Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velká cena Štýrska: Poprvé Oliveira, Bezzecchi a Vietti

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 23. 8. 2020 • 18:23
28
1
Zobrazit náhledy (28)
Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020 Velká cena Štýrska 2020

Do historie mistrovství světa silničních motocyklů se poprvé zapsala Velká cena Štýrska, která se jela týden po rakouském podniku znovu na rakouském okruhu Red Bull Ring. Na tribunách opět chyběli fanoušci.

Poprvé v kariéře se radovali z výhry Portugalec Miguel Oliveira (MotoGP) ze satelitního týmu KTM, dále Italové Marco Bezzecchi (Moto2) a Celestino Vietti (Moto3), kteří jsou oba členové týmů SKY Racing Team VR46. Český jezdec Filip Salač dojel v Moto 3 dvanáctý a bodoval poprvé od březnového závodu v Kataru.

V zahřívacích trénincích před závodem byli nejlepší Ital Andre Dovizioso (MotoGP), Španěl Aaron Canet (Moto2) a Japonec Aymu Suzuki (Moto3).

MotoGP

Do závodu nejlépe vyrazil Australan Miller (Ducati), ale ve třetím kole převzal vedení Španěl Joan Mir (Suzuki). Francouzský jezdec Johann Zarco musel startovat z boxové uličky. Jednalo se o trest za zavinění hororové nehody ve Velké ceně Rakouska MotoGP. V osmém kole se ve více než třísetkilometrové rychlosti srazil s Francem Morbidellim. Maverick Viňales a Valentino Rossi měli velké štěstí, že je nezasáhly letící motocykly. Zarco si při nehodě zlomil zápěstí, Morbidelli vyvázl bez zranění.

Za vedoucím Mirem se drželi Miller a Japonec Nakagami, jejich další pronásledovatelé ztráceli dvě sekundy a více. Mir si však nenechal do svého tempa mluvit a po desetinách sekundy zvyšoval náskok. Mezitím předjel třetí Nakagami druhého Millera. Na začátku sedmnáctého kola musel Viňales na konci cílové rovinky v rychlosti 234 km/h (údaj motogp.com) vyskočit motocyklu, který narazil do bariéry a začal hořet. Příčinou situace byly zřejmě problémy s přední brzdou. Závod byl okamžitě přerušen a po restartu čekalo dvanáct kol, která měla rozhodnout.

Při opakovaném startu vyrazil nejlépe Mir, ale ve čtvrté zatáčce ho předjel Miller a usiloval o prodloužení série vítězství Ducati na rakouském okruhu na šest. Na konci sedmého okruhu předjel Pol Espargaro vedoucího Millera, ale ten mu to v polovině posledního okruhu vrátil. Jejich souboj vyvrcholil v závěrečné zatáčce, kde se vzájemně zpomalili. Situace využil Oliveira a dojel si pro senzační první vítězství v MotoGP. Jednalo se současně o premiérový triumf rakouské značky KTM na domácí trati. Byla to paradoxní situace, neboť to byl právě Oliveira, který o týden dříve na stejné trati spadl a shodil právě Pola Espargara, který mu nyní jako jeden z prvních gratuloval k výhře.

Marquez s návratem nespěchá

Osminásobný mistr světa v závodech silničních motocyklů Marc Márquez se navzdory původním snahám o rychlý návrat po zlomenině ruky v šampionátu MotoGP hned tak neobjeví. Po konzultaci s řadou specialistů se sedmadvacetiletý Španěl s vedením týmu Honda dohodl, že nebude spěchat. Na motorku by měl znovu usednout za dva až tři měsíce, až bude mít ruku zcela v pořádku. „Nechceme spěchat. Až bude schopen se vrátit a závodit podle svých schopností, stanovíme si další cíl," uvedl manažer týmu Repsol Honda Alberto Puig.

900 píše historii

Na rakouském okruhu Red Bull Ring se v rámci Velké ceny Štýrska jel jubilejní, devítistý závod královské kategorie. Mistrovství světa silničních motocyklů se jezdí od roku 1949. Jeho nejuznávanější třídou byla kategorie do 500 cm3 a od sezony 2002 nese označení MotoGP. V historii se objevilo celkem 112 vítězů. 

Počet vítězství: Valentino Rossi 89, Giacomo Agostini 68, Marc Marquez 56, Mick Doohan 54, Jorge Lorenzo 47.

Stupně vítězů: Valentino Rossi 199, Jorge Lorenzo 114, Dani Pedrosa 112, Marc Marquez 95, Mick Doohan 95.

 

Přehled slavných závodů
1 1949 Velká Británie Harold Daniell (Británie, Norton)
100 1962 Východní Německo Mike Hailwood (Británie, MV-Augusta)
200 1972 Nizozemsko Giacomo Agostini (Itálie, MV Agusta)
300 1981 Švédsko Barry Sheene (Británie, Yamaha)
400 1989 Francie Eddie Lawson (USA, Honda)
500 1996 Imola Mick Doohan (Austrálie, Honda)
600 2003 Francie Sete Gibernau (Španělsko, Honda)
700 2009 Japonsko Jorge Lorenzo (Španělsko, Yamaha)
800 2014 Aragon Jorge Lorenzo (Španělsko, Yamaha)
900 2020 Štýrsko Miguel Oliveira (Portugalsko, KTM)

 

VC Štýrska MotoGP 2020 – Pořadí v cíli (Top 10)
1. Miguel Oliveira KTM Red Bull KTM Tech 16:56,0
2. Jack Miller Ducati Prama Ducati 0,316
3. Pol Espargaro KTM Red BullKTM Factory Racing 0,54
4. Joan Mir Suzuki Team Suzuki Ecstar 0,641
5. Andrea Dovizioso Ducati Ducati Team 1,414
6. Alex Rins Suzuki Team Suzuki Ecstar 1,45
7. Takaaki Nakagami Honda LCR Honda Idemitsu 1,864
8. Brad Binder KTM Red BullKTM Factory Racing 4,15
9. Valentino Rossi Yamaha Monster Energy Yamaha GP 4,517
10. Iker Lecuona KTM Red Bull KTM Tech 3 5,068

Průběžné pořadí po 6 závodech: 1. Quartararo 70; 2. Dovizioso 67; 3. Miller 56; 4. Binder 49; 5. Viňales (Šp., Yamaha) 48; 6. Nakagami 46.

Moto2

Po startu se dostal na první místo vedoucí jezdec šampionátu Luka Marini, ale záhy ho vystřídal Španěl Jorge Martin a rychle získal sekundový náskok před soupeři. V úvodních dvou kolech spadlo pět jezdců. Začal to další Španěl Fernandez, následoval ho krajan a vítěz kvalifikace Canet. V zatáčce, kde přišel před týdnem málem o život Valentino Rossi, neubrzdil svůj stroj Brit Lowes a srazil dalšího Španěla Navarra a Indonésana Chantru. Za tenhle manévr mu chtěli sportovní komisaři ukázat černou vlajku, která znamená vyloučení ze závodu. Lowes se po nehodě stačil zvednout a pokračovat. Spadl však podruhé a závod tak pro něj definitivně skončil.

Mezitím zvýšil Martin náskok na dvě sekundy a za ním táhl pronásledovatele Ital Bezzecchi, které následovali Australan Gardner, Japonec Nagašima a Švýcar Lüthi. Bezzechi situaci nevzdal a snažil se stahovat své časové manko. Vedoucí Martin se však nenechal znervóznit. Ačkoliv to vypadalo, že neudělal chybu a vyhrál, sportovní komisaři byli jiného názoru. Za opakované překročení limitů tratě ho potrestali ztrátou jedné pozice a z prvního vítězství v kariéře v Moto2 se tak radoval v cíli původně druhý Bezzecchi. Gardner se letos poprvé podíval na stupně vítězů a vedení v šampionátu udržel Ital Luka Marini, jenž dojel sedmý.

VC Štýrska Moto2 2020 – Pořadí v cíli (Top 10)
1. Marco Bezzecchi Kalex Sky Racing Team VR46 37:12,5
2. Jorge Martin Kalex Red Bull KTM Ajo 0
3. Remy Gardner Kalex Onexox TKKR SAG Team 1,027
4. Tetsuta Nagašima Kalex Red Bull KTM Ajo 1,974
5. Thomas Lüthi Kalex Liqui Molly Intact GP 3,23
6. Xavi Vierge Kalex Petronas Sprinta Racing 6,196
7. Luka Marini Kalex Sky Racing Team VR46 8,634
8. Jake Dixon Kalex Petronas Sprinta Racing 9,005
9. Hector Garzo Kalex Flexbox HP 40 9,62
10. Enea Bastianini Kalex Italtrans Racing Team 10,051

Průběžné pořadí po 6 závodech: 1. Marini 87, 2. Bastianini 79; 3. Martin 79; 4. Nagašima 68; 5. Bezzecchi 65; 6. Lowes Brit., Kalex) 59.

 

Moto3

Od startu se nejlépe odlepil nejrychlejší z kvalifikace Argentinec Rodrigo, ale ještě v prvním kole se dostal na první místo Ital Arbolino, který měl po většinu času závodu na 23 kol nejvíce ze hry na prvním místě. Jeho soupeři, ať už to byli Rodrigo nebo McPhee ho čas od času předjeli, ale Arbolino se záhy na rovince zase vrátil na pozici lídra. Salač se po startu z dvanáctého místa propadl o tři příčky a na této pozici se držel celý závod.

V devatenáctém kole kolidovali jezdci týmu Red Bull KTM Tech 3 Turek Deniz Öncü a Japonec Aymu Sasaki, který měl blízko ke stupňům vítězů již před týdnem, ale tehdy byl penalizován. Oba spadli a zejména Öncü se zvedal ze země hodně těžce. V poslední zatáčce předposledního kola se poroučel k zemi Brit John McPhee. Na začátku závěrečného okruhu se utrhla dvojice Arbolino a Vietti a posledně jmenovaný odolal útokům soupeře. Dojel si tak pro první vítězství v kariéře. Salač byl v cíli jedenáctý, ale sportovní komisaři ho za nesportovní chování posunuli o jedno místo zpět. Každopádně si tak český jezdec dojel pro první body od závodu v Kataru začátkem března.

VC Štýrska Moto3 2020 – Pořadí v cíli (Top 10)
1. Celestino Vietti SKY Racing Team VR46 37:10,3  
2. Tony Arbolino Honda Rivacold Snipers Team 0,41
3. Ai Ogura Honda Honda Team Asia 0,938
4. Gabriel Rodrigo Honda Kömmerling Gresini Moto3 1,182
5. Albert Arenas KTM Valresa Aspar Team 1,38
6. Darryn Binder KTM CIP Green Power 1,44
7. Tatsuki Suzuki Honda SIC58 Squadra Corse 1,478
8. Raul Fernandez KTM Red Bull KTM Ajo 4,265
9. Stefano Nepa KTM Valresa Aspar Team 6,937
10. Sergio Garcia Honda Estrella Galicia 0,0 8,05
12. Filip Salač Honda Rivacold Snipers Team 10,341

 

Průběžné pořadí po 6 závodech: 1. Arenas 106; 2. Ogura 81; 3. McPhee (Brit., Honda) 67; 4. Vietti 66; 5. Arbolino 60; 6. Suzuki 59; … 19: Salač 12. Bodovalo 24 jezdců.

 

Související články

Témata
Avatar - speedfred
23. 8. 2020 17:18
Kráľovská trieda
Moto GP (po starom) bola fakt perfekná, stálo to za to do poslednej zákruty. :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud