Venturi Fetish: Druhý elektrošok z Francie
Novinka sice velmi připomíná předchůdce, ale výrobce tvrdí, že nové je téměř vše!
Základem tohoto vozidla je karbonový monokok, který tvoří bezpečnostní schránku pro dvoučlennou posádku. Vpředu i vzadu na něj navazují deformovatelné sekce, zajišťující odpovídající úroveň pasivní bezpečnosti. Klíčový prvek konstrukce je viditelný zvenku i uvnitř v interiéru Fetishe.
Design je dílem Sachi Lakice, který stál i za návrhem prvního Fetishe. Relativně malý roadster má karoserii s vnějšími rozměry 3935 x 1885 x 1180 mm, rozvor měří 2600 mm. Automobil standardně obouvá pneumatiky 225/45 R17 vpředu a 245/40 R18 vzadu.
Centrálně uložená sada lithiových akumulátorů udržuje těžiště nízko nad zemí a současně nezvyšuje moment setrvačnosti karoserie, protože podstatná část hmotnosti vozidla je blízko těžišti. To se týká i elektromotoru před zadní nápravou. Pohotovostní hmotnost činí pouze 1225 kg, 55 % hmotnosti připadá na zadní poháněnou nápravu.
Nový elektromotor dává 220 kW, resp. 380 Nm mezi 0 a 6000 min-1, nejvyšší otáčky činí 12500 min-1. Energie je skladována v akumulátorech s kapacitou 54 kWh, které samy o sobě tvoří 450 kg z pohotovostní hmotnosti Fetishe. Velký točivý moment na zadních kolech přenáší diferenciál se zvýšenou svorností. Přední i zadní nápravu tvoří dvojice trojúhelníkových ramen.
Nabíjení z běžné 220V zásuvky na plnou kapacitu trvá 8 hodin, je-li využito externí zařízení, zkrátí se nabíjení na 3 hodiny. Dojezd na plně nabité akumulátory činí 340 km.
Venturi slibuje sprint z 0 na 100 km/h za 4 s, z 0 na 160 km/h za 8,1 s a z 0 na 200 km/h za 12,8 s.
Monacká firma se nehodlá zařadit mezi velkovýrobce sportovních vozů a předem říká: Ročně vznikne ruční výrobou maximálně 10 vozů. Pořizovací cena začíná na 300.000 Euro bez DPH. Aktuální čekací lhůta činí 12 měsíců.