U Mercedesu hybridy pomalu vytlačují diesely
Že by skandál Volkswagenu s falšováním emisí motoru 2.0 TDI, pro nějž už se stihlo vžít označení Dieselgate, začínal vyvolávat dominový efekt? Asi nebude náhoda, že včera Bloomberg přišel se zajímavou informací, týkající se značky Mercedes-Benz, která je po Volkswagenu a Audi vnímána asi jako největší propagátor naftových motorů.
Stuttgartská automobilka se nechala ústy nejmenovaného produktového plánovače slyšet, že podle jejího názoru je z dlouhodobého hlediska benzin-elektrický hybrid perspektivnější a mohl by nahradit turbodiesely. Vývoj naftových motorů je ve světle stále se zpřísňujících emisních limitů prý velice drahý a totéž platí též pro jejich výrobu, začíná se prodražovat také samotný provoz. V následujících letech prý uvidíme více hybridů, aby bylo možné plnit zpřísňující se normy.
Mercedes se také zaměří na další vývoj nových modelů i celých platforem tak, aby do nich bylo možné co nejlépe zakomponovat nejen hybridní, ale i čistě elektrické systémy pohonu. A aby to nevypadalo, že se hovoří pouze o dieselech, trojcípá hvězda také slibuje vývoj úplně nových technologií šasi, které tu právě doposud nebyly. Vzhledem k tomu, že si v minulosti Mercedes hrál kromě obvyklých adaptivních podvozků nebo vzduchového pérování třeba i s aktivním potlačováním náklonů karoserie a ponořování přídě, půjde patrně o nějakou opravdu přelomovou novinku.