Vládě asijského ostrova se ztratilo 284 aut, včetně Maserati a Bentley. Teď řeší, kde jsou
O ostrovním státě Papua-Nová Guinea na stránkách Auto.cz obvykle nepíšeme, přece jen tato země ležící na sever od Austrálie nemá zrovna rozvinutý automobilový průmysl. Tentokrát ale výjimku uděláme, jelikož z Papuy-Nové Guniey dorazila zajímavá zpráva. Tamější vládě se „ztratilo“ 284 automobilů a nyní je chce získat zpět.
Jde o automobily, které sloužily na loňském summitu organizace APEC (Asijsko-pacifické hospodářské společenství) sdružující 21 států, mimo jiné Austrálii, Čínu, Japonsko, Rusko, USA a Vietnam. Ten v listopadu přivedl do hlavního města Papuy-Nové Guiney, Port Moresby, na 10.000 delegátů, kteří na místa setkání a kongresů museli něčím jezdit. Jelikož se sedmi miliony obyvatel nepatří Papua-Nová Guinea mezi zrovna velké státy, tolik reprezentativních vozidel tamější vláda neměla, a tak musela koupit nová a další si půjčit.
Jenže to je nyní kamenem úrazu, protože několik měsíců po konci summitu je řada aut ztracených, a to konkrétně 284 z nich. Tamější ministerstvo financí už požádalo policii, aby pomohlo najít majetek zakoupený během minulých tří let v souvislosti s pořádaným summitem APEC, a to mimo jiné právě vozidla. Konkrétně jsou mezi hledanými vozy modely Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruiser, Maserati Quattroporte nebo Bentley Flying Spur.
„Veškerý státní majetek, speciálně vozidla zakoupená vládními agenturami a schválená pro určité úkoly si vybraní jedinci nezákonně nárokují. Každý, kdo nezákonně získal nebo nezákonně používá státní majetek, bude zatčen a obviněn,“ tvrdí Dennis Corcoran, vedoucí oddělení pro zpětné získávání státních aktiv.
Policie mezitím zjistila, že devět ztracených automobilů bylo odcizeno a několik poškozeno. A také zatkla muže, který vypouštěl nádrže z vozů zaparkovaných na vládních parkovištích.
Pro vládu Papuy-Nové Guiney to přitom není první problém související s listopadovým summitem APEC. Už loni byla kritizována za zakoupení 40 exemplářů Maserati Quattroporte. Veřejnost se ptala, zda chudá země opravdu potřebuje luxusní sedany s cenovkou okolo 2,2 milionu korun, zvlášť když tamější silnice nejsou zrovna v perfektním stavu a na řadě nich je rychlost omezena jen na 80 km/h. Vláda nejchudšího člena APEC ale argumentovala tím, že na summit reprezentativní vozy potřebuje, navíc se rozhodla je po skončení summitu prodat.
Foto: AirBridgeCargo Airlines