Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Video: Lexus LFA jako hvězda Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Lexus LFA se svým atmosférickým desetiválcem patří mezi stroje, které přitahují pozornost, kdekoliv se objeví, což ostatně dokázal i bílý exemplář ve čtyřminutovém videu.

Lexus LFA předvedl své schopnosti během letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde zastínil i řadu mnohem mladších a výkonnějších sportovních a supersportovních vozů.

Dvoumístné supersportovní kupé přímo vychází z konceptů LF-A. První z nich se představil již v roce 2005 na autosalonu v Detroitu a po něm následovaly další dva v letech 2007 a 2008. Na podzim roku 2009 se na autosalonu v Tokiu odehrála světová premiéra sériového modelu. Výroba série pětiset exemplářů pak byla ukončena na konci roku 2012.

Lexus LFA je poháněn zážehovým vidlicovým desetiválcem typu 1LR-GUE, který ze zdvihového objemu 4805 cm3 poskytuje největší výkon 412 kW (560 k) při 8700 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm v 6800 min-1. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kupé za 3,7 s a je schopné dosáhnout maximální rychlosti 325 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - maxi!
13. 7. 2016 17:01
Re: ale no tak....
to vsetko tiež žeriem a sledujem.
mna dostalo zvukom a aj tvarovo je to super
ale to video sa mi zdalo dost zufale a amaterske
a potom som si spomenul, ze kedysi ani na drag race ma to neohromilo.
( a ze Jeremy sa do neho zamiloval mi tiez nepridalo.... >:-[] )
ja som uz stara škola a viac ma vedia nadchnut mozno menej vysperkovane auta ale s dobrym vykonom
ale - samozrejme aj genialne lahkonohé podvozky s užasnou čitatelnostou nam daju kopec zabavy, suhlasim.

PS
pre mna je Turbo taky etalon - nie je to ani supersport a uz tieto posledne su takmer GT, ale ked pozries to zrychlenie na kilo, tak to je fakt az neuveritelne
moj kus kedysi presiel slusnou upravou ( len vykon a brzdy) a dodnes mam problem zazit nieco podobne.

Avatar - N6600
13. 7. 2016 15:40
Re: ale no tak....
Ale mna vazne zaujima preco :-) Jasne, ze to meraju. Nie len na supersportoch. "vybehol" som na Teba preto, ze je to akurat jeden z udajov. Mozes mat raketu, ale ked ma ostatne vlastnosti na 2 veci, je to v konecnom dosledku na ... Navyse, GT86 je na drag race pomale, ale i tak je to skvele a chvalene auto. To iste v podstate plati aj pre LFA. Myslim si vsak, ze zrychlenie 3.7s u 4,8 l, V10 atmosfery, je stale super cislo.
To auto je unikatne pouzitymi materialmi i vyrobnym postupom. A ma funkciu "halo car". Ze je cenovka vyssia ako u konkurencie? A? Majitelia to auto rozobrali. A dodnes je to obdivovane auto.

Jediny majitel v CR je dokonca sledovany a ked vyrazi von na cesty, tak si dotycni davaju echo, aby ho mohli zhliadnut. To len tak na okraj...
Avatar - maxi!
13. 7. 2016 15:15
Re: ale no tak....
ved klud - ty si na mna vybehol s vetou, ze :
Lebo drag race je to najdolezitejsie na aute, ze.
Ja som ti len odpovedal, ze ano, to je jeden z velmi vaznych vykonov supersportu
a preto bla bla vsetky testy, casopisy, redakcie,.... youtube a vsade meraju zrychlenie.
Ja viem o tom motore, viem aj parametre a techniku - ale to som ani nikde nespochybnoval, ved fajn, super, bingo... lenze za tie prachy to nejak netaha! :-!
A to som tu spomenul, nic viac.
Avatar - N6600
13. 7. 2016 12:13
Re: ale no tak....
Pouc ma preco je zrychlenie supersportu na drag race dost podstatne. Vazne. Tiez mi ukaz, ktore auto ma atmosfericku V10 s velkostou V8 a vahou V6.

Ako clenovi klanu turba si dovolim pripomenut, ze LFA je atmosfera. Ta z principu nebude nikdy rychlejsia nez turbo. Alebo GT-R biturbo, ze...

Clarkson je jeden zo zastupu. Nie je jediny.
Avatar - maxi!
13. 7. 2016 11:47
Re: ale no tak....
zrychlenie pri supersporte je dost podstatne.
ja nikde netvrdim, ze je to JEDINY UDAJ, ale ver mi, ze dost dolezity. ( to mas pravdu Gt86, Miata a ine lahkonohe auta maju ine prednosti, tu riesim vykon)
nevytahujme historky z beznej premavky, kde aj mna bezne predbiehaju pomalsie vozidla, ved tu nie o tom je rec! To predsa nie je parameter vykonu, staci ze mam nakup v kufri...
Za komancov vzdy som sa snazil dostat sa za svoje moznosti co k najlepsiemu vykonu a preto doteraz fandim skor takemu autu, co za menej penazi mi da co najviac, preto ma potesia uspechy GT-R, alebo Z06 a samozrejme ako hrdy clen klanu Turba som vzdy rad, ze v zrychleni na 100 je Turbo stale v elite. Ja som cakal od Lexusu ovela viac...
..
a este ten argument, ze Clarson - to akoze on sa niekedy aj trafil ( aspon nahodou), ze co je dobre auto? (tak Phaeton obhajoval do krvi, nie? A Multipla, Yeti, Prius,...no a Duster etccc)
jedine auta, co sme sa kedysi zhodli ked kupil 355 berlinetta, to patri aj medzi moje oblubene ( v tom case este pred Turbom) a Integrale
>:D