Vrcholné BMW XM Label Red konečně oficiálně, nejvýkonnější silniční M má 748 koní!
Několik měsíců po premiéře modelu XM se konečně představuje i jeho vrcholná verze Label Red.
BMW XM, teprve druhý samostatný model sportovní divize M, je pro mnichovskou automobilku jedním z vlajkových strojů v nabídce. Už modely představené v době premiéry, od které uběhlo několik měsíců, přitom nabízely zajímavé parametry a slibovaly zajímavé jízdní zážitky. Od vrcholu divize M ale mnozí čekali možná ještě trochu víc. A nyní se konečně dočkají.
Automobilka totiž konečně představila vrcholnou verzi modelu XM Label Red, která je vůbec nejsilnějším silničním modelem BMW M. Plug-in hybridní pohonné ústrojí, kombinující 4,4litrový twin-turbo motor V8 a elektromotor uložený v převodovce, totiž nabízí kombinovaný výkon 550 kW (748 k) a rovných 1000 Nm točivého momentu.

Standardní BMW XM tak novinka překonává o 70 kW, zatímco točivý moment vzrostl o 200 Nm. Sprint z 0 na 100 km/h tak vrcholné SUV zvládá za 3,8 sekundy, zatímco maximální rychlost dosahuje standardně 250 km/h. Volitelně však může být s paketem M Driver’s Package posunuta až na 290 km/h.
Buďme ale trochu konkrétnější. K nárůstu výkonu přispívá především spalovací motor, jehož výkon vzrostl o 70 kW a 100 Nm točivého momentu. Nově tak dosahuje 430 kW při 5600 min-1, zatímco nejvyšší točivý moment 750 Nm je dostupný v rozmezí 1800 až 5400 min-1. Jeho zvuk pak umocňuje sportovní výfuk s dvojicí elektronicky ovládaných klapek.
Synchronní elektromotor uložený v osmistupňové převodovce M Steptronic nabízí maximální výkon 145 kW a 280 Nm točivého momentu. Díky speciální „pre-gearing stage“, kterou si automobilka nechala patentovat, však elektromotor dokáže přes převodovku vygenerovat točivý moment až 450 Nm, k čemuž by jinak bylo potřeba použít podstatně větší elektromotor.
Rozdíl v navýšeném točivém momentu by měl být dobře patrný jak při akceleraci s pevným startem, tak při dynamické akceleraci. Elektromotor nicméně přispívá i k vyšší efektivitě pohonného ústrojí, kdy automobilky slibuje kombinovanou spotřebu dle WLTP v rozmezí 1,7 až 1,6 l/100 km. Baterie s využitelnou kapacitou 25,7 kWh by navíc měla poskytnout dostatek energie pro čistě elektrický dojezd okolo 75 až 83 kilometrů dle WLTP.
Kromě vyššího výkonu ale BMW XM Label Red nabídne i několik úprav exteriéru, které ocení především extroverti. Řadu detailů, jako například značení modelu či dekory na standardně 21“ litých kolech, totiž zdobí červená barva Toronto Red. Volitelně však mohou být tyto dekory lakovány i černou barvou. K dispozici bude navíc přes 50 odstínů laku karoserie Individual.
Limitovaná edice BMW XM Label Red, která vznikne v počtu 500 kusů a nabízena bude globálně, pak dostane rámeček ledvinek lakovaný červenou Toronto Red, speciální červenou linku v difuzoru a černý lak BMW Individual Frozen Carbon Black.

Kombinace červené a černé barvy se hojně objevuje také v kabině, kde vidíme například červené kontrastní prošívání na sedadlech, přístrojové desce, obložení dveří, atd. Červená barva navíc zdobí výdechy ventilace i část sportovně tvarovaných sedadel. Majitelé limitované edice pak uvnitř vozu najdou i plaketku s číslem modelu v rámci pětisetkusové série.