Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Už i Volvo má svou značku M. Sporťáky ale nečekejte

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Švédská automobilka se kromě elektrifikace modelového portfolia soustředí i na sdílení, mobilitu a další vedlejší aktivity. Právě pro ty nyní vzniká nové značka M.

Stále více automobilek směřuje svou pozornost na poskytování mobilních služeb. Výjimku netvoří ani švédské Volvo, vždyť třeba elektromobily značky Polestar už nebudeme vlastnit, ale pronajímat.

Společnost nyní založila novou značku M. Nejde však o sportovní deriváty modelů, jako je tomu v případě BMW. Tady se bavíme o sdružení všech služeb mobility, které automobilka aktuálně poskytuje. A lze předpokládat, že řada dalších bude následovat.

Podrobné informace o fungování nové značky se dozvíme až později, zatím víme jen to, že je připravena poskytnout na požádání přístup k autům a službám. Kromě péče o zákazníky by měla být součástí i nějaká forma sdílení vozidel. Už teď Švédi ke sdílení poskytují 1700 automobilů, což z Volva v tomto směru dělá na domácí půdě jednu z předních společností.

„Služby, které jsou aktuálně k dispozici, nabízejí alternativy k taxi či veřejné dopravě. Našim cílem je poskytnou něco víc. Něco, co nám ulehčí život a maximalizuje náš drahocenný čas,“ nechal se slyšet Bodil Erksson, vedoucí mobility Volva. Příliš moudří z toho nejsme, tak si raději na další oficiální podrobnosti počkáme.

Jisté je to, že sídlem značky se stane švédský Stockholm. Neznamená to ale, že by společnost chtěla operovat jen doma. Kromě Švédska chce zahájit testovací program také ve Spojených státech.

„Obyvatelé měst přehodnocují tradiční vlastnictví automobilů. M je naše odpověď. Vyvíjíme se, abychom se stali přímým poskytovatelem služeb v rámci nové mise „svoboda pohybu“,“ uvedl generální ředitel Håkan Samuelsson a dodal, že značka M se může stát i novým a atraktivním zdrojem příjmů.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)