Polestar prozradil, jak přenese pověstnou bezpečnost Volva mezi elektromobily
Elektrický Polestar se ve vývoji vozidel vydává odlišným směrem než mateřské Volvo, přinejmenším jednu věc však mají obě značky neustále společnou: snahu zajistit posádce maximální bezpečí.
Volvo si během uplynulých let vybudovalo pověst značky, která je synonymem pro bezpečí na cestách. A na tuto tradici, ovšem za zvuků elektromotoru, chce navázat i značka Polestar, která nedávno nechala nahlédnout do zákulisí bezpečnostní výbavy elektrického modelu Polestar 2.
Ten by se totiž měl stát jedním hlavních konkurentů populární Tesly Model 3, která patří v otázce bezpečnosti k premiantům segmentu. Elon Musk se sice kvůli svým prohlášením dostal do křížku s americkou NHTSA, výsledky testů EuroNCAP a IIHS ale hovoří celkem jasně. Polestar ale přípravu také nezanedbal.
Začít můžeme například od baterií nového Polestar 2. Ty jsou kompletně ukryty v pevné hliníkové schránce, která je součástí podlahy platformy CMA. Automobilka tak výrazně snížila riziko jejich poškození a současně zvýšila tuhost celé karoserie, což by mělo posádce poskytnout větší bezpečí v případě nehody.
Jedním z dalších klíčových prvků bezpečnostní výbavy elektromobilu jsou rovněž tzv. „SPOC bloky“, přičemž zkratka SPOC odkazuje na „Severe Partial Offset Crash“, tedy nárazy s malým přesahem.
V podstatě by se mělo jednat o pevné bloky hliníku, umístěné na obou dolních rozích přepážky mezi kabinou a motorovým prostorem, které by měly v případě nehody odklonit kola a další předměty od průniku do kabiny nebo k bateriím. Takové riziko přitom nejčastěji hrozí právě při nehodách s drobným přesahem.
Kvůli absenci spalovacího motoru si navíc automobilka musela pohrát s čelní deformační zónou, tedy především její spodní částí. Ta je zcela nová a posádce i bateriím by měla zajistit lepší ochranu při čelních nárazech, včetně přímých nárazů, jako například do sloupu.
V případě nehody dojde k automatickému odpojení baterie, takže by žádný z obvodů, který by mohl být při nehodě odhalen, neměl být pod proudem. V případě aktivace airbagů se navíc o bezpečnost posádky postarají i nové vnitřní airbagy předních sedaček, které tak zajistí ochranu končetin posádky z obou stran.
Zatím jsme se bavili pouze o vážnějších nehodách, Polestar se ovšem bude snažit předejít i kolizím v nižších rychlostech. I proto dostal model 2, stejně jako každý nový elektromobil na evropském trhu, speciální zvuk, který by měl být „rozpoznatelný, neobtěžující a přirozeně znějící,“ uvádí automobilka.
„Záměrně jsme nechtěli, aby Polestar 2 zněl jako robot nebo symfonická vesmírná loď,“ uvedl Thomas Ingenlath, CEO značky Polestar.“Chtěli jsme velmi přirozené a jemné zvuky, které jednoduše dají chodcům vědět, že se auto pohybuje. Zároveň jsme ale chtěli, aby Polestar 2 zněl jedinečně a stal se identifikovatelný jako Polestar, zatímco zůstane relativně jednoduchý.“
Pozici jednoho z technicky i technologicky nejvyspělejších elektromobilů na trhu by měl navíc umocnit i systém ADAS (Advanced Driver Assistance Systém) nové generace, který Polestar přebírá od dalších modelů z rodinky Volvo Car Group.