Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Celý projekt byl poprvé představen již v roce 2018, první kusy se však k zákazníkům dostávají teprve nyní.
Projekt Nissan GT-R50, tedy jeho koncept, byl představen v polovině roku 2018 jako společná oslava půlstoletí existence turínského Italdesignu a 50 let od představení Nissanu Skyline GT-R. Produkční verze pak byla představena koncem roku 2019 – společně s enormní cenovkou téměř milionu eur bez daně. První zákazníci si však na své vozy museli chvíli počkat.
Společnost Italdesign sice původně slibovala, že padesátku vozů doručí svým zákazníkům v průběhu druhé poloviny roku 2020 a začátkem roku 2021, projekt ovšem začal nabírat zpoždění z blíže nespecifikovaných důvodů. Nyní však studio Italdesign konečně potvrdilo, že prvních 5 vozů už je skutečně na cestě ke svým majitelům.
Vozy z limitované edice přitom vznikají i Itálii, kde jsou ručně skládány v závodu Moncalieri. Každý vůz je přitom uzpůsoben požadavkům konkrétního zákazníka, který si může vybrat lakování, speciální polepy, atd.
Jeden z prvních vyrobených vozů by tak například měl být inspirován showcarem GT-R z roku 1972, se kterým by měl sdílet unikátní polepy a barvu Verde Kenmeri, která měla být namíchána právě pro tento jediný GT-R50.
Další dva modely by měly být inspirovány konceptem GT-R50, představeným v roce 2018 na akci v Goodwoodu - vozy by tak měla zdobit barevná kombinace Liquid Kinetic Gray a Energic Sigma Gold. Karoserie zbylých dvou vozů pak zdobí laky, které byly inspirovány dvěma osobnostmi – prví byl Argento Italdesign, druhou pak renesanční umělec Nero Caravaggio.

Pod kapotou je pak upravený 3,8litrový twin-turbo motor V6, který je z cca 12 procent tvořen nově vyvinutými komponenty. Mezi novinky patří upravené turbodmychadla, písty, vstřikovače, katalyzátory, kliková hřídel, atd..
Díky těmto úpravám vzrostl výkon na 710 koní, tedy o 110 koní více, než nabízí standardní Nissan GT-R Nismo. Úpravy také pomohly zvýšit točivý moment o 128 Nm na výsledných 780 Nm, přesto by si měl motor VR38DETT uchovat svou spolehlivost.