Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Víte, jaké provedení VW Golf je nejdražší? Tohle stojí 2,7 milionu

Jan Zajíc
Diskuze (4)

V dlouhé historii Volkswagenu Golf najdeme několik zajímavých verzí a speciálních edic. Víte ale, která z nich je zřejmě nejcennější?

Pokud se zaměříme na silniční vozy, mohlo by to být provedení Limited, které se objevilo ve druhé generaci Golfu. Nebylo ovšem pro každého. Vzniklo totiž jen 71 exemplářů, které navíc byly poměrně drahé, Limited stál 68.500 marek. Velká část produkce údajně skončila u členů vedení koncernu Volkswagen.

Golf Limited vznikl jako projekt divize VW Motorsport. Ta možná překvapivě sáhla po pětidveřové karoserii, tedy té méně sportovní. Údajně však vznikly také dva třídveřové kusy.

Pod kapotu pak konstruktéři umístili známý přeplňovaný čtyřválec G60 o objemu 1,8 litru. Šlo ovšem o 16ventilovou verzi, nikoli osmiventilovou.

Motor byl spojen s upravenou manuální převodovkou a roztáčel všechna kola - tehdy VW svůj systém pohonu všech kol označoval Syncro. Výkon dosahoval 154 kW, točivý moment 252 N.m. To stačilo na zrychlení z klidu na stovku za 6,4 sekundy a maximální rychlost 247 km/h. Poměrně dlouho pak šlo o nejvýkonnější silniční model, jaký kdy Volkswagen postavil.

Zvenku přitom hatchback vypadal nenápadně, mezi nejzřetelnější poznávací znamení patří modrý proužek na masce chladiče a 15palcová kola od BBS.

Každé auto dostalo také štítek s číslem označujícím, o jaký exemplář z 71kusové série se jedná. A nechyběla ani bohatá výbava, která zahrnovala prvky jako vyhřívaná sedadla, elektricky ovládaná okna nebo kožené čalounění.

V současnosti jde tedy zřejmě o nejcennější silniční Golf, jaký si můžete koupit. Tedy když zrovna narazíte na nějaký vůz na prodej. My jsme našli hned dva. Levnější stojí 70 tisíc eur (1,86 milionu korun) a k mání je ve Velké Británii. Má ovšem levostranné řízení. Auto s výrobním číslem 16 od roku 1989 najezdilo přes 106 tisíc kilometrů, posledních pět let však podle prodejce nevyjelo na silnici.

Pro druhý kousek si můžete sjet do Německa. Je ovšem výrazně dražší, prodejce požaduje 99.999 eur, tedy 2,66 milionu korun. Nájezd činí 81 tisíc kilometrů a výrobní číslo je 9. Vůz na fotkách nemá původní zadní světla a mřížku chladiče, nový vlastník však uvedené díly k autu prý dostane.

Jan Zajíc
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
9. 6. 2020 06:47
Re: pecka
:D:D:D
Avatar - Mikesus
8. 6. 2020 23:15
Re: pecka
To někteří dokážou i s třetinovým výkonem.
8. 6. 2020 21:38
pecka
Plnej knedlik a do stromu a čau