Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Uhlíkově neutrální už nestačí, Polestar chystá klimaticky-neutrální vozy

Ondřej Mára Ondřej Mára 8. 4. 2021 • 12:57
42
33
Zobrazit náhledy (42)
Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 1 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar 2 Polestar Precept Polestar Precept Polestar Precept Polestar Precept Polestar Precept Polestar Precept Polestar Precept Polestar Precept Polestar Precept Polestar Precept

Namísto kompenzací uhlíkových emisí chce Polestar vyrábět vozy, které se důrazným omezením emisí během celého procesu výroby stanou kompletně klimaticky neutrálními.

Značka Polestar, tedy pod-značka automobilky Volvo zaměřená na prémiové a výkonné elektrické vozy, ve své první výroční zprávě o udržitelnosti zmínila ambiciózní cíl, kterým je od roku 2030 vyrábět první skutečně klimaticky neutrální automobily. A co si pod tímto pojmem máme představit?

V poslední době už jsme si nejspíš všichni zvykli, že každá automobilka řeší tzv. uhlíkovou neutralitu. Snižují se tedy emise produkované automobily, emise vznikající při výrobě automobilů a vymýšlejí se nové způsoby, jak emise kompenzovat. Od nákupu emisních povolenek, až po výsadby lesů a různých přírodních uhlíkových „úložišť“.

Polestar ovšem připomíná varování některých environmentálních expertů, podle kterých nemusí tyto uhlíkové kompenzace dlouhodobě fungovat. Často se mluví například o dlouhodobé udržitelnosti uhlíkových úložišť v podobě lesů, které mohou být časem vykáceny, zdevastovány požáry či jinak zasaženy klimatickými změnami.

Thomas Ingenlath, CEO značky Polestar, dokonce v tiskové zprávě naznačil, že tyto kompenzace mohou být vnímány jako snaha některých automobilek vykrucovat se z odpovědnosti za vytvářenou uhlíkovou stopu.

video

Jsme električtí, takže nemusíme řešit toxické emise produkované spalovacími motory – jenže to neznamená, že je naše práce hotová,“ uvedla Fredrika Klarén, Head of Sustainability ve značce Polestar. „Nyní budeme pracovat na odstranění všech emisí pocházejících z výroby našich vozidel,“ dodala Klarén.

Spotřebitelé jsou obrovskou hnací silou k přechodu k udržitelné ekonomice. Musí jim být ale poskytnuty správné nástroje, aby mohli učinit informovaná a etická rozhodnutí. To činí věci jasnými. Dnes opouští Polestar 2 brány závodu s uhlíkovou stopou. V roce 2030 chceme představit vůz, u kterého tomu tak nebude,“ dodal na závěr CEO značky Thomas Ingenlath.

A jak by to mělo fungovat v praxi? S touto otázkou oslovili kolegové z The Drive tiskového mluvčího značky Polestar, který uvedl, že cílem „klimatické neutrality“ má být snaha omezit „všechny klimatické emise“ (tedy nejen uhlík) – a to včetně „mechanismů, jako jsou radiační síly“. Tiskový mluvčí sice neuváděl bližší detaily, jak toho má být docíleno, prozradil však, že Polestar chce využívat jiné metody, než je jen nakupování emisních poukázek od jiných společností.

Mnohé komponenty, se kterými se setkáváme, jsou kompenzovány výsadbou stromů nebo kupováním emisních povolenek,“ cituje The Drive tiskového mluvčího Polestar. „My máme mnohem extrémnější a unikátnější plány, oznámíme je ale až v momentě, kdy si budeme 100% jistí, že je dokážeme realizovat.

Související články

Témata
Avatar - Mokrous
9. 4. 2021 14:41
Nikdo!!!
Nikdo vám nedá tolik, kolik já vám slíbím. A pořád dokola to funguje. To mi hlava nebere.
9. 4. 2021 13:41
Re: Kefalín, čo vy si predstavujete pod klimaticky-neutrálny
Když ony ty PETky jsou zrovna výborně recyklovatelný. Navíc je i ve žlutý popelnici dokážeš dobře vytřídit, takže zakazovat je je hovadina. Je to snad to nejlépe recyklovatelný z plastovýho odpadu. Pokud z nich neuděláš přímo novou flašku, tak se používají i na výrobu koberců a textilií. S petflaškama fakt problém není. Spíš co s ostatním plastovým odpadem. Zatím nejlepší a nelevnější co s tím umíme udělat je vybrat z toho ty PET lahve a zbytek prohnat komínem. Hlavně to nevozit lodí o 20 tis km vedle, aby to tam hodili do moře. To je nejhorší varianta, kterou EU mohla zvolit.
9. 4. 2021 13:16
Re: Kefalín, čo vy si predstavujete pod klimaticky-neutrálny
No vidíš, sedadlá z bio-ratanu by ma ani v aute neurazili... Ty si génius. :yes:
9. 4. 2021 13:13
Re: Pokryteční alibističtí debílkové
Korona už na tom pracuje. Ale počítam, že to bude stále málo, tak určite príde niečo ďalšie, prípadne nejaká tá vojna. Nedá sa nič robiť. Si súčasťou Matrixu, ale programy píše niekto iný.
9. 4. 2021 13:10
Re: Kefalín, čo vy si predstavujete pod klimaticky-neutrálny
Čo k tomu dodať... Svetu vládnu peniaze, ekológia velí až potom, keď na tom tí správni ľudia dostatočne zarobia - ale vtedy z tej ekológie už obvykle veľa nezostane. To máš jak s tým zálohovaním PET-fliaš, čo sa zavádza. Namiesto toho, aby ich proste zrušili a zakázali. Ale smola, dá sa na nich zarobiť, tak zakázali len plastové slamky na pitie...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku