Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V USA byla objevena obří ložiska lithia, mohou být největší na světě

Ondřej Mára
Diskuze (78)

Naleziště na pomezí amerických států Nevada a Oregon by mohla zajistit dodávky baterií pro americké elektromobily na dlouhá desetiletí.

Zatímco v minulém století se automobilový průmysl točil především kolem ropy, v nadcházejících desetiletích se budou řešit především vzácné kovy, jako například lithium. Není přitom tajemstvím, že velká naleziště materiálů potřebných pro výrobu baterií do elektromobilů kontroluje Čína, což platí i pro velká africká ložiska lithia.

Podle informací, na které upozornili kolegové z Carscoops, však bylo v USA objeveno poměrně velké ložisko lithia. Nacházet by se mělo na pomezí států Nevada a Oregon, přičemž podle odhadů by se mohlo jednat dokonce o největší naleziště o světě, ze kterého by mohl být používán materiál na výrobu baterií v USA po dlouhá desetiletí.

Video se připravuje ...

Naleziště by mělo být v kaldeře McDermitt a lithium zde mělo vzniknout při explozi super-vulkánu zhruba před 16 miliony let. Množství lithia bude ještě dále zkoumáno, podle prvotních odhadů by se však mělo jednat až o 120 milionů tun.

Pokud by se odhady potvrdily, pak by v kaldeře byl dvanáctinásobek lithia nalezeného v bolivijských solných pláních, které byly donedávna považovány za největší naleziště lithia na světě. Lithium ve vulkanických sedimentech by navíc mělo být snadno dostupné, velmi kvalitní a získávané s minimem odpadu.

Informace o nalezišti by mohla být mimořádně důležitá pro americké společnosti, které v minulosti neměly zrovna nejlepší přístup k ložiskům lithia. Ještě před zahájením těžby však bude potřeba vyřešit dva problémy. Jedním je skutečnost, že se ložisko minimálně z části nachází na posvátné půdě původních obyvatel této části Nevady. Kromě toho už se ale objevují i ekologové, kteří protestují proti těžbě ze strachu z dopadu na životní prostředí.

Pokud se ale podaří vše vyřešit, mohla by těžba začít již v roce 2026. Díky novému zdroji materiálu nezbytně nutného pro výrobu baterií by navíc automobilky mohly lépe držet krok s rostoucí poptávkou po elektromobilech, která by se podle odhadů mohla být do roku 2040 až osminásobná.

Ondřej Mára
Diskuze (78)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
16. 9. 2023 18:36
Re: Re: Ale ne ne
Zajímavé, obhajovat nacisty.

Když to otočíme, že netušíš jaká bly drsná doba a jak lidi vstupovali do KSČ aby zachránili rodiny a děti, tak to se budeš cukat vid.

To se ti líbit nebude. A to já tu bolševiky neobahajuju, protože stalinisty nesnáším. Takže ještě o to větší pecka.

Albert Speer, zde zminovaný, taky tvrdil že on nic, že byl architekt a že nic neveděl. Přitom moc dobře věděl že v továrnách a na stvbách pracují židi a totálně nasazení z jiných zemích a stejně tak veděl moc dobře jak židům nacisti zabavili majetek a nemovitosti. Ale já nic, já pan architekt. Já znam historii dobře neboj, přečetl sem a viděl sem tisíce knih a dokumentů ......

Ten tvůj dvojí metr už sem poznal, neboj. :-)
Avatar - Barrichello
16. 9. 2023 18:33
Re: Re: Ale ne ne
Píšou celou dobu o ČKD Dopravní systémy, předtím ČKD Tatra Smíchov......před válkou Ringhofferovy závody Smíchov.
Zase neumíš chápat psaný text vid. on tu někdo jiný dělal tramvaje?
A lokomotivy dělalo ČKD Lokomotivka Libeň, to stálo tam kde je dneska Sazka Aréna.

O ničem jiném se tu 5 dnů nebavím, Mlho :-) :-) :-) :-)

zbytečk čkd mě absolutně nezajímá, perpektivu měly jen Dopravní systémy (a autojeřáby ČKD Slaný, ty naštěstí existují dodnes) a ty byly uměle zlikvidovány!!!!
16. 9. 2023 07:25
Re: Re: Ale ne ne
To ale nepíšeš o ČKD.

Soudit lidi z dnešního pohodlí svobody ti jde dobře. Vůbec netušíš jak drsná doba to byla a že šlo o životy celých rodin.
Avatar - Barrichello
14. 9. 2023 23:12
Re: Re: Ale ne ne
Napiš štížnost na presidenta Beneše.
Že to nacistovi Ringhofferovi sebral

"Firma byla v roce 1946 na základě Benešových dekretů znárodněna a stal se z ní národní podnik Tatra. Roku 1938 se rodina přihlásila k německé národnosti .......

Hanuš Ringhoffer byl dne 1. dubna 1939 byl přijat za člena NSDAP (spolu s dalšími třemi členy rodiny). Mimoto byl i členem NSV. Během války také spolupracoval s vysokými nacistickými činiteli, především se spolupracovníky Alberta Speera. Tyto kroky byly pravděpodobně vedeny pragmatickou snahou o zachování nezávislosti rodinného koncernu. Hanuš Ringhoffer byl později z NSDAP vyloučen, údajně kvůli dřívějšímu působení v čs. diplomatických službách a jeho čestnému legionářství.

Hodnej chlapec s životopisem čistým jako lilie vid. Vůbec nejednal zištně s cílem zachánit majetek za každou cenu, i za cenu kolaborace.
Navíc byl i taková mozkovna, že když mu lidi kolem Beneše po válce nabízeli volný odjezd z republiky, odmítl......Zřejmě čekal, že dostane od komunistů a lidí, kterým nacisti zabili půl rodiny v koncetráku pamětní medalii za zásluhy.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
14. 9. 2023 21:41
Re: Re: Ale ne ne
Myslíš to ČKD, které nejdříve komunistka ukradl ?