Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (1.díl, od Alfy Romeo po Kia Motors)

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Nic nového pod sluncem. Automobilky chrlí nové modely bez ohledu na ekonomickou situaci a stále přísnější předpisy. Konkurence evropských, amerických a japonských automobilek se zostřila o další plnohodnotnou automobilovou velmoc - Koreu.

Čínský atak zůstává prozatím v mezích slov a nenaplněných slibů, ale dynamický vývoj zřejmě vyčistí zrno od plev a pak už zůstanou jen ti silní Číňané - schopní pokroku směrem k vyspělému automobilovému světu. To je ale přeci jen vzdálenější budoucnost. Teď je leden 2008 a vy chcete vědět, co nás letošní rok čeká zajímavého na poli automobilových novinek. Tak tedy pěkně popořadě.V tomto článku jsou novinky automobilek jejichž názvy končí na A až K.

Další novinky jsme zveřejnili ve druhém díle tohoto přehledu
Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (2.díl, od Lancie po Mini).

Třetí díl pak byl zveřejněn v sobotu 12.1.2008 v článku
Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (3.díl, od Mitsubishi po Volvo).

Alfa Romeo

Bude to Furiosa nebo Junior? Definitivní jméno nové Alfy Romeo zatím zůstává pod rouškou tajemství. Internetové hlasování o novém jméně nejmenší Alfy sice skončilo jednoznačně, ale výsledek asi neodpovídal představě někoho velmi důležitého. Pravda vyjde najevo na podzim, kdy se představí necelé čtyři metry dlouhý hatchback se třemi dveřmi. Jeho hlavním konkurentem bude Mini, ale technika bude pocházet z mnohem dostupnějšího Grande Punta. Motorové spektrum bude využívat jen výkonnější agregáty malého Fiatu, očekává se, že základní verzí bude čtyřválec 1,4 T-JET (88 kW) a motorovým vrcholem ve verzi GTA pak motor se 147 kW.

Odpovědí na kritiku modelové řady 159/Brera/Spider má být facelift, který bude spočívat především v úpravách elektroniky, motorů a dojde konečně i na snižování hmotnosti.

Aston Martin

Vedle akčních modelů V8 Vantage N400, DBS a DB9 Le Mans Edition bude Aston Martin lákat zákazníky na studii V12 Vantage RS. Hlavní změnou konceptu oproti sériovému vozu je již z názvu patrná výměna pohonné jednotky. Pod kapotu Vantage se nastěhoval dvanáctiválec do V o objemu 6,0 l, poskytující výkon 442 kW (600 k) při 6250 ot./min a točivý moment 690 Nm při 5000 ot./min. Díky těmto hodnotám je koncept schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než 4,0 s a z 0 na 160 km/h zrychlí za 8,5 s.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Aston Martin V12 Vantage RS: dvanáct válců místo osmi

Audi

Audi je na vzestupu, o tom není pochyb. Odbyt zatím nejeví žádné známky přehřátí, a tak bude zajímavé sledovat vývoj v roce, který na trh přivede hned několik důležitých modelů se čtyřmi kroužky na masce.

A4 dostane nový agregát 1.8 TFSI (88 kW) a karosářskou variantu kombi (Avant) se zavazadlovým prostorem o objemu 460 l, menší A3 prodělá, stejně jako A6, facelift, a ještě do léta budou u dealerů připraveny modely A3 Cabrio. Čtyřmístný kabriolet bude dodáván se čtyřmi motory, z toho dva jsou klasická TDI. Výroba probíhá v Maďarsku.

Dále se můžeme těšit na zbrusu nové SUV Q5, které má v plánu navázat na svého úspěšného bratříčka Q7. V aktuálním přehledu jsou ohlášeny tři motorizace, 2.0 TDI (125 kW) quattro, 2.0 TFSI (155 kW) quattro a 3.0 TDI (176 kW) quattro. Pohon všech kol pochází v tomto případě z řady A4, tedy žádný Haldex.

Milovníci rychlých aut budou mít o čem přemýšlet, protože Audi představí tři výkonné modely: TT-S s agregátem 2.0 TFSI o výkonu 198 kW, desetiválcové Audi R8-V10 o výkonu přibližně 370 kW a v neposlední řadě také model RS6.

Teď ale zpozorněte, protože jedna novinka bude příští rok opravdu žhavá – automobilka Audi totiž představí svůj hybridní automobil na bázi velkého Q7, který by měl ukázat směr (a následně i svými prodejními čísly potenciál na trhu), jakým se Audi v 21. století možná vydá. Na podzim roku 2008 se Q7 představí i s velmi silným dieselovým agregátem 6.0 TDI o předpokládaném výkonu 368 kW.

Více se o novinkách Audi dočtete v článcích

Audi A3 Cabrio: vítr ve vlasech (oficiální představení)

Audi a jeho velké plány (přehled novinek 2008 – 2011)

Spy Photos: Audi TT RS (další okruhové foto bez maskování)

Bentley

Opravdu velké kupé Brooklands postavené na bázi limuzíny Arnage se na trh dostane v březnu. Karoserie je dlouhá 5411 mm, široká 2078 mm a vysoká 1473 mm. Kupé má rozvor náprav 3116 mm, rozchod kol je vpředu 1610 mm a vzadu 1608 mm. Velikosti vozu odpovídají i dvoudílné dvacetipalcové disky obuté do pneumatik o rozměrech 255/40 ZR 20 vpředu i vzadu.

Pohyb 2655 kg těžkého automobilu zajišťuje dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec s rozvodem OHV a dvouventilovou technikou o objemu 6761 cm3. Tato pohonná jednotka produkuje výkon 395 kW (537 k) při 4000 ot./min a točivý moment 1050 Nm při 3250 ot./min.

Bentley Motors přislíbil, že jich vyrobí jen 550 ks.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Bentley Brooklands: oficiální technické údaje

BMW

U BMW začne vše už v lednu Detroitu. V USA se představí čisté šestiválcové turbodiesely TwinTurbo, které se na podzim dostanou také do Evropy. V USA uvidí návštěvníci jako první také sportovní SUV BMW X6. Jeho pohon všech kol bude mít poprvé Dynamic Performance Control - variabilní distribuci točivého momentu na zadní nápravě - která posune možnosti přenosu sil na vozovku zejména v zatáčkách a na kluzkém povrchu. Základní model 3.0d by měl stát kolem 55 tisíc Euro a bude tedy dražší než X5. Tento model by se měl na českém trhu objevit ještě před letošním létem. To by se mohlo týkat také otevřené verze osmiválcové M3 Cabrio, která doplní kupé a sedan. Jaro 2008 je termín příchodu malého kabriolet BMW 1 Cabrio, který představuje cosi jako návrat ke kořenům řady 3.

Na podzim se faceliftu dočká BMW řady 3 v provedení sedan a kombi, ale zásadní novinkou má být nová generace velké limuzíny BMW řady 7. Očekává se příchod technicky vyspělého modelu, který do luxusní třídy přivede mj. řízení všech kol. Po tom, co budou zavedeny všechny šestiválcové, osmiválcové a dvanáctiválcové motory, bude mnichovský výrobce připraven nabídnout konečně také hybridní verzi.

Brilliance

Firma Charouz Motors, která na český trh dováží celou řadu exotických, sportovních nebo luxusních značek, usilovně pracuje na spuštění prodeje čínských automobilů v ČR. Smlouva s evropskou centrálou zastupující na starém kontinentu čínskou značku Brilliance byla podepsána ve Frankfurtu a od podzimu loňského roku probíhají jednání s necelou desítkou českých dealerů, kteří by rádi čínská auta prodávali. Celé by to mělo začít na jaře 2008.

Charouz Motors se distancuje od aktivity německého importéra China Automobile Deutschland, který aktivně pro letošní IAA připravil prospekty čínských SUV v českém jazyce. Jednání s touto firmou byla ukončena a s dovozem plagiátů připomínajících BMW X5 nebo Toyotu RAV4 prý nechce mít firma nic společného.

Nabídka by se měla sestávat z vozů značky Brilliance, která investuje do vývoje nových modelů jak jen to jde. Design a další vývojové služby je nakupován v Evropě (Giugiaro Italdesign, Pininfarina), komponenty hnacího ústrojí mají původ u Mitsubishi.

Na pražské autoshow se v říjnu 2007 představil Brilliance BS4, což je relativně nový model, postavený na zkrácené podvozkové platformě většího BS6. Oba modely by se měly brzy ukázat na českém trhu. Doplnit je má kupé BS3 a menší model BS2.

Autoshow Praha: Brilliance míří na český trh (premiéra BS4)



Cadillac

Důležitou novinkou Cadillaku pro trhy mimo USA je nový model CTS. V Evropě je nabízen s dvojicí zážehových šestiválců. První z nich má objem 2,8 litru a poskytuje výkon 155 kW (211 k). Druhý motor má objem 3,6 litru a disponuje výkonem 229 kW (311 k). Standardně jsou poháněna kola zadní nápravy a pro modely s šestiválcem o objemu 3,6 l je v nabídce i pohon všech čtyř kol. Zákazníci si mohou u všech motorizací vybrat mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Ceny začínají lehce nad milionovou hranicí a končí u 1,38 milionu Kč.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Cadillac CTS: ceny na českém trhu

Čistě evropskou záležitostí je kombi BLS Wagon. Tento model bude dovozce na českém trhu nabízet s benzinovými a naftovými motory nebo s možností pohonu na bioetanol. Tato alternativa bude k dispozici také u modelu BLS Sedan. Důležitější než alkoholový čtyřválec bude pro český trh dvojitě přeplňovaný čtyřválcový turbodiesel o objemu 1,9 litru, který používá technologii přímého vstřikování paliva common-rail. Tato pohonná jednotka z dílen koncernu Fiat poskytuje výkon 132 kW (180 k) a disponuje točivým momentem 400 Nm. Ceny nového kombi se pohybují mezi 839 tisíci Kč do 1,119 milionu Kč.

V závislosti na vybrané pohonné jednotce, model BLS nabízí výběr mezi šestistupňovou ručně řazenou převodovkou a šesti, nebo pětistupňovou automatickou převodovkou.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Cadillac BLS Wagon: ceny českém trhu

Citroen

Citroen najde na konci letošní zimy Nemo - malý užitkový automobil, který bude spadat pod Berlingo. Cena by se měla určitě dostat hluboko pod 300 tisíc korun. Asi v polovině roku začne prodej nového Citroenu C5, který poprvé v historii velkých Citroenů bude mít standardně pouze konvenční odpružení ocelovými pružinami. Za hydropneumatiku bude třeba připlatit. První reakce veřejnosti jsou nadšené, takže se nechme překvapit tím, co to udělá s termínem zahájení prodeje na českém trhu.

Osobní verze Nema se pravděpodobně na český trh nedostane. Zbytek Evropy se dočká nejdříve v květnu. Ve stejném termínu se objeví také zbrusu nové Berlingo. Opět vyrostlo a Citroen slibuje řadu kvalitativních zlepšení.

Dacia

Krátká verze Logana se loni na podzim představila v brazilské mutaci, ale Evropa by se měla dočkat podobné varianty v polovině roku. Nový model má v Latinské Americe jméno Renault Sandero, pochází z vývojového centra automobilky v Brazílii, a jeho produkce bude probíhat ve výrobním závodě v Curitiba. Základem vozu je platforma B0, kterou využívá i evropská Dacia Logan.

Sandero má karoserii dlouhou 4020 mm. V interiéru nabízí 1400 mm na šířku ve výši ramen cestujících na předních sedadlech a 878 mm na výšku od sedáku ke stropu. Zavazadlový prostor má v základním pětimístném uspořádání 320 litrů a může být zvětšen složením zadních sedadel, která jsou dělená v poměru 60:40.

Pětidveřový hatchback bude v Brazílii nabízen s jednou pohonnou jednotkou spalující benzin, kterou má být motor 1.6 16V a k dispozici má být také s turbodieselem 1.5 dCi, ale hlavními tahouny na brazilském trhu se má stát trojice agregátů upravených pro spalování alkoholu. Evropa může očekávat podobnou motorovou škálu jako u Loganu.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Renault Sandero – Dacia Logan pro Jižní Ameriku



Dodge

V roce 2008 bude mít Dodge 5 vesměs nových modelů, což z ní udělá značku s nejmladším modelovým portfoliem v Evropě.

Poslední novinkou - po Viperu, Caliberu, Nitru a Avengeru - která se dokonce představila v Evropě na autosalonu ve Frankfurtu, je crossover Journey. Automobil amerických vnějších rozměrů (4888 x 1835 x 1701 mm, rozvor 2890 mm) bude mít karoserii kterou by bylo možno charakterizovat jako vyšší kombi nebo nižší SUV.

K dealerům v USA dorazí Dodge Journey v prvním čtvrtletí příštího roku a na Evropu by se mělo dostat zhruba v polovině roku 2008.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Dodge: Journey se na českém trhu objeví v polovině příštího roku

Sportovně zaměřenou novinkou bude rozšíření modelového portfolia o Caliber SRT-4. V motorovém prostoru hřímá přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 2,4 litru a proměnným časováním ventilů schopný vyvinout maximální výkon 220 kW a vystřelit Caliber SRT4 z 0 na 96 km/h za méně než šest sekund.



Ferrari

Jak přesně se bude letos nové Ferrari jmenovat, to zatím není jasné. Jisté jsou však tyto body: Malý model s karoserií pro 2+2 cestující nebude mít šestiválec, ale osmiválec, tak jako dosavadní nejdostupnější model F360. Motor bude uložen vpředu, poháněná budou zadní kola, šestistupňová převodovka bude kvůli lepšímu rozložení hmotnosti až vzadu a Ferrari tak bude mít další model s uspořádáním transaxle. Cena: mírně přes 100 tisíc euro.

Všechny sériové modely Ferrari budou od roku 2008 vybaveny standardně karbon-keramickými brzdami. Ferrari je tak prvním výrobcem na světě, který přešel na nový standard.

Více se o novinkách Ferrari dočtete v článku

Italská keramika: všechna Ferrari od roku 2008 s keramickými brzdami

Šéf Ferrari S.p.A.: hybridní model příjde, šestiválec ani limuzína ne



FIAT

Jak to bude se sportovními Abarthy na českém trhu zatím není jasné, český importér ale bude usilovat o to, aby v ČR alespoň jedno prodejní místo existovalo. Rok 2008 znamená start pro Grande Punto Abarth a 500 Abarth.

První verze rychlého Grande Punta s motorem 1,4 T-JET má mít 110 kW, které můžete sami povýšit na 114 kW natankováním 98 oktanového benzinu. Vše je také připraveno pro další zvyšování výkonu, které v případě přeplňovaného motoru může představovat výrazné plus proti originální atmosférické verzi. Prozatím je oficiálně potvrzen příchod tovární úpravy 1,4 T-JET (132 kW). Nejvyšší točivý moment pak má hodnotu 270 Nm při 3000 ot./min. To dovoluje automobilu zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,7 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 215 km/h.

Více se o novinkách Abarth dočtete v článku

Spy Photos: Fiat Grande Punto Abarth bude sekundovat Fiatu 500 Abarth

Přestože FIAT opravdu velkou novinku letos nepředstaví, můžou se zákazníci těšit na řadu menších či větších vylepšení u stávajících modelů. Facelift čeká na velkoprostorový van Ulysse a také malý crossroad Sedici, který by se už konečně měl objevit i na českém trhu. Hozenou rukavicí čtyřválcům 1,6 HDI, TDCi, CRDi bude nový motor 1,6 JTD Multijet se 77 nebo 88 kW. Nejprve se jej dočká Bravo a Idea (která se už na českém trhu neprodává). Benzinovou škálu rozšíří nové motory 1,6 (85 kW) a 1,8 (96 kW). Na konci roku by se do výroby mělo dostat Grande Punto na zemní plyn a pětistovka se systémem start-stop.

Ford

Působení Fordu na českém trhu bylo v uplynulých 12 měsících nadmíru úspěšné. Nejžádanější dovážená značka těžila z velmi zajímavých cen dosluhující Fiesty, Fusionu a Focusu. V roce 2008 bude všechno jinak. Už v lednu se na český trh dostanou faceliftované Focusy, které sice mají stejný základ jako dosud, ale reakce veřejnosti na provedené změny jsou nadšené, takže lze očekávat další ofenzívu, i když vedenou poněkud jiným směrem než loni. K hlavním novinkám patří vedle designu také nová dvouspojková převodovka, která by měla konečně zastavit monopol značek Volkswagen Group na tento druh převodového ústrojí.

Na jaře 2008 se Mondeo, S-MAX a Galaxy dočká silnějšího turbodieselu se 132 kW. Ještě předtím si Ford pozornost vymůže světovou premiérou nové Fiesty na ženevském autosalonu. Do podzimu budou ale muset obchodníci Fordu vydržet se stávajícím zbožím, protože nová Fiesta se na trhu objeví až během druhé poloviny roku.

Za to zájemci o kompaktní SUV, ti se můžou těšit na nový model Kuga o nějaký ten měsíc dříve. Asi ještě před prázdninami se dočká evropský trh zcela nového konkurenta Volkswagenu Tiguan. Základ bude mít jen pohon předních kol, kdo bude chtít znak pohonu 4x4, bude muset připlatit. Nejprve bude k dispozici jediná motorizace 2.0 TDCi se 100 kW.

Co nám tu zbývá? Je to něco malého, velmi malého. Nový Ford Ka. Polská aliance s Fiatem způsobila oběma partnerům vrásky na čele. Pětistovka je rozprodaná na měsíce dopředu, ale Fiat se dohodl s Fordem nejen na sdílení komponent, ale i na zakázkové výrobě, takže v Tychách se v závěru roku 2008 začne vyrábět nový minimodel Fordu hned vedle malého Fiatu. Ford nové Ka ukáže na konci roku 2008, příchod na trh je naplánován až na rok 2009.

Honda

V roce 2008 se Honda-fans můžou těšit na dva zcela nové modely. Snad už v polovině roku se na trhu objeví nový Accord ve verzi sedan a Tourer. Spolu s ním příjde inovovaný čtyřválec 2,2 i-CTDi se zvýšeným výkonem a čistším provozem.

Hned potom příjde nový Jazz, který se už před koncem roku 2007 představil v Japonsku. Svého předchůdce nastupující generace přerostla téměř ve všech rozměrech a přichází s délkou 3900 mm, šířkou 1625 mm a výškou 1525 mm. Rozvor náprav má nyní 2500 mm.

Z větších vnějších rozměrů karoserie samozřejmě nejvíce profituje prostor pro posádku, ten je stále určen pěti cestujícím a Honda vychvaluje jeho variabilitu. V případě potřeby je možné do vozu vybaveného otočným sedadlem předního spolujezdce naložit předměty dlouhé až 2400 mm.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Honda Fit: v Evropě ji známe jako Jazz

Hyundai

Model i10 je prvním vozem značky Hyundai, který se představil v Indii, kde bude také probíhat kompletní výroba pro celý svět. Novinka je poháněna zážehovým motorem o objemu 1,1 litru, disponujícím výkonem 49 kW (66,7 k) při 5500 ot./min. a točivým momentem 99 Nm při 2800 ot./min. Síla pohonné jednotky je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Malé Hyundai i10 přichází se zcela novým designem karoserie, postavené na platformě s rozvorem náprav 2380 mm. Do Evropy se i10 dostane na jaře. Mimo základního čtyřválce bude k dispozici vznětový motor 1,1 CRDi (55 kW) a zážehový agregát 1,2 l (58 kW).

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Hyundai i10: nejmenší model se představil v Indii

O dva stupně větší model i30 dostane také na jaře druhou karosářskou verzi - kombi. Jeho označení i30 CW naznačuje, že Hyundai šlo trochu méně vyšlapanou cestou. Nové i30 CrossWagon má délku 4480 mm, šířku 1780 mm a výšku 1530 mm. Kombi s přívlastkem CW využívá podobný recept jako Opel nebo Dacia. Vzdálenost obou náprav je totiž proti hatchbacku zvětšená. Rozvor činí 2700 mm, což je o 50 mm více než u hatchbacku resp. konkurenčního kombi Kia Cee´d SportyWagon. Prostor pro zavazadla bude mít základní objem 415 l, po sklopení sedadel lze vyplnit po střechu až 1395 l využitelného objemu.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Hyundai i30 CrossWagon s rozvorem 2,7 m

Ještě před létem se do Evropy dostane faceliftovaná Sonata, to už jí ale Hyundai bude říkat i40. V Koreji už vědí, jak bude vypadat. Designéři poladili design decentními retušemi přídě, kde je nová, větší maska a nově uspořádané světlomety. Nový vnější vzhled dotvářejí nová kola z lehkých slitin. Pamatováno bylo i na pasivní bezpečnost, když byl z hlediska nárazu optimalizován pomocný rám motoru.

Uvnitř Sonaty došlo k přestavbě přístrojové desky, jejíž tvary i materiály působí mnohem hodnotněji než u dosavadních verzí. Novou grafiku mají také přístroje před řidičem a středová konzola. Ten tam je údajně nepříjemný odér z použitých interiérových plastů, nová je dvouzónová klimatizace, dvoustupňové vyhřívání sedadel a možnost připojení externích hudebních přehrávačů přes USB nebo standardní jack.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Hyundai Sonata 2008 v Koreji: více prestiže, více výkonu

V létě 2008 se dočká faceliftu také malé MPV Matrix a na konci roku se příznivci velkých SUV mohou těšit a evropskou verzi Hyundaie Veracruz, která se bude prodávat pod označením iX55.

V USA převažující šestiválec 3,8 l s výkonem 191 kW (260 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 348 Nm při 4500 ot./min, bude na starém kontinentě pravděpodobně alternován druhým motorem v nabídce, dieselovým šestiválcem 3,0 CRDi se vstřikováním common-rail a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla. Jeho maximální výkon je 176 kW (240 k) při 3800 ot./min. a točivý moment 450 Nm při 1750 až 3500 ot./min. Vyloučeno není ani zapojení čtyřválce 2,2 CRDi.

Pro úplnost uvádíme ještě rozměry a srovnání s modelem Santa Fe – délka 4840 mm (+165 mm), šířka 1945 mm (+55 mm), výška 1750 mm (+25 mm) a rozvor 2805 mm (+105 mm).

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Hyundai: Veracruz příjde do Evropy do roka jako iX55

Hummer

Velký H2 dostane letos facelift, nový koncernový motor 6,2 V8 s nižší spotřebou, variabilním časováním ventilů a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Infiniti

Japonská luxusní značka Infiniti se v Evropě poprvé představí na ženevském autosalonu v březnu 2008. V nabídce budou od počátku čtyři modely.

Infiniti nabídne v Evropě limuzínu řady G, kupé řady G, nové SUV řady EX a nástupce modelu FX. To je asi jediný model, který se dnes na našich silnicích sporadicky objevuje. Kolem roku 2010 by se do Evropy měl dostat také nástupce řady M, stejně tak jako výkonný vidlicový šestiválec spalující naftu v řadách M, EX a FX.

Prodej již nyní běží na ruském a ukrajinském trhu, v roce 2008 se značka objeví na velkých trzích jako je Německo nebo Velká Británie, ale další národní trhy by měly následovat.

Očekává se, že svou evropskou strategii povede značka osvědčenou cestou, kombinující netradiční výrobky s mimořádně osobním přístupem k zákazníkům.

Chrysler

Hlavní evropskou novinkou Chrysleru bude nový Voyager a Grand Voyager. Nový van je navržen přísně účelně. Z toho vychází celková koncepce, tvar karoserie i provedení interiéru. V nabídce budou dvě délky karoserie (4,8 m a 5,1 m) a několik motorů. Klíčovým motorem v Evropě bude známý agregát 2,8 CRDi kombinovaný s moderní šestistupňovou automatickou převodovkou.

Konzervativně navržený interiér se vymyká zaběhnutým zvyklostem snad jen umístěním voliče automatické převodovky mezi přístrojový štít a středovou konzoli. Počítá se s variabilním interiérem, sedadly zapustitelnými do podlahy i možností konferenčního uspořádání sedadel. Přístup ke dvěma zadním řadám sedadel je umožněn dlouhými posuvnými dveřmi na obou stranách vozu, nově nechybí ani možnost spouštění bočních skel (dosud byla lepená do karoserie).

Na český trh se dostane Voyager v únoru se dvěma motory. Zážehový šestiválec 3,8 l má 147 kW při 5200 ot./min a 312 Nm při 4000 ot./min, turbodiesel 2,8 dosahuje maxima 120 kW při 3800 ot./min a 360 Nm při 1800 ot./min.

Nový Chrysler Voyager: první fotografie

Chevrolet

Modelovou řadu Aveo rozšíří dvě nové karosářské varianty, pětidveřový hatchback (jaro) a třídveřový hatchback (léto). motorovou paletu obohatí nový motor 1,2 l (61 kW). Na podzim se představí nástupce současného Lacetti. Premiéra je naplánována na pařížský autosalon.

Jaguar

Rok s osmičkou na konci patří u Jaguaru novému XF! Přelomový model se na český trh dostane nejprve jen v provedeních napěchovaných komfortní a luxusní výbavou. O základním modelu tak lze mluvit jen těžko. Ceny tomu odpovídají. Ceny šestiválcových verzí 2,7D a 3,0 V6 jsou na českém trhu stejné a vůz je možné zakoupit ve dvou velmi dobře vybavených provedeních Luxury a Luxury Premium. Atmosférický osmiválec je k dispozici jen s úrovní Luxury Premium.

Prodej byl již zahájen.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Jaguar XF na českém trhu: ceny už nyní, první vozy v lednu

Na jaře se faceliftu dočká řada X-Type, vznětový motor bude k dostání se šestistupňovou automatickou převodovkou. Kupé XK i kabriolet XK dostanou menší osmiválec 3,5 l.



Jeep

Jeep na českém trhu prodává kompletní evropskou řadu terénních modelů a SUV. Ta v současnosti čítá modely Patriot, Compass, Commander, Grand Cherokee, Wrangler a...co že to chybí? Cherokee! Novinka se představila v zámoří už v minulém roce a do Evropy se dostane během roku 2008 se vznětovým motorem o výkonu 130 kW.

Oproti předcházejícímu modelu se nový Cherokee na délku a na výšku lehce zmenšil (délka: 4 492 mm/předchůdce 4 496mm; výška: 1 808mm/předchůdce 1 818mm). Naopak větší šířka a rozvor (šířka: 1 838 mm /předchůdce 1 819; rozvor: 2 694 mm /předchůdce 2 649 mm) je příslibem vyšší míry komfortu na všech sedadlech a stability při jízdě.

Z výbavových položek můžeme zmínit systém startování tlačítkem, dešťový senzor, stabilizační systém, brzdového asistenta a nový navigační systém MyGIG. Ten se dá ovládat hlasem nebo pomocí dotykové obrazovky.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Nový Jeep Cherokee: malý Commander



Kia

Prodej třídveřového Pro_cee'du byl zahájen už před koncem roku 2007. Cena základního provedení 1,4 CVVT BASE činí 324.980,- Kč, což je oproti výchozímu pětidvéřovému hatchbacku o 15.000,- Kč méně při zachování rozsahu výbavy. Konec roku přinese verzi eco_cee'd se sníženou spotřebou (3,9 l/100 km) vznětového čtyřválce 1,6 CRDi.

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Kia pro_cee´d na českém trhu za 324.980,- Kč

Novinkou letošního roku bude přepracovaný mikromodel Picanto. Díky novým tvarům se formálně zvětšily vnější rozměry (délka o 4 cm), největší obchody by Kia chtěla udělat s benzinovým motory 1,1 l (48 kW) a 1,1 CRDi (55 kW).

Více se o tomto modelu dočtete v článku

Kia Picanto s novou tváří: první fotografie

Další novinky jsme zveřejnili ve druhém díle tohoto přehledu
Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (2.díl, od Lancie po Mini).

Třetí díl pak byl zveřejněn v sobotu 12.1.2008 v článku
Velký přehled automobilových novinek pro rok 2008 (3.díl, od Mitsubishi po Volvo).

Ondřej Láník
Diskuze (24)
8. 1. 2008 20:58
KAZDY DEN VARKA????
Doufam ze ne(nestiham).Clovek se chce zde co mozna nejvice,,vzdelavat"a takovou varku denne????Klidne,ale vyjednejte mi slevu,nebo spis akci,,zadara"u,,mileho"Cezu....
8. 1. 2008 16:25
Re: Jasne AUDI a jeho Q7 hybrid
Usmevny nazor.
Avatar - sybokcz
8. 1. 2008 14:26
Re: A + A
Tady je to proste, A4kova platforma neni delana pro motory 1.4 TSI, takze zpusob jak stlacit cenu a priblizit ji masam je snizit vykon stavajiciho motoru. To ze je vykon nizsi nez u spickovych verzi 1.4 je jiz jejich volba. jako zakladni motor je to mnohem lepsi volba nez-li puvodni 1.6 MPI.
Avatar - Ricardo
8. 1. 2008 10:50
Re: Jasne AUDI a jeho Q7 hybrid
To prosím nějak vysvětli
Avatar - KANKUNEN
8. 1. 2008 10:25
Re: Jasne AUDI a jeho Q7 hybrid
Nemusíš přece koncern tak nenávidět, v některých věcech jsou před Toyotou.