Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

UAZ představuje nového pracanta. Až sedmimetrová Polutorka uveze 1,5 tuny

David Bureš David Bureš 23. 3. 2021 • 08:13
51
42
Zobrazit náhledy (51)
UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka UAZ Polutorka

Ruská automobilka UAZ představuje rozsáhle inovovaný užitkový model Profi. Díky provedeným změnám má být ještě schopnější než dnes.

UAZ je v českém prostředí známý hlavně pro svůj offroad 469, dodnes vyráběný jako Hunter, nebo minibus Buchanka. Na domácím ruském trhu je ale uljanovská automobilka aktivní také v oblasti užitkových vozidel.  A nyní představuje jednu zajímavou novinku.

Jmenuje se UAZ Polutorka (jednoduše „nákladní vozidlo“) a jedná se o rozsáhle inovovaný model Profi, představený v roce 2017 jako užitkový derivát offroadu Patriot. Podle výrobce změny provedené na lehkém užitkovém trucku s nosností 1,5 tuny reagují na současné trendy a zájem zákazníků. Výsledkem jsou rozsáhlé změny, které zvýšily schopnosti vozu a jeho bezpečnost, stejně jako rozšířily jeho nabídku.   

Základem je rám ze zdvojených profilů ve tvaru písmena U, které jsou 140 mm vysoké a 3,5 mm silné a navzájem pevně svařené. Na něj je upevněné nové zavěšení, a to včetně stabilizátorů a tlumičů. Ty v kombinaci s rozšířeným rozchodem kol znamenají, že se záď vozidla při plném naložení tolik neskloní.

Nosnosti i stabilitě navíc pomáhá dvojkolí na zadní nápravě, s pneumatikami 195/75 R16. Jsou tu pak i větrané kotoučové brzdy zlepšující brzdné schopnosti. Přepracována ale byla také přední náprava s vlečenými rameny a Panhardskou tyčí, pro lepší jízdní schopnosti. UAZ se dokonce nebojí tvrdit, že se užitkový model jízdními schopnostmi přiblížil osobním automobilům.

Co se týče rozměrů, tak základní model si sice zachoval celkovou velikost, rozvor náprav se ale natáhl o 30 mm na výsledných 3.530 mm. Vedle toho se také rozšířil rozchod předních kol o 48 mm na výsledných 1.648 mm. Taková verze má nakládací prostor až pro pět europalet (objem 10,5 m3), v případě objednání pohonu všech kol se sem však vejde o paletu méně. Objem totiž činí 9,5 m3.

Komu by to však nestačilo, je tu nově ještě prodloužený derivát s celkovou délkou 7.050 mm a rozvorem 4.180 mm. Ta se liší zdvojenými koly na zadní nápravě, což pomohlo zvětšit nákladové plochy o 36 % na 8,65 m3. Celkový objem pak vyskočil o 52 % na 16 m3, díky čemuž takový UAZ uveze až osm europalet. Podvozek tohoto provedení se přitom zásadně liší, a to díky novým nosníkům za kabinou a dalšími úpravami. Zároveň pak neumožňuje pohon všech kol.

UAZ Polutorka přitom logicky nabídne širokou nabídku vestaveb, včetně chladírenského vozidla. Pro prodloužené provedení bude zpočátku dostupná pouze plachtová nástavba, později však i on nabídne další verze.

Pohon zajišťuje osvědčený benzinový agregát ZMZ Pro, známý z dosavadního modelu Profi. Z objemu 2,7 litru dává 110 kW a je spárován s pětistupňovou manuální převodovkou Dymos.

Myslelo se pak i na komfort a bezpečnost řidiče. Už v základu tak najdete airbag řidiče, ABS a EBD, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. K dispozici je i ergonomické sedadlo s bederní opěrkou a vyhříváním nebo vyhřívání čelního skla a klimatizovaná odkládací schránka.

Témata
27. 3. 2021 19:17
Re: Tradiční nepřesnosti
https://ziegler.blog.idnes.cz/blog/blog.aspx?…
Jste vůl, Baryku.
Avatar - JFK
25. 3. 2021 20:03
Re: Re: Tradiční nepřesnosti
V tom Tagilu nějaké problémy jsou.. jenže to je těžký s touhle kauzou. Armáda RF měla zaplatit až po převzetí, nepřevzala, nezaplatila nic, co se do toho vrazilo a začalo se to sypat. Obecně, kdyby si Rusáci tiskli prachy jako Rusáci v džínech (USA), žilo by se jim asi obecně líp a naopak.
Avatar - wakantanka
25. 3. 2021 11:23
Re: Re: Tradiční nepřesnosti
Takže znova, nová hala a linka na Armatu už mala frčať a vyrábať najmenej dva roky. Doteraz nevyrobili nič, vyčlenené peniaze zmizli a nestojí ani hala ani linka, dokonca v base skončil ktosi z Ural Vagon Zavodu. Namiesto toho, aby Armata nastupovala v patričných množstvách do služby, vo veľkom sa modernizujú T90. To je ten technologický náskok a schopnosti? Vyrobiť pár prototypov je jedna vec, vyrábať to sériovo je vec druhá. A to očividne je v Rusku problém a nielen u tankov. Takže si nevyberaj len to čo sa ti hodí "do krámu" a bez zaslepenia propagandou skús vnímať realitu.
Avatar - Barrichello
24. 3. 2021 16:13
Raketový busík - ZIL 127 NAMI
https://blog.auto.cz/…-raketovy-busik/
Avatar - JFK
24. 3. 2021 14:26
Re: Toto mi, prosím, vysvetlite
To co platilo pro tvojí pobědu s motorem ze záporožce, kterou jsi vysomroval v milovicích před sešrotováním a jel s tím k mácháči na dovolenou, není norma, nafťáku.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku