Velké americké pick-upy hromadně přejdou na hliník
Ford se v případě svého amerického bestselleru F-150, což je full-size pick-up, rozhodl pro citelné snížení hmotnosti přechodem téměř výhradně na hliník a to na vzdory tomu, že jeho opravy jsou složitější, vyžadují řadu speciálních nástrojů a postupů a tento materiál je také citelně dražší.
Deník The Detriot News teď přišel s informací, že má jít jen o první sněhovou kouli v lavině. Do roku 2025 by podle něj mělo být sedm z deseti vyrobených full-size pick-upů "celohliníkových", tedy vyrobených z aluminia tak, jak je to jen možné. Nejde o žádnou novinářskou kachnu, jedná se o výsledek průzkumu agentury Ducker Worldwide, která prováděla průzkum trhu pro Aluminum Transportation Group.
Je jasné, že klíčovou roli v této strategii hraje ekonomika provozu, respektive emise, protože spotřeba se s každými 100 librami dolů (cca 45 kg) snižuje o 1-2 %. Stejná studie informuje, že zatímco dnes je v jednom autě, vyrobeném v Severní Americe, v průměru 160 kg hliníku, v roce 2025 to bude nějakých 250 kg. V příští dekádě se očekává nárůst poptávky po hliníku až dvacetinásobně(!) oproti současnému stavu. Příbory ze závodní jídelny tak možná budou mít časem cenu zlata...