Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

David Bureš David Bureš 23. 9. 2018
34
2
Zobrazit náhledy (34)
Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup Škoda Felicia Pickup
Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!

Pick-upy jsou oblíbené hlavně na americkém trhu, kdysi ale takové auto nabízela i mladoboleslavská automobilka Škoda. Dílo nazvané jednoduše Škoda Pick-up bylo oblíbené mezi různými živnostníky, kteří jej využívali pro rozvor zboží nebo převoz materiálu. To ve Švédsku si usmysleli, že z primárně pracovního stroje lze udělat okruhový speciál. A tak tam postavili hned dva zajímavé kousky tohoto vozu.

Myšlenka to přitom není úplně nová. Už v devadesátých letech vznikl dokonce závodní speciál Pick-up Free Style, který pro národní okruhové série připravovala firma Autospectrum 2000 Mariánské Lázně. V případě švédských děl ale pick-upy zůstávají dvoumístné, za to se toho v útrobách změnilo vícero.

Dvojici speciálních škodováckých pick-upů stavěli dva švédští přátelé Peter Bollnert a Peppe Allvise, což druhý z nich komentuje tak, že hledal nějaký zábavný projekt, v němž neutopí tolik peněz. Když se tak objevila možnost koupit škodovácký pick-up, kvůli nízké ceně a nízké hmotnosti neváhal a pořídil si ho. Pak už jen šlo o to dohodnout se s Peterem na společné koupi potřebných dílů pro úpravu, což při výběru náprav nebo motorů nebylo snadné, a práce mohly začít.

Oba sice využívali primárně stejnou techniku a vzájemně věděli o svém postupu, každý však pracoval po svém, a tak se některá technická řešení červeného a bílého speciálu liší. Na první pohled nejen barvou, ale také třeba světlomety.

Oba se ale každopádně zbavili původní techniky, a tak z originálu nic moc nezbylo. Základem výrazně rozšířeného auta je tak trubkový rám, v motorovém prostoru tluče 2,2litrový dvacetiventilový pětiválec z dílny Audi vyladěný někam k hodnotě 400 koní. V obou případech pracuje s převodovkou z pětkového BMW (E39), z něhož byly použity také nápravy nebo řízení. Konkrétně Peppe si ale pomohl předním rámem z Mazdy MX-5, nešlo totiž všechno převzít jen tak, a tak oba mnohé díly různě upravovali, třeba ramena náprav.

Oba automobily byly dokončeny letos v létě, a tak ještě majitelé dolaďují detaily na základě prvních jízd. Bok po boku se speciální pick-upy ukázaly na okruhu Gotlandring, kde prý zajely slušné výsledky.

Majitelé tak zřejmě mají ze svých děl radost a my jim jen přejeme, ať jim nadšení vydrží. Závěrem ještě připomeňme, že se Škoda Pick-up vyráběla mezi lety 1991 a 2001. A to ve dvou generacích, první vznikla na bázi Favoritu, druhá na základech modernější Felicie. Od ní byla odvozena také exportní verze s odlišnou maskou prodávaná jako Volkswagen Caddy. K dispozici byly různé nástavby, firma MTX jedničkový Pick-up dokonce přestavovala na sedan, zatímco od druhé generace byla odvozena volnočasová Felicia Fun.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Předek
Roubel
| 6. 10. 2018
Když na tu felicii koukám ze předu vypadá jak kdyby normální felicie chodila do posilovny určitě to musí být parádní podívaná je vidět v akci

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku