Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Španělsku vládli Francouzi

Jan Vaškovič
Diskuze (0)
Doslova v další spanilou jízdu týmu Peugeot Total se nakonec změnila 38. Rally Catalunya, v níž letos systémem start-cíl zvítězili, stejně jako při Korsické rally, bratři Gilles a Hervé Panizzi.

Doslova v další spanilou jízdu týmu Peugeot Total se nakonec změnila 38. Rally Catalunya, v níž letos systémem start-cíl zvítězili, stejně jako při Korsické rally, bratři Gilles a Hervé Panizzi.

Panizzi si i v průběhu závěrečné etapy, která tentokrát proběhla už bez potíží s diváky, udržel s přehledem své prvenství a do cíle dorazil s více než půlminutovým náskokem na týmového kolegu Richarda Burnse. Společně tak přidali na konto týmu Peugeot dalších 16 bodů a uvidíme, jak se s touto výzvou dokáží v nadcházejících soutěžích vyrovnat zbývající konkurenti francouzských lvů.

Pro bronz si bez potíží přijel Philippe Bugalski s Citroenem Xsara WRC před Marcusem Gronholmem, který tak svým čtvrtým místem podtrhl asfaltovou převahu francouzských vozů. Ani jeden z dvojice výše jmenovaných však nemohl bodovat do MS značek, a tak si pro cenné čtyři body pro tým 555 Subaru dojel Petter Solberg. Ten zároveň získal dva body do individuálního hodnocení jezdců a společně s Colinem McRaem, který ve Španělsku i přes zdravotní potíže zaslouženě vybojoval jeden bod za šesté místo a tři body pro značku Ford, sdílí v průběžné klasifikaci MS jezdců devátou příčku.

Sedmý Harri Rovanpera na poslední 18. rychlostní zkoušce nakonec udolal Markko Martina, ale na rozdíl od Rovanpery, startujícího pod hlavičkou privátního týmu Bozian, Martin bodoval alespoň do poháru konstruktérů a do pomyslné kasičky týmu Ford přispěl dvěma body.

Snad nejnapínavější bitva se v závěru soutěže strhla o poslední volný bodík mezi značkami. Jejími aktéry se stali Francois Delecour, Freddy Loix a Toni Gardemeister. Nakonec štěstí nejvíce přálo zkušenému jezdci týmu Mitsubishi, v jehož těsném závěsu zůstali piloti týmů Hyundai WRT a Škoda Motorsport. I přesto, že tedy Gardemeistera nakonec oba výše jmenovaní pokořili, pilot mladoboleslavského týmu se rozhodně za předvedený výkon stydět nemusí. Časy, které mladý Fin ve třetí etapě zajížděl, naznačily, že se snad i u českého továrního týmu začíná blýskat na lepší časy. V závěru soutěže navíc potvrdili Gardemeister se svým spolujezdcem Lukanderem skvělou fyzickou kondici, když 1,1 kilometru před cílem celé soutěže ztratil motor jejich vozu tlak oleje, ale přesto se jim podařilo vlastními silami dopravit Octavii WRC až na cílovou rampu.

Další, celkem už pátou, soutěží letošního seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích bude šotolinová Cyprus Rally, která se jede v termínu 18.-21. dubna 2002.


Plakáty z Rallye Catalunya naleznete ZDE

Jan Vaškovič
Diskuze (0)