Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Uruguayský zázrak se nekonal a Volkswagen Pingo neuspěl

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Volkswagen Typ 1, známý jako Brouk, posloužil za základ pro řadu modelů vlastní automobilky i mnoha dalších výrobců. K téměř neznámým modelům na jeho základech patří i uruguayský Pingo.

Volkswagen Typ 1 se může pochlubit skutečně pestrou paletou více či méně spřízněných modelů, mezi nimiž jsou armádní vozidla, dodávky i atraktivní kupé a kabriolety Karmann-Ghia.

Podlahovou plošinu s nápravami i pohonnými jednotkami pak využívala řada menších společností k výrobě svých vlastních modelů a není ani na našich cestách příliš velký problém potkat repliky Bugatti Type 35, pod jejichž dlouhou kapotou se neukrývá řadový osmiválec, ale posádce za zády burácí plochý čtyřválec.

Samotná automobilka Volkswagen pak podobně jako například Citroën s typem Méhari či Renault s modelem Rodeo se svým čtyřdveřovým kabrioletem 181 na přelomu šedesátých a sedmdesátých let podchytila zvýšení zájem zákazníků o poměrně lehké a jednoduché automobily, které byly ideální pro plážové vyjížďky.

Volkswagen 181, který jednoduchými tvary své karoserie mírně odkazoval na válečný Kübelwagen a byl v letech 1968 až 1980 vyráběn kromě Německa i v Mexiku a Indonésii, posloužil na počátku sedmdesátých let za inspiraci pro Volkswagen Pingo.

Za vznikem tohoto nejen v Evropě prakticky neznámého vozu nestála samotná automobilka Volkswagen, ale Julius Caesar Lestido, který s ním chtěl uspět na uruguayském trhu.

Volkswagen Pingo na první pohled vypadá jako trochu menší VW 181, kterému chybí jeden pár dveří. Ve srovnání s ním je zhruba o 50 mm nižší i užší a rovněž výrazně kratší. Základem je samozřejmě podlahová plošina i s nápravami a plochým čtyřválcovým motorem z brouka.

Karoserie i přes tvary shodné s typem 181 byla navržena zcela nově a podobně jako u Citroënu Méhari ji tvořil velký jednodílný plastový výlisek, k němuž byly na pantech připevněny přední i zadní kapota a dveře ze stejného materiálů.

Jednodílnou karoserii měla na svědomí společnost Montrago a první vozy vznikly v roce 1973. Prodej se měl rozběhnout v roce následujícím, kdy byla spuštěna i poměrně masivní reklamní kampaň, ale nakonec vzniklo jen dvanáct vozů pojmenovaných Volkswagen Pingo.

Prodejní úspěch se tedy nedostavil a dnes je tento automobil jen zajímavou kuriozitou s exotickým původem podobně jako například brazilský Volkswagen SP1/2, který se ovšem dočkal výrazně většího rozšíření.

Fotografie: Eduardo Pérez-Ascanio VW. Tenerife

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - nathan
3. 1. 2017 13:56
Důvod proč neuspěl
Špatně zvolené jméno prostě. Jdu jim napsat s návrhem, aby to přejmenovali na Bingo. Mám v talónu ještě jeden trumf kterým dozajista zvýší prodejnost, ale za ten si nechám náležitě zaplatit. Prozradím: Volkswagen Bimbas >:-[]