Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velké americké pick-upy hromadně přejdou na hliník

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
36 Fotogalerie
Diskuze (12)
Hliník se asi brzo stane nedostatkovým zbožím. Ford F-150 byl jen první vlaštovkou, do 10 let by měla tato několikatunová monstra přejít z převážné většiny na tento lehký materiál.

Ford se v případě svého amerického bestselleru F-150, což je full-size pick-up, rozhodl pro citelné snížení hmotnosti přechodem téměř výhradně na hliník a to na vzdory tomu, že jeho opravy jsou složitější, vyžadují řadu speciálních nástrojů a postupů a tento materiál je také citelně dražší.

Deník The Detriot News teď přišel s informací, že má jít jen o první sněhovou kouli v lavině. Do roku 2025 by podle něj mělo být sedm z deseti vyrobených full-size pick-upů "celohliníkových", tedy vyrobených z aluminia tak, jak je to jen možné. Nejde o žádnou novinářskou kachnu, jedná se o výsledek průzkumu agentury Ducker Worldwide, která prováděla průzkum trhu pro Aluminum Transportation Group.

Je jasné, že klíčovou roli v této strategii hraje ekonomika provozu, respektive emise, protože spotřeba se s každými 100 librami dolů (cca 45 kg) snižuje o 1-2 %. Stejná studie informuje, že zatímco dnes je v jednom autě, vyrobeném v Severní Americe, v průměru 160 kg hliníku, v roce 2025 to bude nějakých 250 kg. V příští dekádě se očekává nárůst poptávky po hliníku až dvacetinásobně(!) oproti současnému stavu. Příbory ze závodní jídelny tak možná budou mít časem cenu zlata...

Vstoupit do diskuze (12)