Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vins Duecinquanta: Italové dokazují, že i výkonný dvoutakt má stále co říci

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 1. 2018
39
Zobrazit náhledy (39)
Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta Vins Duecinquanta
Dvoutaktní motory dnes najdeme u motocyklů prakticky jen u terénních speciálů, ale ze světa sportovních silničních strojů byly vytlačeny emisními normami. Nyní se díky italské značce Vins vrací.

Vins je mladou italskou značkou, kterou založila skupina nadšenců v březnu roku 2017 s cílem navrhnout a vyrábět extrémně lehké a výkonné silniční sportovní motocykly. Právě zaměření na co nejnižší hmotnost motocyklu vedlo k rozhodnutí vyvinout zcela nový dvoutaktní motor.

Výsledkem vývoje, představeným veřejnosti se pak stala dvojice motocyklů značky Vins. První z nich pojmenovaný Duecinquanta zamíří na běžné silnice, zatímco ten druhý s označením Duecinquanta Competizione je určen výhradně pro použití na závodních okruzích.

Oba modely spojuje konstrukce rámu, podvozku i jejich pohonný jednotek. Základem obou strojů je monokok z uhlíkových vláken, který nahrazuje klasický rám. Uhlíková vlákna jsou pak použita i na přední vidlici a kapoty.

Hlavní pozornost k sobě ovšem přitahují pohonné jednotky v podobě dvoutaktních dvouválců s úhlem rozevření válců 90 stupňů a elektronickým vstřikováním paliva. V případě silniční verze má motor objem 249 cm3, zatímco u provedení Competizione je uveden objem 288 cm3 a nejvyšší výkon přes 59 kW (80 k).

V dnešní době, kdy například nová Ducati Panigale V4 disponuje nejvyšším výkonem 157,5 kW (214 k), se může zdát, že výkon kolem osmdesáti koní není pro motocykl určený výhradně na závodní okruhy nic moc, ale pokud zmíníme, že se Vins Duecinquanta Competizione může pochlubit hmotností pouhých 85 kg a silniční verze je jen o 10 kg těžší pak je situace jiná.

Extrémně lehký motocykl svými hodnotami překonává dnešní čtyřtaktní závodní speciály startující v rámci třídy Moto3 v mistrovství světa silničních motocyklů a rovněž dvoutaktní dvestěpadesátky, které s tovární podporou v tomto seriálu závodily do konce minulé dekády.

Motorkáři, kteří mají část své jezdce kariéry spojenu s dvoutaktními stroji, jako byla například Cagiva Mito 125 nebo Honda NSR 125, nebo měli to štěstí, že mohli či dokonce stále mohou sedlat Aprilii RS 250 nebo Hondu NSR 250 či Suzuki RGV 250, pak mají určitě jasno o přednostech novinky od italské značky.

Vins Duecinquanta bude díky své nízké hmotnosti excelovat v zatáčkách a výkonný dvoutaktní dvouválec mu dodá potřebnou rychlost na rovinkách. Bonusem pak bude pro milovníky dvoutaktů ničím nenahraditelný zvuk ve vysokých otáčkách. Velkou pihou na kráse této novinky bude ovšem cena, která se má pohybovat okolo 40.000 euro (zhruba 1.025.000 Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor