V Německu překročili díky červencovým dodávkám hranici milionu vyrobených aut na elektrický pohon. Do čísla jsou zahrnuty i plug-in hybridy, nákladní vozy a autobusy.
Ministr hospodářství Peter Altmaier zprávu označil za "rozhodující mílový krok". "Doprava bude nevratně přeměněna na obnovitelné energie," řekl. Podle sdělení ministerstva tvořily 54 procent vozy pouze na elektřinu a zbylých 46 procent byly plug-in hybridy.
Hranici milionu osobních aut na elektřinu by se podle agentury DPA mohlo podařit překonat v srpnu nebo září. Na silnicích aIe budou i poté stále v jasné menšině. K 1. dubnu jezdilo v Německu 48,3 milionu osobních aut, z toho 31 milionů s pohonem na benzín a 15 milionů na naftu.
Větší úsilí při přechodu na k životnímu prostředí šetrnější pohony požaduje Tobias Austrup, který se zabývá dopravou v organizaci Greenpeace. "Jen abychom dosáhli málo ambiciózních cílů federální vlády v oblasti klimatu, bude třeba do konce tohoto desetiletí přidat téměř každých šest měsíců další milion elektromobilů. Toho nelze dosáhnout pomocí stávajících dotací a slev na spalovací motory poškozující klima,“ řekl.
O tom, že se v Německu konec dieselových pohonů přesto zřejmě blíží, svědčí červnové údaje Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA). Podle nich se podíl naftových vozů na počtu nově registrovaných v tomto měsíci po několika desetiletích znovu propadl pod 20 procent. Ještě loni byl přitom na 28 procentech. Podle listu Handelsblatt by byl podíl nově registrovaných dieselových vozů ještě nižší, pokud by si auta s tímto motorem nepořizovalo tolik podniků pro firemní účely.
Diesel v zemi prosazovaly především jihoněmecké automobilky kvůli jeho nízké spotřebě a nízkému množství vypouštěných škodlivých emisí. Na vrcholu byl diesel v Německu v roce 2012, kdy podíl takto poháněných vozů činil téměř 50 procent, píše list.