Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Rusku vyráběli crossovery dávno předtím, než přišly do módy. Jeden je na prodej v ČR

Jan Zajíc Jan Zajíc 10. 3. 2020 • 03:11
30
Zobrazit náhledy (30)
Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4 Moskvič 410N 4x4

Crossovery jsou v posledních letech v módě a jejich obliba dokonce stále stoupá. Věděli jste ale, že nejde o výmysl moderní doby?

Vozy, které kombinují prvky typické pro terénní automobily s vlastnostmi a komfortem klasického "osobáku", měli už v tehdejším Sovětském svazu. A v 50. letech.

Příkladem je Moskvič 410, který vyráběl Moskevský závod malolitrážních automobilů (MZMA) v letech 1957 až 1961. Moskvič 410 vycházel z klasického čtyřdveřového sedanu 402, dostal ovšem podvozek určený do terénu. Tvoří ho dvě tuhé nápravy, zavěšené na listových perech a odpružené hydraulickými tlumiči.

Světla výška činila 220 milimetrů a na horším povrchu vozu pomáhaly také velké pneumatiky s terénním vzorkem. Nechyběl přiřaditelný pohon 4x4.

První verze byly vybaveny 1,2litrovým motorem o výkonu 26 kW, v roce 1958 se ovšem do 410 dostala jednotka z Moskviče 407. Čtyřválec o objemu 1358 cm3 s OHV rozvodem dává 33 kW a spojen je se čtyřstupňovou manuální převodovku s dvoustupňovou redukcí. Poznáte ji podle písmene N v názvu - jmenuje se tedy 410N.

A právě exemplář této verze je na prodej v České republice. Modré auto z roku 1960 má být po kompletní renovaci, což fotografie v inzerátu potvrzují, Moskvič vypadá opravdu moc hezky a zachovale. Sovětský kříženec je k mání za 350 tisíc korun.

Zajímavé také je, že v MZMA od roku 1958 vyráběli i kombík, ten nesl označení 411. Vznikl také třídveřový prototyp 431. Obě tyto verze poháněl výkonnější motor se 45 kW.

Podle dostupných informací vzniklo 7.580 kusů modelu 410 a 1.515 exemplářů kombíku 411.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku