace na 100 km/h trvá 8,7 s a sprint na 400 metrů zvládne Twingo s tímto motorem za 16,3 s.
Renault Twingo RS a RS Gordini - Ceny na českém trhu (květen 2010) | |
Motor | 1,6 16V |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 98/6750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4000 |
Max. rychlost [km/h] | 201 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0 |
Cena RS [Kč] | 349.900,- |
Cena RS Gordini [Kč] | 399.900,- |
Výbava zahrnuje automatickou klimatizaci, tempomat, plně odpojitelné ESP, rádio a zatmavená zadní okna. Připlácet není třeba ani za tvrdší podvozek Cup. Když sečtete výbavu, kterou dostanete s Gordini automaticky, dá vám suma 42.100,-Kč. Proti výchozímu Twingu RS je cena vyšší o 50 tisíc Kč, takže reálný příplatek za Gordini-image, kožené čalounění a několik interiérových a exteriérových detailů, činí jen necelých 8 tisíc korun.
Doporučujeme |
Renault oživuje Gordini, modré bomby na čtyřech kolech se vracejí |