Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Upravená Tesla Model S Plaid vyrazí na Pikes Peak, za volant usedne Randy Pobst

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Po loňské havárii s Teslou Model 3 Performance se Pobst vrací na Pikes Peak za volantem vrcholného Modelu S – navíc s řadou úprav.

Tesla sice zahájila dodávky modernizovaného Modelu S ve vrcholné verzi Plaid teprve před pár dny, závodní jezdec a motoristický novinář Randy Pobst už ale ohlásil, že za volantem jedné z nich vyrazí na ikonický závod do vrchu Pikes Peak Internetional Hill Climb. Zajímavostí přitom je, že nepojede se sériovým vozem.

Jeho závodní Model S Plaid totiž prošel úpravou od společnosti Unplugged Performance, která například odstrojila interiér, vybavila ho závodní sedačkou s šestibodovými pásy a samozřejmě nechybí ochranná klec. Z původní výbavy tak zbyla jen dvojice obrazovek a netradičně tvarovaný volant.

Video se připravuje ...

Úpravce si pohrál také s aerodynamikou, kterou ovlivňuje masivní nastavitelný spoiler vzadu a nový splitter vpředu. Podvozek dostal nové tlumiče Bilstein, nastavitelný zadní stabilizátor, nové brzdové kotouče nebo systém vzduchových zvedáků pro rychlejší zastávky v depu. V podbězích jsou speciální kovaná hliníková kola, obutá do pneumatik Yokohama Advan.

Před samotným závodem Pikes Peak, který se má konat koncem tohoto měsíce, ale úpravci z Unplugged Performance plánují instalovat ještě nová nastavitelná horní přední ramena, upravit zavěšení na zadní nápravě a instalovat závodní brzdové destičky.

Upravená Tesla Model S Plaid od Unplugged Performance by se tak měla stát skutečně brutálním strojem, působivé výsledky ale ukazuje již při současném testování. Randy Pobst za volantem si na okruhu Laguna Seca například bez problému povodil vozy jako McLaren Senna, McLaren P1 nebo Porsche 911 GT3.

Na rozdíl od Tesly Model 3 Performance z dílny Unplugged Performance, se kterou Pobst na Pikes Peak loni havaroval, navíc Model S Plaid nevykazuje ztrátu výkonu s klesající kapacitou baterie. Pobst měl po jedné z testovacích jízd na okruhu Laguna Seca uvést, že i s baterií nabitou na 34 % vůz působil stejně rychle, jako při plném nabití.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - N6600
17. 6. 2021 14:45
Hm...
"Z původní výbavy tak zbyla jen dvojice obrazovek a netradičně tvarovaný volant."

Instead of quietly enduring the learning process, he reportedly demanded that the yoke would be exchanged with an actual wheel after only three laps.

https://www.autoevolution.com/…laid-163362.html