Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polestar prozradil, jak přenese pověstnou bezpečnost Volva mezi elektromobily

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Elektrický Polestar se ve vývoji vozidel vydává odlišným směrem než mateřské Volvo, přinejmenším jednu věc však mají obě značky neustále společnou: snahu zajistit posádce maximální bezpečí.

Volvo si během uplynulých let vybudovalo pověst značky, která je synonymem pro bezpečí na cestách. A na tuto tradici, ovšem za zvuků elektromotoru, chce navázat i značka Polestar, která nedávno nechala nahlédnout do zákulisí bezpečnostní výbavy elektrického modelu Polestar 2.

Ten by se totiž měl stát jedním hlavních konkurentů populární Tesly Model 3, která patří v otázce bezpečnosti k premiantům segmentu. Elon Musk se sice kvůli svým prohlášením dostal do křížku s americkou NHTSA, výsledky testů EuroNCAP a IIHS ale hovoří celkem jasně. Polestar ale přípravu také nezanedbal.

Začít můžeme například od baterií nového Polestar 2. Ty jsou kompletně ukryty v pevné hliníkové schránce, která je součástí podlahy platformy CMA. Automobilka tak výrazně snížila riziko jejich poškození a současně zvýšila tuhost celé karoserie, což by mělo posádce poskytnout větší bezpečí v případě nehody.

Jedním z dalších klíčových prvků bezpečnostní výbavy elektromobilu jsou rovněž tzv. „SPOC bloky“, přičemž zkratka SPOC odkazuje na „Severe Partial Offset Crash“, tedy nárazy s malým přesahem.

V podstatě by se mělo jednat o pevné bloky hliníku, umístěné na obou dolních rozích přepážky mezi kabinou a motorovým prostorem, které by měly v případě nehody odklonit kola a další předměty od průniku do kabiny nebo k bateriím. Takové riziko přitom nejčastěji hrozí právě při nehodách s drobným přesahem.

Kvůli absenci spalovacího motoru si navíc automobilka musela pohrát s čelní deformační zónou, tedy především její spodní částí. Ta je zcela nová a posádce i bateriím by měla zajistit lepší ochranu při čelních nárazech, včetně přímých nárazů, jako například do sloupu.

 V případě nehody dojde k automatickému odpojení baterie, takže by žádný z obvodů, který by mohl být při nehodě odhalen, neměl být pod proudem. V případě aktivace airbagů se navíc o bezpečnost posádky postarají i nové vnitřní airbagy předních sedaček, které tak zajistí ochranu končetin posádky z obou stran.

Zatím jsme se bavili pouze o vážnějších nehodách, Polestar se ovšem bude snažit předejít i kolizím v nižších rychlostech. I proto dostal model 2, stejně jako každý nový elektromobil na evropském trhu, speciální zvuk, který by měl být „rozpoznatelný, neobtěžující a přirozeně znějící,“ uvádí automobilka.

Záměrně jsme nechtěli, aby Polestar 2 zněl jako robot nebo symfonická vesmírná loď,“ uvedl Thomas Ingenlath, CEO značky Polestar.“Chtěli jsme velmi přirozené a jemné zvuky, které jednoduše dají chodcům vědět, že se auto pohybuje. Zároveň jsme ale chtěli, aby Polestar 2 zněl jedinečně a stal se identifikovatelný jako Polestar, zatímco zůstane relativně jednoduchý.

Pozici jednoho z technicky i technologicky nejvyspělejších elektromobilů na trhu by měl navíc umocnit i systém ADAS (Advanced Driver Assistance Systém) nové generace, který Polestar přebírá od dalších modelů z rodinky Volvo Car Group.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme