Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW i7 xDrive60 – Elektrická revoluce?

Stanislav Švarc
Diskuze (78)

BMW řady 7 v sedmé generaci poprvé dorazilo také jako elektromobil. Co umí? A jak jezdí?

Design, interiér


Elektrickou řadu 7 v ceníku najdete pod označením i7. Aktuálně existuje ve verzi xDrive60, nabídka se ale bude postupně rozšiřovat. BMW už prozradilo, že ještě letos na trh uvede variantu i7 M70 xDrive s kombinovaným výkonem 485 kW. Testovaná verze xDrive60 má „jen“ 400 kW...

Nejde ale pouze o elektřinu, nová „sedmička“ přijíždí také s velice výrazným a neotřelým designem, který zahrnuje především poměrně hranatou karoserii s masivním pontonem, dělené přední světlomety a obrovské ledviny. A jak už to u „bavoráků“ posledních let bývá, vzhled opět vyvolává smíšené reakce. Během několika dnů s autem jsem se ostatně setkal s jednoznačným odsouzením, stejně jako s pochvalami. Mně se nová řada 7 zvláštním způsobem líbí – asi ji nedokážu popsat jako vyloženě líbivou, ale připadá mi zajímavá, zvlášť v provedení s tmavou karoserií a tmavými ledvinami.

Tato kombinace obří ledviny trochu maskuje, což podle mě velkému sedanu jednoznačně prospívá. A myslím si, že menší maska by „sedmičce“ slušela víc. V souvislosti s ledvinami mám ale jednu drobnou výtku - když už se designéři v BMW rozhodli pro tak výrazné provedení, mohli snad vymyslet lepší způsob, jak „schovat“ místo, pod nímž se nacházejí senzory a radary. Aktuálně jde o nevzhledný obdélník, který působí vyloženě rušivě a lacině. Líbí se mi ale dělené světlomety a tvar předních partií s vysoko umístěnou kapotou.

Na fotografiích to možná nebude okamžitě patrné, ale testovaný exemplář dorazil s dvoubarevným lakováním. Spodní část vozu je tmavě šedá, horní pak černá. Dvoubarevný lak pochází z nabídky BMW Individual a stojí, doufám, že sedíte, nebo se něčeho držíte, 326 tisíc a 534 korun...

Video se připravuje ...

Interiér udělá dojem

A když už jsem naťuknul peníze, rovnou prozradím cenu našeho vozu - 5.175.274 Kč. BMW i7 xDrive60 přitom začíná na částce 3.552.900 Kč, novinářskému kousku tedy bylo dopřáno „trochu“ té příplatkové výbavy.

Nejdražší položku na seznamu volitelných prvků představuje už zmíněné lakování, dále stojí za zmínku M Sportovní paket za 186.966 Kč a M sportovní paket Pro za 100.256 Kč, sady přinášející například 21" M aerodynamická kola (na našem exempláři byly dvacítky), specifické nárazníky, M loga na karoserii, M sportovní brzdy, M zadní spoiler či M tříramenný volant s tlustším věncem a se středovým proužkem na 12 hodinách.

Na 157.170 Kč pak vyjde audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System, na 182.364 Kč zase Paket Executive Lounge, nabízející ventilaci sedadel vpředu i vzadu, multifunkční zadní sedadla, ředitelské sedadlo za spolujezdcem, masážní funkce pro zadní sedačky nebo zábavní systém pro cestující vzadu. Zajímavé jsou také skleněné prvky interiéru za 23.036 Kč. Ale to pořád není všechno, soupis volitelné výbavy najdete tradičně v tabulce pod testem. O příplatcích píšu hlavně proto, abych vás upozornil, že testovaná i7 uvnitř vypadá jinak než ta základní.

A rozhodně dělá dojem. Asi nemusím zdůrazňovat, že BMW pro interiér své vlajkové lodi vybralo hodnotné materiály a dalo si záležet na zpracování, to je samozřejmost. Nová sedmička na první pohled zaujme spíš některými neobvyklými detaily. Například provedením výplně dveří okolo reproduktorů, už zmíněnými skleněnými prvky nebo interaktivní lištou, jež se táhne přes celou šířku palubní desky a zasahuje až do obložení dveří. V liště je umístěno několik dotykových ovládacích prvků, například pro nastavení světel, úpravu nastavení sedadel, ofuk čelního okna, aktivaci výstražných světel nebo dokonce otevírání přihrádky před spolujezdcem. V našem autě se v rozích navíc nacházely plochy pro otevírání dveří. Vůz byl totiž vybaven automatickými dveřmi (stojí 40.638 Kč).

Stačilo přitlačit na příslušnou plochu na liště a dveře na stejné straně se otevřely samy – ne že by se pootevřely, ale otevřely se zcela. Po stisknutí stejného „tlačítka“ se zase zavřely. Automatické byly také dveře vzadu. Samočinně dveře samozřejmě fungují i z druhé strany, tedy zvenku, ovládání se nachází u vnějších klik. Ještě tu je možnost ovládat dveře přes kontrolní displej.

Přiznávám, přestože si uvědomuji, že jde o naprosto zbytný prvek výbavy, že jsem si na tuto funkci strašně snadno a rychle zvykl. Na automatických dveřích fakt něco je. BMW navíc přidalo široký úhel otevření, takže se dovnitř krásně nastupuje.

Praktické také je, že po usednutí za volant a nastartování elektrického pohonu se dveře samy zavřou. A konstruktéři mysleli i na situace, kdy vedle auta není dostatek prostoru pro úplné otevření – dveře se pak před překážkou díky ultrazvukovým senzorům samy zastaví. Auto však pochopitelně stále nabízí také klasický ruční způsob ovládání dveří.

BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60

Ale zpět k interaktivní liště. Dotykové plochy spolehlivě reagují na stisk, který musí být trochu důraznější, nestačí se jich jen dotknout. To je za mě ideální stav. Navíc potěší zpětnou vazbou, takže opravdu poznáte, že jste plochu zmáčkli. Jak příliš nefandím dotykovému ovládání v automobilech, tak musím uznat, že řešení v BMW funguje dobře.

Lišta navíc slouží jako výrazný designový prvek. A nejde jen o skleněné provedení, působivé je zejména její podsvícení. Jeho barvy závisejí na zvoleném režimu v nabídce My Modes, což jsou předdefinované jízdní režimy rozšířené však právě také o nastavení související s atmosférou na palubě. Například sportovní režim přináší barvy divize M, „setup“ Eco zase interiér oživí kombinací modrého a téměř bílého světla. V módu Personal si barvu podsvětlení můžete nastavit podle vlastního vkusu. BMW samozřejmě umožňuje upravovat jas, případně ambientní osvětlení zcela vypnout.

"Schovaná" tlačítka (nejde o pouhé dotykové plochy, i když tak vypadají) najdeme ještě na volantu a středovém tunelu v okolí otočného ovladače iDrive. Děkuji alespoň za to, celkově však BMW tlačítky (nejen) v nové řadě 7 bohužel šetří a u drtivé většiny funkcí je řidič odkázán na infotainment. Ten se zde nachází v nejmodernější verzi BMW Operační systém 8, kterou už známe z jiných modelů značky. Jde o systém rychlý, plynulý, natřískaný funkcemi, ale současně snad až příliš rozvětvený – často vyžaduje hledání, listování a obecně příliš pohybu v prostředí.

Infotainment běhá na 14,9palcové dotykové obrazovce (díky iDrive ho ale můžete ovládat nedotykově) se skvělým rozlišením a parádní čitelností. A zahrnuje také různé praktické vychytávky, které dokážou usnadnit život s autem. Jde o „drobnosti“ typu očištění kamer vpředu a vzadu ostřikem vody, možnost 3D náhledu na auto díky soustavě několika kamer nebo samočinné couvání kopírující příjezd vozu do místa zastavení. Vůz mimochodem můžete ovládat dálkově přes aplikaci v mobilu, takže když třeba potřebujete vyjet z úzké garáže nebo parkovacího místa, nemusíte se protahovat do auta. Můžete zůstat venku a auto si přivolat v aplikaci.

BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60

Na kontrolní displej navazuje 12,3palcový přístrojový panel, opět dobře čitelný a s ostrou grafikou. Panel sice nabízí různé a z mého pohledu poměrně nezajímavé možnosti přizpůsobení vzhledu, víc mě ale zaujala funkce rozšířené reality, přinášející na přístrojovku obraz z přední kamery doplněný o ukazatel vhodného odstupu od vozu před vámi a v případě zapnuté navigace o prvky, napovídající kdy a kam odbočit. I když mě pohybující se obraz za volantem spíš ruší, umím si představit, že někomu se tato funkce bude líbit. Dvě obrazovky doplňuje ještě head-up displej s širokými možnostmi individualizace rozsahu zobrazovaných informací.

Naprosto fantastická jsou přední sedadla, nabízející nastavení snad všeho myslitelného – od délky sedáku přes bederní opěrku po úroveň obejmutí těla. Umí také vyhřívání, chlazení a masáž. Vyhřívání mimochodem může být rozšířeno i na volant a především loketní opěrky. A to i vzadu. Tam se dostanu už za chvíli.

Předtím ještě musím vyzdvihnout příplatkový prostorový audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 35 reproduktory a zesilovačem o výkonu 1956 W. Hraje úžasně, navíc přidává takzvané 4D audio, využívající vibrační členy v opěradlech předních a zadních sedadel. Zvuk, nebo lépe řečeno basové frekvence, díky nim vnímáte dalším způsobem, prostřednictvím vibrací v opěradlech. Fakt zajímavý zážitek. Na auto rozhodně.

Kino na kolech

Teď už můžeme dozadu. Nová řada 7 se v Evropě bude prodávat v jedné jediné délce, která odpovídá dřívější prodloužené verzi. Cestující na zadních sedadlech se tak budou těšit z štědré porce prostoru. V testovaném autě se vzadu nacházela třímístná lavice, vybavená komfortními krajními sedadly s vyhříváním, chlazením, masážní funkcí a výklopnou středovou opěrkou s přihrádkou pro bezdrátové nabíjení telefonu.

Díky paketu Executive Lounge se však vpravo nacházelo ještě speciální „ředitelské“ sedadlo, které se dokáže přeměnit takřka až v lůžko. Po aktivaci této funkce odjede přední sedačka spolujezdce co nejvíce vpřed, vpřed se sklopí její opěradlo, ze zadní části se vyklopí opěrka pro paty a u zadního sedadla se protáhne sedák, který najednou nabídne podporu nohou až po lýtka. Změní se samozřejmě také sklon opěradla – a to na více relaxační.

Nastavení sedadel si pasažéři vzadu mohou vyladit prostřednictvím 5,5palcových dotykových displejů v madlech dveří. Panely slouží k ovládání i dalších funkcí, například roletek na oknech, audia nebo zábavního systému. Prostředí je přitom přehledné a docela svižné, jednou mi však obrazovka vpravo zničehonic zčernala a poměrně dlouhou dobu se restartovala.

Kromě bohatého prostoru a prvotřídního pohodlí cestující na zadních sedadlech mohou využít příplatkový zábavní systém, tvořený velkým výklopným displejem připevněným ke stropu. Dotyková obrazovka s 31,3palcovou úhlopříčkou umí 8K rozlišení a nabízí sledování filmů v poměru až 32:9. Systém je vybaven službou Amazon Fire TV, která vyžaduje připojení k internetu a  nastavení eSIM.

Další možnost, jak si na obrazovce pouštět „svůj“ obsah, představuje propojení mobilního zařízení, například laptopu, mobilního telefonu nebo klidně herní konzole, prostřednictvím HDMI kabelu. S mým telefonem tento způsob fungoval takřka bezchybně, jen jednou se mi stalo, že auto odmítalo přehrát zvuk. Ten nadále vycházel z mobilu. Po restartování telefonu a novém připojení kabelu vše opět šlapalo stoprocentně.

BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60

Mrzí mě ale, že displej neumí bezdrátové zrcadlení, to by bylo mnohem elegantnější a jednodušší než nutnost vést od obrazovky k telefonu kabel. Na druhou stranu by tento problém snad mohl vyřešit nějaký HDMI dongle. Vyklopený panel pak pochopitelně řidiči omezuje výhled dozadu. 

Displej je každopádně povedený a společně s už chváleným audiosystémem nabízí kvalitní audiovizuální zážitky. Zvuk mohou cestující konzumovat také prostřednictvím sluchátek a hodně šikovná je možnost posouvat obraz. Představte si, že sedíte vpravo vzadu a koukáte na nějaký televizní pořad s klasickým poměrem stran (4:3). Na širokoúhlém panelu ho budete mít uprostřed a okolo něj prázdné místo. Právě proto displej umožňuje posunout si obraz na stranu, aby ho cestující měl opravdu před očima.

A nakonec ještě několik slov k praktičnosti  zavazadelník poskytuje objem 500 litrů, má místo pod podlahou (ideální na kabely) a na sedan je docela dobře využitelný. Potěší navíc průchozí nakládací systém, umožňující převoz například lyží nebo hokejek. Slušná je také nabídka odkládacích prostor.

Motor, jízdní vlastnosti


Hladce a velmi rychle

Aktuální ceník nové řady 7 nabízí čtyři motorizace - vznětovou 740d xDrive (od 2.788.500 Kč), dva plug-in hybridy s řadovým zážehovým šestiválcem - 750e xDrive (od 3.040.700 Kč) a M760e xDrive (3.645.200 Kč), a testovanou elektrickou i7 xDrive60 (3.552.900 Kč).

O její pohon se starají dva synchronní elektromotory s elektrickým buzením. Každý z nich má na starost jednu nápravu, takže vůz využívá pohon všech kol bez mechanického spojení mezi předními a zadními koly.

Celkový maximální výkon soustavy dosahuje 400 kW (544 koní), točivý moment pak 745 Nm. Není divu, že dynamické schopnosti vypadají už na papíře velice slibně, přestože velký bateriový sedan váží přibližně 2,7 tuny. „Bavorák“ akceleruje z nuly na sto za 4,7 sekundy a dokáže se rozjet na 240 km/h.

V praxi pak je zrychlení velice působivé. Ostrý start z místa s využitím kontroly rozjezdu (Launch Control) sice není tak brutální jako například v BMW iX M60, ale do sedadel vás zamáčkne hluboko. Čtyřkolka nedovolí kolům proklouznout, takže auto vystřelí suverénně vpřed. A pak prostě letí. Zátah je samozřejmě velmi hladký, na rozdíl od rychlých vozů se spalovacím motorem ho nepřerušuje řazení, roli nehrají ani otáčky, elektromotory servírují ohromnou sílu s nadsázkou řečenou od „nulových“ otáček.

Dynamika je mimořádně působivá zejména v situacích, kdy potřebujete hned zrychlit. Zvlášť ve sportovním jízdním režimu elektromotory okamžitě zareagují na pokyn od pravého pedálu a velký sedan ochotně přiblíží cíli. V komfortním nastavení je odezva na plyn horší, v eko režimu pak dokonce výrazně. I tak ale i7 zůstává svižným autem, jen holt musíte víc dupnout na akcelerátor. Pokud vám však přiškrcený projev v úsporném jízdním módu nestačí, můžete si přitáhnout „pádélko“ u volantu. Aktivujete tím „boost“, který z elektrického pohonu na 10 sekund vymáčkne jeho maximum. Funkce je k dispozici ve všech režimech, v ekologickém má ale pochopitelně nejcitelnější dopad na aktuální projev. A zrychlení je s ním ohromující - i ve vyšším tempu. BMW i7 xDrive60 působivě táhne v rychlostech vysoko nad českými zákonnými limity.

Velice příjemně se elektrický pohon projevuje také při „normálním cestování“. O příjemné odezvě na plyn už byla řeč, o hladkosti rovněž, vyzdvihnout však musím mimořádně kultivovaný a tichý chod. Jestli vám ticho z nějakého důvodu vadí, BMW kromě prvotřídního audio systému nabízí možnost aktivovat syntetický zvuk, který pro automobilku stvořil známý skladatel Hans Zimmer. Jeho charakter a hlasitost se mění podle jízdního režimu a práce s plynem, a to dost výrazně. V nastavení Expressive mi pak zvuk připomněl legendární německý střemhlavý bombardér Junkers Ju 87 Stuka s náporovou sirénou v akci.

BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60

Poté, co jsem si všechny zvuky vyzkoušel, jsem funkci Iconic Sounds zase vypnul. K elektrickému autu mi prostě sedí tiché cestování.

A spotřeba? Po Praze 28,3 kWh/100 km, trasu vedoucí přes několik obcí ale mimo velká města a dálnice velký sedan zvládl v pohodovém tempu s průměrem 22,6 kWh/100 km, na dálnici jel za 30,5 kWh/100 km. V kombinovaném provozu spotřeba činila 29,6 kWh/100 km.

Pro zajímavost ještě dodám, že když jsem byl i7 „důkladně projet“, absolvoval jsem 16 kilometrů dlouhý testovací okruh plný zatáček s průměrem 55 kWh/100 km.

A protože si palubní počítač pamatuje spotřebu vozu po opuštění výrobního závodu, mohu nabídnout průměrný apetit po 5455 ujetých kilometrech - 30,8 kWh/100 km.

Při využitelné kapacitě trakční baterie 101,7 kWh (celková činí 105,6 kWh) mi dojezd při 30 kWh/100 km v kombinaci vychází na zhruba 340 kilometrů. Výrobce udává 590 až 625 km. V teplejším počasí ale jistě bude reálný dojezd vyšší.

Co se dobíjení týče, i7 xDrive60 umí až 195 kW při nabíjení stejnosměrným proudem. Doplnění energie z 10 na 80 procent má podle BMW v ideálních podmínkách zabrat 34 minut, pomáhá k tomu také funkce předehřevu vysokonapěťové baterie.

Z domácího wallboxu pak 11kW dobíjení z nuly na sto (které samozřejmě nebývá obvyklé) zabere 10,5 hodiny. Z vlastní zkušenosti mohu bohužel přidat pouze údaje o nabíjení u 50kW stojanu. V jednom případě stanice podle hodnot na displeji předala 42,187 kWh za 51 minut a baterii dobila na 89 procent, v jiném vůz za hodinu a 19 minut přijal 64,652 kWh. Opět jsem auto odpojoval s 89procentním dobitím.

Na výkonnější nabíječku jsem se tentokrát nedostal, což mě opravdu upřímně mrzí. Jedinou možnost jsem měl ve chvíli, kdy jsem měl baterii na 74 procentech - a to by nedávalo smysl. Pak už jsem žádnou v rozumném dosahu neměl. Což vlastně i něco vypovídá o úrovni infrastruktury pro elektromobily v Česku.

A co jízda?

BMW i7 xDrive60 se chlubí sofistikovaným podvozkem. Standardem je adaptivní vzduchové odpružení na obou nápravách s elektronicky řízenými - pro každé kolo zvlášť - tlumiči. Tlumiče reagují adaptivně jak na stav povrchu silnice, tak na styl jízdy a jejich komprese a odskok se tedy mění plynule a nezávisle na sobě.

Vzduchové odpružení umí měnit světlou výšku. Ve sportovním režimu ji automaticky sníží o 10 milimetrů, v ostatních jízdních módech stejný úkon učiní po překročení 120 km/h. Světlou výšku lze také zvýšit o 20 milimetrů stisknutím tlačítka na středovém tunelu, například na nekvalitní cestě nebo před strmým vjezdem do podzemních garáží.

Testované auto navíc bylo vybaveno příplatkovým podvozkem Executive Drive Pro (za 96.746 Kč) s adaptivními stabilizátory a funkcí Active Roll Comfort. Adaptivní stabilizátory mají za úkol prostřednictvím elektrických krokových motorů minimalizovat příčné pohyby karoserie, Active Roll Comfort omezuje pohyby karoserie způsobené nerovnostmi na jedné straně vozu (typicky v situaci, kdy trefíte koly na jedné straně výmol), ale také aktivně na příslušné straně upravuje světlou výšku, takže naklánění karoserie vlastně předchází.

A zmínit musím natáčení kol zadní nápravy. Kola se natáčejí v závislosti na rychlosti buď stejným, nebo opačným směrem než kola přední, a to až o 3,5°.

Celé to funguje obdivuhodně. BMW i7 xDrive60 je především fantasticky komfortní auto, které výborně tlumí a filtruje nerovnosti – ve všech jízdních režimech. V tom komfortním pak sedan působí, jako by se nad povrchem vznášel. „Sedmička“ má ale přitom karoserii pevně pod kontrolou, nehoupe se, ani „neplave“. Drobný prostor pro zlepšení vidím snad jen v oblasti izolace práce podvozku a kol na hodně rozbité vozovce, zejména na nekvalitní městské dlažbě, uměl bych si představit ještě tišší projev. Ne, že by do kabiny v i7 pronikal výrazný dusot 20palcových kol (obutých do pneumatik o rozměru 255/45 vpředu a 285/40 vzadu) nebo rušivé vibrace, ale právě typicky na „kostkách“ je auto přece jen maličko hlučnější, než by se mi ideálně líbilo. Zůstává však stále hezky poddajné.

Jinak je ale kabina výborně odhlučněna a skvěle odolává i proudění vzduchu ve vysokých rychlostech. Na dálnici sice zaslechnete šum okolo zpětných zrcátek, ale to je podle mě spíš trochu daň za bezhlučný elektrický pohon. Ticho na palubě je celkově úctyhodné.

BMW i7 xDrive60 BMW i7 xDrive60

A stejný přívlastek si zaslouží jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Bateriová řada 7 až neuvěřitelným způsobem dokáže maskovat nejen svoje rozměry, ale především hmotnost. Velký a těžký sedan dovede nečekaně hbitě měnit směr, ochotně se vrhá do zatáček a přesvědčivým způsobem zůstává jistý v rychlých i utažených obloucích. Při změně směru je krásně cítit pomoc natáčení kol zadní nápravy a při ostrém pohybu volantu se auto bleskově „přehodí“ z jedné strany na druhou. Navíc se může opřít o sofistikovaný podvozek, který opravdu úžasným způsobem vůz drží přitlačený k silnici a minimalizuje náklony karoserie. A na zakroucené silnici pak poznáte, že hlavní roli v pohonu hraje zadní elektromotor, tlačící při správné práci s plynem v oblouku příď přesně tam, kam chcete. Líbí se mi i přesné řízení, hodně slušné jsou brzdy.

V provozu tak tahle luxusní elektrická limuzína ohromí takřka sportovními vlastnostmi, díky nimž zábavné okresky plné zatáček různého typu proletí nejen brutálním tempem, ale hlavně naprosto suverénním způsobem. Limity však má. A jak asi tušíte, souvisejí s hmotností. I když BMW pro potlačení nedotáčivosti udělalo mnoho, stejně jsem na ni občas narazil. Ale to už jsem musel jet jako blázen, aby auto nechtělo následovat řízení a hrnulo se čumákem rovně. Navíc si troufnu tvrdit, že za to do velké míry mohly zimní pneumatiky.

Závěr


Závěr

BMW i7 xDrive60 přesvědčivým způsobem ukazuje, že by se elektrický pohon mohl skvěle hodit právě pro luxusní limuzíny. Jeho tichý a kultivovaný projev totiž dokonale doplňuje vyspělý základ, hodnotný interiér a bohatou komfortní a technologickou výbavu. Stále však samozřejmě zůstávají významná omezení v podobě kratšího dojezdu a delšího nabíjení, nehledě na obrovskou hmotnost.

Jestli současné schopnosti bateriové i7 xDrive60 dostačují, si už musí zákazníci rozmyslet sami. Pokud jim budou vyhovovat, elektrická řada 7 jim poskytne působivé svezení. Ať už budou za volantem, nebo odpočívat u obrazovky na zadních sedadlech.

Mně osobně se kombinace elektrického pohonu a nové řady 7 moc líbila, bavilo mě ji řídit, stejně jako v ní trávit čas. Zvykl bych si rychle. Ale současně musím přiznat, že jsem si několikrát během testu vzpomněl na fantastický charakterní dvanáctiválec minulé generace. Ten by se mi v takovém autě stále zamlouval mnohem víc. Navíc - i když vyžadoval dost paliva, stačilo s ním v případě potřeby jednoduše zajet na chvíli na benzinku. S elektrickou i7 budou delší cesty složitější, zvlášť v typickém "sedmičkovém" tempu.

Nejlevnější verze modelu 2.788.500 Kč (BMW 740d xDrive)
Základ s testovaným motorem 3.552.900 Kč (BMW i7 xDrive60)
Testovaný vůz bez příplatků 3.552.900 Kč (BMW i7 xDrive60)
Testovaný vůz s výbavou 5.175.274 Kč (BMW i7 xDrive60)

Plusy

  • Výkonný elektrický pohon
  • Kultivovaná jízda
  • Luxusní interiér
  • Skvělé jízdní vlastnosti
  • Vyspělá výbava

Minusy

  • Vysoká hmotnost
  • Omezení tlačítek v interiéru
  • Vyšší spotřeba v některých režimech
  • Cena
Zobrazit celý článek
Stanislav Švarc
Diskuze (78)

Doporučujeme

BMW i7 xDrive60
Cena základní sestavy 3 552 900 Kč
Výbava základní sestavy 19palcová aerodynamická kola, sada na opravu pneumatik, čalounění - umělá kůže Vegenza, hnědé dřevěné obložení interiéru z lípy, integrální aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy, adaptivní vzduchové odpružení, BMW IconicSounds Electric, Driving Assistant (varování při změně jízdního pruhu, varování před vozy přijiždějícími vzadu ze stran, prevence před nárazem zezadu), Parking Assistant Plus (parkovací asistent, kamerový systém, Surround View a další), omezovač rychlosti, adaptivní LED světlomety včetně funkce neoslňujícího asistenta dálkových světlometů, asistent dálkových světlometů, LED zadní světlomety, dešťový senzor, elektrické nastavení předních sedadel včetně paměti pro sedadlo řidiče, vyhřívání sedadel vpředu a vzadu, 5 sedadel, elektricky výškově a podélně nastavitelný sloupek volantu, elektricky ovládané rolovací sluneční clony zadních bočních oken, 4zónová automatická klimatizace, nezávislé topení a klimatizace, automatické ovládání víka zavazadlového prostoru, komfortní přístupový systém, funkce plynulého dovírání dveří, BMW maska Iconic Glow se zvýrazněním masky osvětleným rámečkem, panoramatické skleněné střešní okno, průchozí nakládací systém, ambientní osvětlení interiéru, BMW ID, centrální konzola vzadu, háček na oděvy, DAB tuner, Teleservices, ConnectedDrive Services, Paket Connected Professional, podpora Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové nabíjení telefonu, BMW Live Cockpit Professional (12,3palcový přístrojový panel, 14,9palcová kontrolní dotyková obrazovka, head-up displej), osobní karta eSIM, Bowers & Wilkins Surround Sound System (17 reproduktorů, 655 W) a další. Kč
Cena testované sestavy 5 175 274 Kč
Výbava testované sestavy Executive Drive Pro - aktivní stabilizátory (96.746 Kč), integrované univerzální dálkové ovládání (7.046 Kč), M sportovní paket Pro (100.256 Kč), M Sportovní paket (186.966 Kč), BMW Individual čalounění stropu - Alcantara v barvě antracitu (32.526 Kč), BMW Individual interiér (50.128 Kč), elektricky ovládané tažné zařízení (36.582 Kč), Automatic Doors – automatické dveře (40.638 Kč), BMW Křišťálové světlomety Iconic Glow (56.914 Kč), BMW Individual dvoubarevný lak Black Sapphire (326.534 Kč), Panoramatické skleněné el. ovládané střešní okno Sky Lounge (25.740 Kč), skleněné prvky interiéru (23.036 Kč), Travel & Comfort System (10.842 Kč), Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System (157.170 Kč), Paket Innovation (53.404 Kč), Paket Executive Lounge (182.364 Kč), Paket Executive (124.644 Kč), Paket Connoisseur (55.562 Kč), Paket Climate Acoustic (55.276 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 400 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 745 / 0
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 0
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2715 / 610
Rozměr pneu: 255/40 R21, 285/35 R21
BMW i7 xDrive60
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5391
b) šířka (mm): 1950
c) výška (mm): 1544
d) rozvor (mm): 3215
e) rozchod vpředu (mm): 1662
f) rozchod vzadu (mm): 1684
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 790 / 1040
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 945
k) šířka vpředu (mm): 1555
l) šířka vzadu (mm): 1475
délka sedáku vpředu (mm): 525
délka sedáku vzadu (mm): 505
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 750
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
29. 3. 2023 08:01
Re: Jejda
Blbost, pokud vím, tak BMW je již několikátým rokem nejprodávanější prémiovkou. S prodejně sice v téhle třídě vede, ale je to velmi těsné.
12. 3. 2023 10:59
Re: 7er
Pět metrů mají éčka, pětky, A6ky.... to je úplně normální velikost auta. 5,5 metru už tak obvyklých není, to už jsou ty Rollsy, Bentley apod. To zmiňované XJ bylo vevnitř jak Golf a vepředu a vzadu převisy dva metry ;-)
Avatar - Mikesus
10. 3. 2023 22:50
Re: 5 mega
No nejsem si jist. Chce to vyzkoušet. V tom bz4x mi topení snižoval dojezd o cca 30%. Bylo tedy pořád pod nulou.
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2023 12:52
Humac nepredajny
Kdeze su casy peknej 7cky ktoru navyse na cestach aj bolo vidiet ...
Avatar - Barrichello
10. 3. 2023 11:00
Re: 7er
Jaguar XJR míval 5,1 metru a sportovní limuzína to byla. Akorát nevážil 2,5 tuny no :-) :-) :-)